Sorry maar ik weet het even niet meer....wat had ik me mijn verlof en "het moederschap" toch anders voorgesteld.... Ons zoontje van 4 weken is een wolk van een baby maar gaat steeds meer en meer huilen... Hij heeft wel reflux klachten maar die zijn inmiddels redelijk onder controle...en nu beginnen de krampjes! Hels vind ik het..........en dan te bedenken dat dit nog zeker 2 maanden zo door moet gaan?? Hij poept erg slecht (mss 1x per 36 uur) en de osteopaat vertelde me ook al dat hij wat moeite had om alles te verteren. Nu snap ik dat veel babys hier last van zullen hebben......maar wat is "normaal" qua aantal huiluren na de voedingen? Over het algemeen slaapt hij 's nachts goed omdat hij gewoon helemaal kapot is van het bijna niet slapen overdag. De ellende begint meestal na de eerste voeding in de ochtend. Na 30-45 min beginnen de krampjes en ik kan hem standaard pas na 2 uur terug in bed leggen. Hij zit nu op 6 voedingen en dat betekent dus dat je per voeding bijna 3 uur met hem bezig bent... Hoe dol ik ook op hem ben.....dit sloopt me helemaal!! Ik kom nergens meer aan toe en van een roze wolk is al helemaaaaaaal geen sprake. Betrap me er zelf juist op dat ik bijna pissig wordt als mensen zeggen "geniet ervan!"......en direct erna voel ik me weer schuldig. Wat kan dat ventje er nou aan doen dat hij zo'n last heeft van zijn darmpjes? Ook raak ik in de war van alle adviezen! Het CB geeft mij aan hem te moeten laten huilen als hij zijn "natje en droogje" gehad heeft...maar als ik zie dat hij last heeft van krampjes kan ik hem niet laten liggen want dan breekt m'n hart. Een beetje jengelen ok...maar dit is echt geen jengelen meer hoor! Dusssss.......maar vol goede moed van alles uitproberen. Infacol leek niet echt te werken en dus maar Sab Simplex gehaald. Hier leken de klachten alleen nog maar erger door te worden!!! Enorme boeren en winden en dit keer kreeg ik hem zelfs op m'n arm niet meer meteen stil. Elke keer als ik hem uit bed tilde kwam er een boer uit en dat zal hem uiteraard dwars zitten. Terwijl die boeren er tijdens en na de voeding dus mooi niet uitkomen.... Ik weet het gewoon even niet meer en ben ontzettend gespannen en loop de hele dag op eieren. Want ondanks dat hij boven in zijn bedje ligt wordt hij van elk geluidje dat beneden gemaakt wordt wakker....zooooooo frustrerend!! Zo, moest dit even kwijt....en kan nu weer naar boven lopen want hij is alweer wakker en aan het huilen... Maar dit lucht wel even op!
Wat vervelend voor je zeg... Het 'advies' van het cb zou ik ook niet opvolgen als je ziet dat je kindje last heeft van krampjes!! Dan laat je hem toch niet in z'n bedje liggen... Wat geeft je overigens voor voeding?? Als je FV geeft kun je evt de voeding tegen krampjes proberen? Wat betreft de Infacol: dat is juist bedoeld om alle kleine luchtbelletjes in het maagje + darmen te bundelen om vervolgens een grote boer of scheet te laten om het kwijt te kunnen. Dus vandaar misschien die enorme scheten en boeren! Hier had ze dan altijd nog wel even last van krampjes, maar na zo'n enorme scheet werd ze dan wel weer relatief rustig... Heb je ook al die druppels van VSM geprobeerd (weet even niet meer hoe die heten..) Is het overdag misschien een idee om hem lekker bij je in de draagzak te houden als hij zo onrustig is?? Dan kan hij lekker slapen bij jou en jij hebt je handen wel vrij om wat te doen?? Succes ermee in ieder geval... Hopelijk voelt hij zich snel weer beter!
sluit me bij mn voorgangster aan. wij hadden net als jij geen leuke start, ik vroeg 'had ik de verkeerde voorstelling van t moederschap?' waarop ik als antwoord kreeg: 'nee, maar ook niet de goede'. die roze wolk, die bestaat voor heel veel moeders niet hoor, die komt vaak pas later, als je lekker een beetje aan elkaar gewend bent, je niet meer zo onzeker bent. dat CB in nederland....tja, er zal verschil in zitten, maar die eeuwige adviezen om hele kleine baby's maar te laten huilen, echt hartverscheurend vind ik dat! lekker bij je nemen! kook je t water voor de fles? dit heeft hier geholpen, de sab simplex en infacol ook, daardoor krijg je die enorme boeren en scheten, t moet eruit! verder de fles aanmaken met rooibosthee helpt erg goed. en bedenk: dit is een fase, het gaat voorbij en sneller dan je denkt! probeer af en toe ook even tijd voor jezelf te nemen.
Jeetje wat herkenbaar! Ik heb een dochtertje van inmiddels 14 weken en rond die periode van 4 weken zat ik met het zelfde probleem. Ook niet willen slapen overdag en alleen maar huilen en huilen. Was haar dus de hele dag aan het tillen, wiegen en sussen. Weet je zeker dat het krampjes zijn? Is het geen honger, want dan zijn ze ook vaak ontroostbaar. Sowieso kan ik je vertellen dat het echt waar is dat het huilen na c.a. 8 weken minder wordt, lijkt misschien nu nog een eeuwigheid te duren maar weet dat het in ieder geval minder en dus makkelijker word. En het is echt niet erg dat je niet op een roze wolk zit even, dit is ook een moeilijke en intensieve periode. Zelf heb ik af en toe mijn moeder laten oppassen zodat ik even op adem kon komen, want nu kom je nergens aan toe. Uiteindelijk ben ik in overleg met het consultatie bureau overgestapt op andere voeding ivm de krampen en was mijn probleem met 70% opgelost, daarnaast is het huilen voor 90% afgenomen rond 12 weken. Echt heel raar maar het is dus echt zo dat het beter wordt na c.a. 3 maanden. Ik wens je heeeeeel veel succes!
Misschien heel raar maar bij die van ons heeft het echt geholpen : een wipstoel met trilfunctie en dan uit de magnetron een opgewarmt spuugdoekje op zijn buik.
Bedankt voor de morele steun dames! Het feit dat jullie dit ook doorgemaakt hebben geeft me in elk geval goede moed. En ik weet wel bijna zeker dat het darmkrampjes zijn. Hij trekt constant z'n benen op, maait ontzettend met z'n armen en ik hoor soms zelfs zijn buik borrelen! Zijn buik staat 's middags en 's avonds ook altijd heel erg gespannen valt mij op... Het huilen begint ook altijd 30-45 min na elke voeding dus dat kan vlgs mij geen toeval zijn! @Djairo: welke voeding zijn jullie dan gaan gebruiken tegen krampjes? Ik moet morgen voor controle naar het CB en ga dit zeker bespreken want dit vind ik gewoon zoooooooo zielig!! En wat betreft de voedingen...hij weegt al bijna 5 kilo en krijgt 6x 120 cc per dag. Zou dit dan echt te weinig zijn voor hem? Ook maar even aankaarten morgen!
Ik heb ook cinababy geprobeerd (VSM) daar werd het bij thijs alleen maar erger van! Infacol hielp niet, er gebeurde gewoon niks! Uiteindelijk johannesbroodpitmeel gaan gebruiken en zantac van de dokter gekregen. Maar ook dit was niet voldoende. Wat het beste bij ons hielp was johannesbroodpitmeel van natufood (pure jbpm) (die van nutriton zit maar 30% jbpm in) en Nexium. Dit helpt het beste maar lost het probleem nog niet helemaal op. Veel succes, vraag hulp en ga langs de huisarts/kinderarts voor passende medicatie.
Ik kan me herinneren dat ik me rond die tijd precies het zelfde voelde. Machteloos, moe, onzeker, boos... Het gaat over. Blijf kijken of het niets medisch is, blijf dat uitsluiten, dat is belangrijk. Verder is het minstens zo belangrijk om je zoontje te troosten, wat een idioot advies. Blij te lezen dat je hem dan ook gewoon bij je neemt! Als dochter die vreselijke krampjes had ging ik met haar op haar kamertje zitten en tussen de krampjes door vouwde ik haar snel in elkaar als een pakketje, dat was een tip van de kraamhulp en die hielp super. Tijdens krampjes overstrekken ze zich waardoor het nog meer pijn gaat doen. Als je ze in elkaar vouwt en heel stevig vast pakt zodat ze niet meer kan strekken, dan verlicht dat iets. Infacol gebruikten we we standaard, niet de ene keer wel en dan weer niet, gewoon standaard bij elke voeding. Ze krijgen er inderdaad enorme boeren en winden van, maar dan zijn ze het maar kwijt! Verder wil inderdaad gekookt water nog weleens helpen, net als het roeren met een vorkje in de fles in plaats van schudden. Er zijn ook speciale flessen tegen krampjes, maar over het algemeen is het gewoon een vreselijke periode waar alle baby's door heen moeten. Boertjes laten duurde hier ook weleens lang, wat hielp was zacht op haar ruggetje mee kloppen. Om en om, de ene keer onder d'r bips, dan op haar rug. Dat je het boertje als het ware naar boven klopt, naar boven wrijven wil ook nog weleens helpen. Misschien vindt hij het ook fijner om bij je te slapen, ik weet niet hoe je daar in staat? Misschien is een draagdoek iets voor je, en anders in de kinderwagenbak? Dochter heeft hier tot een week of 6 beneden geslapen, daarna werden de prikkels haar teveel. Lost je partner je af en toe wel af? Jij hoeft natuurlijk niet elke keer te gaan he... als ik een hele dag met dochter in de weer was geweest was ik 's avonds kapot, doodop. Sneu voor m'n man die de hele dag aan het werk was geweest, maar ik kon haar dan gewoon niet meer troosten, dan moest hij het doen. Pas als ik die rust weer had, kon ik dat ook weer op haar overbrengen.
En liet je de kleine hier dan ook echt in (door)slapen? Want ik krijg onze jongen wel stil/in slaap maar dit duurt tekens maar een minuutje of 5-10 en dan is hij weer wakker en begint het trappelen met de beentjes weer... Maar ik vind het zeker eens het overwegen waard!
Ik kan schrijven dat het een tijd is waar je doorheen moet... maar daar heb je op dit moment geen *piep* aan Van infacol werd de reflux hier erger, hij bleef maar sinaasappelgeur oprispen. En hield toen helemaal niet meer op met huilen. En het heeft wat potjes gekost voor we daar achter kwamen Met de buik op de onderarm leggen hielp hier goed, dan kwam de lucht vrij. We zijn overgestapt van friso standaard naar friso comfort en voegden daaraan nog extra pitmeel (nutriton) aan toe. Bed goed schuin en na de fles een tijd rechtop zul je ongetwijfelt al doen. Heel veel sterkte! Het is echt even een zware tijd. p.s. Naar de mensen die zeiden "vooral genieten he!" glimlachte ik heel beleefd. En van binnen riep ik ze "ach flikker op" toe
Het is inderdaad even een tijd waar je doorheen moet.. Hier ook reflux klachten en ik vond het soms ook best zwaar waarna ik me direct weer schuldig voelde want ik had zo op haar gewacht, wat zeurde ik nou?? Hier deed ik haar als ze last van het zuur had in de draagzak. We deden samen vanalles. Van hond uitlaten tot de was ophangen. Ze sliep nagenoeg meteen en alle pijntjes waren over. Echt, dit kan het zo veel gemakkelijker maken!!
Dat is nou precies wat ik ook wel eens denk... Ik wilde dolgraag een kind en nu voel ik me schuldig als ik denk..."is dit het nou??" Maar ik ben blij om te horen dat dit alleen een fase schijnt te zijn... Lichamelijk mankeert hij niets want hij is vorige week nog volledig door de KA gecontroleerd wegens een infectie direct na de geboorte. En ik ga morgen dan toch eens kijken voor een andere draagzak/doek. De draagdoek die ik nu heb vind hij vreselijk! Morgen dan ook nog eens naar het CB en zal daar ook zeker aangeven dat ik het "laat maar huilen" echt niet ga toepassen als ik zie dat hij pijn heeft van de krampjes! Pfffffff......ik hoop maar dat er over een paar weekjes al verbetering is!
Dit is ook de leeftijd waarop koemelkeiwitallergieklachten zich echt beginnen te uiten. Het duurt meestal een aantal weken voor zo'n allergie is opgebouwd. Reflux en KEA gaan vaak hand in hand en het kan de krampen verklaren. Als je gekolfde melk geeft in de fles, dan kun je koemelkvrij gaan eten, geef je kunstvoeding, probeer daneens twee weken pepti o.i.d. Als Sab Simplex niet helpt, dan zal Infacol of Aeropax ook niet helpen, die bevatten namelijk allemaal dezelfde werkzame stof, alleen met een ander smaakje, de werking van de werkzame stof, dimeticon/simeticon iis ook nooit bewezen trouwens. Dit soort huismiddeltjes kunnen de reflux soms ook erger maken! En natuurlijk laat je een kind met pijn niet huilen! Zijn ze nou helemaal gek geworden daar op het CB! Rechtop houden, masseren, beentjes laten fietsen, met de buik over je arm laten hangen, en vooral niet aan z'n lot overlaten!
Ja hoor stoeltje kan helemaal plat dus laat hem lekker liggen. Slaap vind ik erg belangrijk voor zijn kleintje. Dus hoe en waar kan mij niet schelen ( zolang het verantwoord is dan he).
Mijn zoontje heeft KMA en verborgen reflux en ik herken de klachten. Op deze leeftijd hebben ze zeker hun 'huiluurtjes', maar als het de hele dag door is denk ik toch aan kma... Blijf er dan niet te lang mee lopen en vraag direct verwijzing naar een kinderarts!
ik ga helemaal mee met Dirksmama en Mommy83 hier het zelfde met mijn zoontje... overdag echt neit willen slapen, ik zat uren met hem rechtop of in de draagzak, 's nachts sliep hij wel door omdat hij gewoon kapot was.... uiteindelijk verwijzing gehad voor de KA (soms moet je gewoon een beetje drammen, mijn HA gaf het gelukkig meteen) bij de KA reflux medicijnen gehad en na een week een recept voor Neocate... het was idd KMA.... wij hebben doorgelopen tot acht weken hiermee.... en ik baal enorm dat ik dit niet eerder wist! dus wat mommy83 zegt, vraag eens aan je KA of je een paar weken de pepti mag geven, dan kan je KMA ook uitsluiten!
wat je ook nog kan proberen tegen de krampjes, is het flesje een half uur tot een uur van te voren koud klaarmaken en in de koelkast zetten. Dan kunnen de luchtbellen van het schudden/roeren eruit trekken. Als het dan etenstijd is, pak je hem uit de koelkast en warmt de fles op in de magnetron. Mijn zoontje heeft ook verb reflux gehad en heel veel krampjes en dit in combi met de infacol werkte als een trein. We merkten het meteen als we onderweg waren en de fles terplekke klaarmaakten en meteen gaven. succes en sterkte.
Heb de rest niet doorgelezen maar.... heeft je kleintje geen koemelkallergie? Resulteert vaak in Verstopping, krampen, onrustig, niet slapen en kan zelfs refluxklachten geven... Zou dit toch eerst uitsluiten voordat je 'm zoals het cb zegt 'laten huilen na z'n natje en droogje'... belachelijk!
Mocht je het willen proberen, kan twee bussen Neocate voor je regelen via een vriendin van me. Die heeft ze over. (zijn gesloten)