Niet meer uit de borst willen drinken en groene ontlasting

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door hopeful, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopeful

hopeful Lid

14 okt 2009
    76
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo lactatiekundige,

Sorry dat ik hier weer kom maar ik heb toch weer een paar vragen.

Onze dochter is inmiddels 2,5 maanden oud. Ze heeft al die tijd borstvoeding gekregen. Het liep even slechter toen ze verkouden was maar inmiddels heb ik al een voorraad in de vriezer van 11 liter.

Nu drinkt ze sinds een week slecht aan de borst. Ze begint met drinken en na een toeschietreflex geeft ze het al op. Echter is ze dan nog onverzadigd en gaat huilen en zoeken. Ze wil dan wel weer aanhappen maar als ze te veel moeite moet doen gaat ze weer heel hard huilen.
    Uiteindelijk geef ik dan maar afgekolfde melk via een flesje en dat drinkt ze dan wel geheel op waarna ze verzadigd lijkt.

Ze heeft ook al 2 weken groene ontlasting en kwam wat minder aan in gewicht. Ik denk dus dat ze al langer wat slechter drinkt. Nu heeft ze wel elke 3 a 4 uur waterdunne groene ontlasting. Ik geloof dat ze dan meer achtermelk moet krijgen dus ik heb ook al geprobeerd haar na het verschonen weer dezelfde borst aan te bieden maar dit wil ze echt niet.

Hoe krijg ik het weer voor elkaar dat ze een volledige voeding bij mij kan drinken ipv eerst bij mij en daarna een flesje? En wat kan ik tegen de groene ontlasting doen?
    Het begint namelijk een beetje op te breken om elke 2 a 3 uur te kolven en haar proberen aan de borst te krijgen, vooral met nog een rondlopende peuter.

En nog een vraag als het mag. Hoe lang kan ik de bostvoeding uit de vriezer bewaren. Er zijn nog al wissellende adviezen. De een zegt een half jaar en de ander zegt 3 maanden omdat de samenstelling van de voeding steeds veranderd.

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik hoop dat u mij kunt helpen.

Alvast bedankt en een fijn weekend,
    Groetjes hopeful

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Vervelend dat ze ergens last van lijkt te hebben. Hoe is het met nachtvoedingen? Geef je die nog?

Ik zou gaan wisselvoeden en compressie inzetten. Verder andere houding zoeken. Ergens zit het haar niet lekker, misschien meer tegen jou aan, of liggend bovenop jou? Probeer wat uit. Of leg aan wanneer ze nog niet helemaal wakker is.

Een tepelhoedje kan tijdelijk helpen, als ze zo afgeleid is dat ze niet meer weet dat ze mag aanhappen.
    Heb je een LK in de buurt die je kunt inschakelen?

Verder met groene poep loopt het vaak wel los: kijk even breder naar jullie dieet, gebruik van medicatie etc.

De voeding in de vriezer mag je half jaar bewaren, tenzij zo'n vriesvak in de koelkast, dan 3 maanden. Samenstelling veranderd inderdaad, hierom gebruik je oudste melk het eerst. Wat zou kunnen voorkomen is dat je kindje op jouw borst het 3 uur doet en op voeding uit de vriezer iets korter, omdat het van samenstelling anders is.

Sluit pijnklachten uit bij je kindje ivm het onrustige aanhappen! Spruw of anderszins

3. hopeful

hopeful Lid

14 okt 2009
    76
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo Heidi,

Bedankt voor het reageren.

Het probleem zit hem niet in het aanhappen, dat doet ze wel ze laat alleen steeds los. Dan is ze gefrustreerd en gaat huilen. Soms laat ze zelfs los als de melk er uitstroomt (niet in een extreem toeschietreflex).

Het blijft een probleem, ook bij verschillende houdingen. Alleen s nachts wil ze soms drinken. Dan is ze suf en gaat het wel. Maar ook dan als ze met een borst klaar is wil ze de tweede niet meer, terwijl ze dan nog niet tevreden is en als ik het in een flesje aanbied ze het keurig opdrinkt.

Meestal heb ik nog 1 of 2 nachtvoedingen, dus daar zal het ook niet aan liggen. En de productie is ook prima lijkt mij. Ze is rond de 5 kilo en drinkt ongeveer 800cc. Daarnaast het ik nog melk om in te vriezen over.

Ik kolf nu dus fulltime en de ontlasting lijkt ook minder groen. Ook gebruiken we beide geen medicijnen.

Het blijft dus lastig, ik hoop dat ze het snel weer oppakt. Anders ga ik opzoek naar een lactatiekundige.

Groetjes Hopeful

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

hoe is het nu? Is je beeld een beetje veranderd of nog steeds onrustig?

Deel Deze Pagina