Aantal vraagjes.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Cupcake01, 10 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.983
    1.320
    113
    Vrouw
    Goedemiddag dames,

Ik heb sinds juli 2020 een spiraal.hoopte natuurlijk niet ongesteld te worden maar ben het iedere keer geweest. Dit keer ben ik dus vanaf november niet meer ongesteld geweest, 4 maart wel weer, hier ben ik nu 3 dagen vanaf. Maar ik krijg nu pas puisten, trekkerig gevoel in liezen die uitstralen naar mijn bovenbenen, zere tepels heb ik altijd tijdens de menstruatie of als ik zwanger ben.
    Zwanger lijkt mij niet waarschijnlijk maar ik heb al die symptomen nu pas en vraag mij af of ik niet toevallig zwanger kan zijn heb weleens gelezen dat als je zwanger bent van een tweeling er bijvoorbeeld 1tje het niet red en je dan ook bloed waardoor het is of je gewoon ongesteld of een miskraam gehad heb.

Ik maak mijzelf een beetje gek. Eerder heb ik gehad dat ik ineens niet meer ongesteld werd wat natuurlijk vrij normaal is met een spiraal waardoor ik dus positieve testen had (die gelukkig vals bleken) maar ook weer een verhaal waarbij ik dacht dat de spiraal niet werkte en ik zwanger was.

Ik ben dus zeer onregelmatig ongesteld ineens en het blijft ook niet weg helaas zoals zoveel vrouwen wel ervaren met een spiraal. Wat mij heerlijk lijkt!

Ik zit er aan te denken het spiraaltje eruit te laten halen want merk ook dat mijn humeur niet echt vrolijk word en ik mijzelf best gek kan maken zoals nu.

Ik zat te denken aan de nuvaring iemand ervaring mee? de pil durf ik niet.. Ben ik vroeger best veel kilo's van aangekomen of bestaat er een pil waarbij je niet (minimaal) aankomt? ik zoek een vervanging maar welke AC..

2. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    Je kan voor de zekerheid een test doen, dan loop je jezelf niet zo gek te maken :)

Ik vind m’n spiraal ook niet fijn en zoek ook iets anders maar denk dat het toch condooms worden.. wil geen pil meer en nuvaring lijkt me niks! En een staafje? Prikpil? Of een hele lichte pil?

3. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.983
    1.320
    113
    Vrouw
    Testen ga ik straks sowieso ( heb er gister even een besteld komt zo binnen als goed is)

Prikpil is een idee.. een hele lichte pil nog beter.. lastig vind ik want wil absoluut niet meer zoveel aankomen. Condooms vind ik dan weer niks. Lastig dit en waarom bestaat er niet gewoon een mannenpil of zo waardoor wij vrouw niet zwanger raken :roflmao::roflmao::roflmao:

4. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    :roflmao:
    Ja condooms zijn ook waardeloos hoor :roflmao:, maar ik heb voor mezelf even geen goed alternatief eigenlijk!

5. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    De enige anticonceptie ‘zonder’ bijwerkingen en zonder hormonen is een koperspiraal. Ik was er heel tevreden over, bloedde alleen enorm veel. Nu heb ik sowieso al heftige menstruaties dus dat was geen goede combi.
    Je word dan wel gewoon ongesteld elke cyclus, maar geen bijwerkingen.

6. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.393
    1.928
    113
    Koperspiraal zou ik dan denk ik voor kiezen, maar dat is alleen als ons kinderwens nog niet volledig vervuld is.
    Als ons kinderwens wel volledig vervuld is zit ik eraan te denken om alles te laten verwijderen, wordt je nooit meer ongesteld en hormonen vrij maar dat is iets voor de toekomst misschien denk ik er tegen die tijd wel anders over.
    Had je nog getest?

7. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.983
    1.320
    113
    Vrouw
    Wat erg:eek:ik heb getest en omdat m'n dochter eraan kwam snel de test boven bij het wc raampje gelegd en ben naar school gegaan en niet meer gekeken in alle haast:eek: nu ik dit lees denk ik 'o ja ik had getest'
    Mocht ik zwanger zijn moet het streepje wel knallen toch? Zie ik straks als ik thuis ben snel genoeg.

Wat betreft het Koperspiraaltje daar ga ik mij straks thuis wat meer over inlezen. :)

8. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.983
    1.320
    113
    Vrouw
    Om er even op terug te komen een lichte streep op de test en echt niet waarneembaar op een foto denk ik en aangezien het zwaar buiten afleestijd is én dat als ik zwanger zou zijn mijn test dik positief zou moeten zijn (lijkt mij) denk ik niet zwanger te zijn of ja vrijwel zeker er van.

9. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.983
    1.320
    113
    Vrouw
    Picsart_22-03-11_22-56-57-266.jpg

Deze als negatief beschouwen he? Is van vanmiddag hoor.

Ik heb enorme zere borsten, haast niet vol te houden ben net een paar dagen van m'n menstruatie af.

10. Meisjeeigenwijsje

Meisjeeigenwijsje Actief lid

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Bijna alle anticonceptie hebben hormonen waardoor je aan kan komen of andere bijwerkingen bij kan krijgen helaas.. wij hebben hier afgesproken dat zodra onze kinderwens helemaal vervuld is, mijn partner er een knoopje in laat leggen. Beste anticonceptie lijkt me en dan kan ik ook van de hormonen af, vind de pil zelf ook zo'n rotzooi maarja het houd je wel zwangervrij:roflmao: (en ik weet natuurlijk ook niet of dit voor jullie een optie is hoor!)

11. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.983
    1.320
    113
    Vrouw

Ik persoonlijk vind het een top oplossing maar ben nog niet 100% zeker of ik het bij 4 kindjes hou. Of ja bijna wel want 4 ben ik gezegend mee maar m'n man die wilt wel.. dus heb gezegd nog even aan de anticonceptie heb ik nog alle tijd wat te besluiten. (Samen te besluiten)

Meisjeeigenwijsje vindt dit leuk.
  12. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.393
    1.928
    113
    Omdat je die test heel lang na het doen pas hebt afgelezen zou ik toch voor de zekerheid nog een test doen en die dan wel binnen de 5 min aflezen;)

Deel Deze Pagina