Groei Van Me Kindje, Groot of Klein Kindje?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door debbie1988, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Goedenmorgen,

Ik heb een vraagje, en ik hoop dat u deze kunt beantwoorden.
    Ik ben 10-10-2006 naar de verloskundige geweest, op dat moment was de lengte bovenkant schaambot tot bovenkant baarmoeder 34cm.
    Maar nou is mijn vraag kan je aan de grote van je baarmoeder ook ongeveer schatten of je een groot of een klein kindje krijgt? En is het evt. anders te voelen of het een groot of een klein kindje zal worden?
    Of is het misschien op een andere manier uit te rekenen? Ik hoop dat u mijn vragen kan beantwoorden, Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Debbie

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Debbie,

De verloskundige noteert het aantal cm om te zien of de baarmoeder, en dus het kindje, is gegroeid t.o.v. de vorige keer. Het schatten van de grootte van een kindje doet de verloskundige door hem/haar als het ware bij kop en kont te pakken door de buik heen en dan een schatting te maken. Als de verloskundige niets heeft gezegd van de groei is ze tevreden. Wanneer de verloskundige zou twijfelen, kan ze altijd een echo laten maken om het kindje op te laten meten. Maar twijfel over de groei zal ze je altijd vertellen.

Groetjes Brigitte

3. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    aha oké dat snap ik wel, maar me vriend was 48cm bij de geboorte en ik 55cm. Zal het kindje dan groot of klein zijn bij de geboorte of kan je dat niet voelen of voorspellen?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Debbie,

Het is niet goed te voelen aan de buik of een kindje lang wordt. Er wordt vaak alleen een schatting gemaakt van het gewicht. De meeste kindjes zijn rond de 50-52 cm lang. Het is dus afwachten of jullie kindje net zo'n lang is als jij of wat kleiner net als je vriend. Voor de geboorte zelf maakt de lengte trouwens geen verschil.

Groetjes Brigitte

5. debbie1988

debbie1988 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    amstelveen
    Oké gelukkig maar :)

Deel Deze Pagina