Sinds vandaag behoren wij ook officieel tot de MMM

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Djinti2011, Dec 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Hoi allemaal,

Toch besloten om hier ons verhaal neer te zetten, meer ook voor mezelf om van me af te schrijven.

Wij waren al enige tijd bezig om onze kinderwens in vervulling te laten gaan. In mei 2008 ben ik zelf al bij de gynacoloog geweest omdat ik behoorlijk heftige menstruaties had. Na een inwendige echo is hier niets uitgekomen, baarmoeder was schoon, dus niets aan de hand.

Van de gynacoloog mochten we ons in september weer melden als we nog geen resultaat hadden gehad. Deze grens hadden we in eerste instantie voor onszelf verlegd naar april 2009.

Echter, na overleg met m'n partner Hans, hebben we uiteindelijk eind oktober besloten om maar eens een afspraak bij de huisarts te maken voor een sperma onderzoek, dit ook omdat Hans maar 1 bal heeft. De andere is in zijn puberteit verwijderd omdat deze niet ingedaald was.

Op maandag 3 november hebben we het ingeleverd en eind van die week mochten we bellen voor de uitslag. Omdat ik mijn geduld niet kon bewaren heb ik op donderdag 6 november de huisarts gebeld.

Tsja... en dan krijg je van de assistente te horen dat het niet goed is. Gelukkig konden we meteen die dag nog terecht bij de huisarts, waar we te horen kregen dat er niets levends aangetroffen was.

Hij zou dezelfde dag nog een fax sturen naar Rijnstate in Arnhem waarvan we dan binnen een week de oproep moesten krijgen. Na anderhalve week kregen we de oproep binnen en mochten we gelukkig vandaag al komen voor ons eerste gesprek.

Erg veel vragen gehad, beiden nogmaals onderzocht. Bij mij werd een inwendige echo gedaan en dat zag er allemaal goed uit. Voor het eerst ook eiblaasjes gezien, best wel bijzonder. Daarna mochten we allebei bloed laten prikken.

Nu willen ze graag toch nog een keer dat Hans z'n zwemmertjes inlevert in de eerste week van januari 2009 (dit omdat hij 2 longontstekingen heeft gehad dit jaar met hoge koorts en antibioticakuren wat beiden ook evt. nog de uitslag van het spermaonderzoek kunnen beïnvloeden).

En dan hebben we 26 januari 2009 onze volgende afspraak waar we alle uitslagen gaan krijgen.

Ben erg benieuwd, ik wil zo graag hopen dat het allemaal toch nog goed gaat komen, maar voor nu heb ik die hoop even niet meer.

Liefs,
    Con

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ik kan me voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt na zo'n bericht. Heel veel sterkte en ik hoop dat er nog iets mogelijk is voor jullie.

3. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

May 21, 2007
    1,358
    0
    36
    Het is inderdaad geen leuk nieuws. Was het zaad erg slecht? Mijn mannetje moet in januari weer zn zaad inleveren en dan hebben we in februari onze 3de afspraak bij de gyn. Kijken hoe verder.
    Veel succes in ieder geval. ;)

4. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    1,059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    balen ze, helaas welkom hier...

Heel veel succes in jullie weg naar jullie wonder....

5. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi hoi,

Als er niets levends wordt aangetroffen dan is het zaad inderdaad erg slecht ;)

Dank je wel voor je reactie en ook jullie natuurlijk heel veel succes!

Liefs,
    Con

6. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    Het vervelende is dat ik een erg grote schoenmaat heb ;)
    Nee even zonder dollen, het gaat momenteel bij mij meer met ups en downs, alleen is het jammer dat de downs soms de overhand lijken te nemen.

In ieder geval bedankt voor je reactie en jij ook heel veel succes en sterkte met alles, want aan je onderschrift te zien verloopt het bij jullie ook niet lekker allemaal :(

Liefs,
    Con

7. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    Dank je wel Zoe.
    Ook voor jou heel veel succes en sterkte!

Liefs,
    Con

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Welkom hier Zazaziezo.

Ik kende je verhaal al uit het zwanger worden onderdeel.
    Ik weet precies wat je doormaakt nu, heel moeilijk allemaal.

Ik hoop dat jullie 26 januari goed nieuws te horen krijgen zodat iig ICSI een optie is!

Wij moeten 16 januari opnieuw een potje inleveren en dan de 23e de uitslag.
    Lopen we dus een beetje gelijk op ;)

Ik ga je volgen meis!
    Heel veel sterkte met wachten.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik hoop enorm dat jullie de MMM gauw weer kunnen verlaten en dat de volgende onderzoeken dus stukken beter uitpakken!
    Ontzettend veel succes!
    Elmo

Edit:
    Ik zie nu pas dat het zaad echt minimaal was, tot niks.
    Mijn post hierboven was dus iets te enthousiast. Ik hoop dat ze een passende behandeling vinden!

10. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi hoi,

Ik hoop ook voor jullie dat het volgende zaadonderzoek beter is. Sterkte en succes in de MMM. Het is inderdaad een achtbaan je gevoelens gaan echt up and down.

Liefs Zora

11. mona23

mona23 Niet meer actief

Hier ben ik dus ook erg bang voor. Mijn man heeft ook maar 1 zaadbal en deze is tijdens een liesbreuk verwijderd. de bal is vroeger niet ingedaald. We hebben 19 december voor de eerste keer een afspraak bij de gyn omdat ik zo'n onregelmatige cyclus heb. Ik ben nu na 47 dagen nog niet ongesteld.

Wat gebeurt er allemaal bij zo'n eerste afspraak van de gyn. Kijken ze eerst naar de man of naar mij?

Ik wens je heel erg veel sterkte.

Liefs mona

12. anna26

anna26 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,008
    0
    0
    zelfstandige
    ook hier heeft manlief maar 1 bal
    de 2e zit er nog wel(in zijn lies dan wel) maar die is al heel lang met pensioen :D
    onze eerste uitslagen waren ook bijzonder slecht.....
    en idd het moed zakt je de in de schoenen je toekomst beeld is weg
    en je vraagt je af waarom wij
    (tenminste wij hebben dat zeker wel gedaan)

op een geven moment draaide het om bij me
    ik wilde er voor gaan positief blijven en schouders er onder mentaliteit
    soms gaat dat goed en vaak ook een heel stuk minder
    tijdens de behandeling behoorlijk positief maar de tijd er tussen zakt het weg

het enige wat je kunt doen is er samen heel goed over praten
    en dan moet ik zeggen dat het bij ons nog wel eens botst omdat we niet altijd het zelfde tegen dingen aan kijken
    en misschien is dat maar goed ook

ik heb wel gemerkt dat het flink investeren is in jezelf en je relatie

meid heel veel succes en hou je taai!

liefs anna

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier is 1 bal verwijderd, deze was gedraaid.
    Het zaad was ontzettend slecht: ICSI.
    Het is niet te garanderen dat het door het verwijderen van die andere komt...
    Maar hij heeft er 1 en wij moesten voor ICSI.

14. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ze kijken naar jullie allebei.

15. mona23

mona23 Niet meer actief

dankjewel voor jullie antwoorden, dan weet ik een beetje wat ons te wachten staat.

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

Jul 16, 2008
    2,447
    1
    0
    Zuid Holland
    Jeetje wat een rotnieuws is dat zeg! Ik kan me voorstellen dat je het soms niet meer ziet zitten.

Ik zit in een andere situatie en heb dus "makkelijk" praten maar meid, probeer lekker te janken in je down-momenten en dan vervolgens de draad weer even op te pakken (zo goed en kwaad als dat kan) en positief te denken. Er is nog tijd zat om het op te geven mocht het ooit zover komen, maar die tijd is het nu nog niet hoor! Dus neus omhoog en duimen draaien...

Ik ga brand mijn kaarsje vanavond speciaal voor jullie!

Gr. Cindy

17. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    Dank je wel meis.
    We gaan idd een beetje gelijk op en hoop dat we allebei goed nieuws te horen krijgen.

Ook voor jou heel veel sterkte op het wachtbankje!

Liefs,
    Con

18. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    @Elmo & Zora & Mona: dank jullie wel. Het is erg fijn alle hartverwarmende reacties te lezen.

Zora & Mona, ik wil jullie ook allebei heel veel suc6 en sterkte toewensen met alles.

@Anna: ik heb me inderdaad afgevraagd "waarom moet ons dit nu weer overkomen". Wij hebben behoorlijk wat turbulente jaren achter de rug, en veel tegenslagen gehad... dan heb je nog een klein beetje hoop dat het geluk je toe gaat lachen, maar die hoop verdwijnt dan ook weer als sneeuw voor de zon.

Ik ben er ook zeker van overtuigd dat zo'n situatie zijn uitwerking in je relatie gaat krijgen, en heb mezelf ook voorgenomen erg veel te praten met mijn vriend. Voor mij niet zo'n probleem, maar ja, hij is toch typisch een man he ;)

Ook voor jou Anna, heel veel sterkte en suc6 toegewenst met alles!

Liefs,
    Con

19. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    Dank je wel voor je lieve reactie. En ja, ik heb ook zoiets van, ik laat het wel op me af komen, het ligt nu niet meer in onze handen zogezegd...

Dank je wel voor je kaarsje!

Ik zie dat er voor jullie ook een spannende tijd aan gaat breken. Heel veel suc6 en sterkte ermee!

Liefs,
    Con

20. anna26

anna26 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,008
    0
    0
    zelfstandige
    ja die mannen
    volgens mij hebben de meeste daar 'last'van
    daarom botst het bij ons wel eens hoor
    ik zoek dan een beetje de confrontatie op om hem toch te laten praaten
    daarna is het dan wel huilen van beide kanten
    maar het lucht dan ook weer op

ik denk dat je echt je eigen manier samen moet zoeken om dit een plaatsje te kunnen geven
    (voor zover dat je het een plaats kunt geven)

liefs

Share This Page