Uitblijven van de Menstruatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MvanG, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvanG

MvanG Lid

21 nov 2011
    41
    0
    0
    Thuis mama
    Ik heb eeen dochter van 10 maanden. Tijdens een menstruatie hadden we toen besloten om geen nieuwe pilstrip meer te beginnen. Op 18 april had ik toen dus mn laatste menstruatie en in Mei al positief getest.
    Na mn zwangerschap BV gegeven en dus geen pilgebruik. Wel een regelmatige cyclus gehad.

Nu wilde we graag een tweede kindje. Dus weer gestopt met de pil. Op 20 okt was de eerste dag van mn laatste menstruatie. Daarna wederom niet aan nieuwe strip begonnen. Nu inmiddels 1 week overtijd, maar test Negatief.
    ben ik wel/ niet zwanger ???
    Kan ik zwanger zijn met onvoldoende HCG in mn urine ?
    Hoelang kan je gemiddeld overtijd zijn na stoppen met de pil, zonder zwanger te zijn ?
    Maak me eigen een beetje zorgen dat ik nu niet menstrueer.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je ben net gestopt met de pil. Je lichaam moet weer haar eigen cyclus maken dit kan soms wat langer duren. Heel fijn dat het de vorige keren gelijk weer regelmatig was maar het kan soms wel een half jaar duren voordat je cyclus zich hersteld. Probeer je daarom nog geen zorgen te maken, geen je lichaam de tijd.
    Het kan ook zijn dat je wat te vroeg hebt getest. Wacht nog een week, doe dan nog eens een test als de menstruatie uitblijft.

Imke

Deel Deze Pagina