Beste, Een tijdje terug postte ik hier al een vraag over een zwelling in de schaamstreek, rechtsboven - niet in de lies maar aan de binnenkant. Nu ben ik inmiddels 2 keer bij de huisarts geweest. Een liesbreuk is vooralsnog uitgesloten en ze weten niet wat het wel is. Ik vroeg (op advies van fysio) of het een diepliggende spatader kon zijn. En dat zou ook kunnen gaf zij aan. Nu lees ik alleen nogal verontrustende berichten over trombose en lijk ik de laatste dagen meer spataderen te krijgen op mijn rechterbeen en in mijn knieholte. (De zwelling zit ook rechts in schaamstreek - maar dat heeft geen kleur). En een beetje van die paars rodige 'spinnetjes' onder mijn knie. Wanneer moet ik mij nou zorgen gaan maken? Of wat is aanleiding om een 'echo' te laten maken van het gebied? Ik weet nu niet meer zo goed wat ik nu kan doen aangezien ik bij de huisarts al 2 keer ben weggestuurd zonder te weten wat het is. Maar ik daar ook niet de spataderen echt nog had of heb genoemd. Van die aderen zelf heb ik geen last. Ik zou graag uw advies willen.
hoi spataderen op je benen zijn veelvoorkomend in de zwangerschap. Daar hoeft geen nader onderzoek naar gedaan te worden. die zwelling in de lies kan ook een spatader zijn. Dat kan ik zo niet zeggen. Ik denk dat je juist gehandeld hebt door naar de huisarts te gaan, als die zich geen zorgen maakt dan zou ik dat ook niet doen als ik jou was. Mirjam