Aantal vraagjes over striae

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamamama, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou ik vrees voor mezelf het ergste:D. In mijn pubertijd zat ik helemaal onder op mijn bovenbenen en mijn borsten, gelukkig allemaal wit weggetrokken. Op mijn buik buik begint het te komen, ik heb 6 rode puntjes op m'n buik :(. En dat terwijl ik een heel klein buikje heb, buitenstaanders zien het niet aan me. Maarja, ik heb nog 3 maanden om te groeien, dus ik vrees dat ik straks met een tijgerprintje op mijn buik loop.

2. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste geen streepje op mijn buik en bij de tweede tot nu toe ook niet.
    Ik smeer elke avond met zwitsal mama, maar geloof niet dat dat er veel mee te maken heeft ;)

Heb trouwens wel strepen op mijn heupen en bovenbenen toen ik rond mijn 18e wat forser ben geweest.

Man las laatst een nieuwsbericht voor waarin staat dat het genetisch bepaald is, maar mijn moeder heeft wel strepen aan de zwangerschap overgehouden..dus dat zegt ook niet alles

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik smeer niets (was het wel van plan maar vergeet het gewoon haha) en heb weinig striae. Bij mijn 1e had ik niets, bij de 2e had ik een heel klein plekje rechts onder die niemand zag en nu is diezelfde plek iets groter geworden maar het valt alsnog niemand op als ik in bikini loop ofzo dus ja ik denk dat het genetisch bepaald is. Zeker omdat ik dus niets heb gebruikt om te smeren en dus ook niet kan zeggen "daar lag het aan, moet je ook smeren!" nope gewoon puur natuur en lekker zn beloop gelaten.

Ben trots op mn paar tijgerstreepjes want ik heb er 3 keer hard voor moeten werken! grrrr!! :p

4. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Ik heb flinke striae van mijn eerste, een landkaart van zo'n 15 cm lang en breedte van mijn hele buik.. In het begin waren ze gewoon echt paars en waar het echt hard gescheurd was zat er zelfs een zwart laagje op (navel) waarvan ik dacht dat het nooit meer weg zou gaan.

Inmiddels is de kleur net zo wit als de rest van mijn buik en valt het minder op. Ook het zwarte is eraf gebladerd en mijn navel was na een maand of 4/5 weer normaal rondvormig ;) Het overtollige vel vind ik erger hehe, denk niet dat dat na de 2e nog gaat bijtrekken.

Ik ga ook gewoon in bikini hoor trouwens, ik hoef me toch niet te schamen voor de prestatie die ik geleverd heb :)

Hier vanaf week 5 met bio oil gesmeerd en zwitsalcreme.

5. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier ook een flinke tijgervel hoor, loopt zelfs door tot aan m'n poes zo'n beetje. :$

Ja ik word er niet vrolijk van als ik in de spiegel kijk, maar goed kan er niets meer aan veranderen en krijg er iets moois voor terug. Lekker cliché maarja, weet dat er genoeg vrouwen een moord doen voor een baby incl dikke vette tijgervel. Dus ja ik mag dankbaar zijn dat ik het mee maak.

Overigens hier ook veel gesmeerd, maakt echt geen donder uit. Het is meer dat het wat soepeler aan voelt.

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik heb nooit gesmeerd en ben nu mijn derde voldragen zwangerschap streeploos doorgekomen. Geen idee waar het aan ligt.

7. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb vanaf het begin braaf gesmeerd (bio oil en zwitsal mama lotion) omdat ik in mijn pubertijd ook al striae op m'n benen en heupen had, dus vermoedde dat ik het nu ook zou krijgen. Tot 37 weken had ik helemaal niets! Maar opeens is m'n buik echt heel hard gegroeid (draag ook heel erg naar voren) en tada opeens toch wat strepen rond m'n navel. Het zij zo, heb er alles aan gedaan.

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Smeren helpt ook nauwelijks, ook niet als je een jaar voor je zwangerschap ermee begint ;)

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Het is genetisch bepaald en smeren heeft geen zin.. Smeerseltjes richten zich op een andere huidlaag en zijn dus niet effectief.

Ik heb bij mijn vorige zwangerschappen enorme buiken gehad, bij mn eerste streepvrij gebleven tot hij indaalde, toen zat ik ineens onder. Bij mn tweede is dit nog erger geworden. Echt overal op mn heupen, zij en buik paarse en rode strepen. Gelukkig trokken ze wel wat weg en werden ze witter, uiteindelijk durfde ik wel weer een bikini aan. Nu beginnen ze al wat duidelijker zichtbaar te worden. Hoop dat ik er niet nog meer bij krijg, kan volgens mij niet want ik zit al vol!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn moeder heeft 3 kinderen gekregen; geen enkele streep en ik bij de 1e na 35 weken rond mijn navel flink wat striae. De 2e zwangerschap ben ik maar tot de 30 weken gekomen dus weet niet of ik nieuwe gekregen zou hebben.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze zijn helemaal licht geworden trouwens en bijna niet meer te zien maar bij een vriendin die kindje van 1,5 heeft zijn ze (nog steeds) rood.

12. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik heb tot aan 37 weken zwangerschap helemaal geen een streepje gehad. Ik was er nog zo blij mee..... bij 38 weken had ik 2 streepjes, oke daar kan ik nog mee leven dacht ik... en tussen de 38 en 40 weken heb ik er wel 25 gekregen... mijn hele onderbuik vol!! Vind het zo vreselijk, bah... Mijn zoontje is 2,5 jaar maar je ziet het echt nog net zo goed als toen hoor mijn buik lijkt wel een landkaart. Hopelijk krijg ik er met deze zwangerschap niet nog meer bij.. fingers crossed!

13. Konijntje87

18 nov 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 26 jaar en zwanger van mijn eerste kindje en was het allerbangst om striae te krijgen. Heb altijd namelijk een mooie buik gehad en was er best trots op. In tegenstelling tot andere lichaamsdelen ;)

Het ging tot ongeveer 32 weken goed en daarna werd het met de dag erger. Nu zit ik helemaal onder rondom mijn navel en ze zijn vuurrood. Zo eng! Ben nu bijna 36 weken en wil echt bevallen! Ik draag helemaal naar voren (soms lijkt het alsof ik voorover ga vallen haha), er staat super veel spanning op mijn buik - doet ook echt pijn, vooral bij omdraaien in bed) en mijn huid scheurt gewoon helemaal uit. Het JEUKT ZO ERG en de jeuk gaat pas weg als ik gekrabd heb. Ben het echt zat (klaag, klaag, sorry!) en ben natuurlijk gewoon heel erg benieuwd naar ons kleintje. O ja en ik ben 1.58m en heb er op z'n Geers gewoon geen kracht meer voor ;)

Hoop dat'ie met 37 weken komt!

PS. Heb vanaf de positieve zwangerschapstest gesmeerd en dat heeft bij mij geen zak geholpen. Mijn moeder heeft er met mij ook heel veel last van gehad.

14. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Bij de eerste niets.
    Bij de tweede in de laatste twee weken ineens mijn onderbuik vol
    Bij de derde een kleintje erbij...

Tja, heel mooi is het niet, maar aan een huis kan je ook zien dat er in gewoond is.

Deel Deze Pagina