Beste lactatiekundige, Onze zoon is nu 8 weken oud en krijgt nog steeds om de 3 uur voeding, soms nog vaker. Vooral s'nachts vind ik dit erg vermoeiend. Kan ik er op de een of andere manier voor zorgen dat het minder voedingen worden? Na iedere voeding is hij erg onrustig en geeft meerdere keren wat terug. Uiteindelijk krijgt hij dan de hik en valt daarna in slaap. Na een uurtje is hij dan alweer wakker voor de volgende voeding. Is het misschien beter om te gaan kolven en dan met een flesje te geven? Bedankt voor de hulp!
Hoi, Ik ben er geen voorstander van om het gedrag van een baby te "manipuleren". Je baby heeft een behoefte en die heeft jou nodig om aan die behoefte te voldoen. En ja, dat is soms heel erg intensief. Probeer de nachten voor jezelf makkelijker te maken. Bijvoorbeeld door de baby op je kamer te laten slapen (naast jouw bed), zodat je zelf niet uit bed hoeft om te voeden. "s nachts geen luier verschonen. Dan kost een voeding weinig tijd en energie en slaap je snel weer verder. Het kan helpen de wekker om te draaien, zodat je niet weet hoe laat hij wakker wordt. Dat voorkomt frustratie (en daarmee opwekkende hormonen). Van borstvoeding geven word je lekker sloom en val je snel weer in slaap. Kolven en met een fles gaan geven lost je probleem niet op, je krijgt er eerder een probleem bij (kost heel veel tijd nl).
Bedankt voor je snelle reactie. Je hebt ook gelijk, ik moet er gewoon doorheen. Er zijn alleen dagen dat ik echt niet vooruit te branden ben van de vermoeidheid, zoals gister. Vannacht heeft hij ook weer 4 keer gedronken en dat komt dan denk ik omdat hij steeds maar 1 borst leegdrinkt, daarna valt hij in slaap en komt dan 1.5 uur later weer. Nogmaals dank voor de reactie!