Mama's help!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maantje85, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik word gek van het vreselijk harde gegil van m'n zoontje!!! Ik krijg overal waar ik kom commentaar dat hij wat zachter moet zijn. Vooral oude mensen;) maar ik heb naar mijn mening alles geprobeerd dus tips zijn welkom.

We hebben gedaan:
    Negeren (werkt redelijk maar er zijn altijd mensen die toch wat zeggen dus niet consequent:()
    "Straffen" (dus met een bozere stem zeggen; Nee niet gillen dat is niet lief)
    Op een stoeltje zetten ( werkt absoluut niet hij snap hier nog geen snars van)
    Afleiden (werkt ook niet wat hij gil gewoon door!)

En nu vandaag 2 X gedaan; terug gillen. Hij schrikt en gaat dan huilen :$ maar dit gaat zwaar tegen m'n gevoel in want hij mag het niet en wij/ik doe het...:(

Ik snap dat dit een fase is maar die duurt nu een dikken 2 maanden en word gek!!

Wat kunnen we nog meer doen?

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Voel je niet schuldig, want op een gegeven moment ga je gewoon alles proberen.
    Weet je waarom hij zo gilt. Wanneer doet hij dat en wanneer niet?

3. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Nee niet echt een reden, hij doet het vooral bij mijn man en m'n moeder. Die reageren erop.. Manlief minder dan m'n moeder maar toch zodra hij z'n papa ziet gilt ie. En zegt papa ssst niet gillen, en hij zegt letterlijk Hihi papa en gilt weer!

Maar verder eigenlijk gewoon zonder reden! Eerst dacht ik dit is negatief aandacht vragen maar al zit ik 2 uur met hem te spelen doet ie het nog dus dat is het ook niet!

Pfff weet het echt even niet meer!

4. adi

adi Niet meer actief

Het kan ook zijn manier zijn om zijn emoties te uiten (vreugde maar ook boosheid)
    mijn zoontje deed dat ook rond 1 jaar, en daarna met 3,5 jaar.

De eerste fase hebben we geaccepteerd en geprobeerd om hem af te leiden. Als het niet hielp, ging ik met mijn hand op zijn mond klappen als hij gilde. Net als de indianenroep zeg maar ;)
    Hij stopte dan met gillen omdat ie moest lachen.

Met 3,5 jaar hebben we gezochte naar oorzaak en alternatief voor gillen. En hem uitgelegd dat ie zn gevoel anders kon uiten. Als het gegil echt de peuterdwarsheid was liet ik hem uitgillen op de grond.

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Poeh, hier ook gehad inderdaad. Duurde ook een aantal maanden en is inderdaad erg vervelend! Hopelijk is het snel over...

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Goede tip van Adi. Klinkt heel aannemelijk dat het emoties zijn.
    Hij is nu nog te jong om duidelijk te maken dat anderen het vervelend vinden, dus ik ben bang dat je het toch met ombuigen van het gedrag moet doen.
    Veel succes.

7. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    De indianenroep heb ik ook een paar keer gedaan maar hielp niet veel hij vond het wel grappig maar stopte niet... Emoties kan ik inkomen maar hoe leg ik een dreumes van 16 maanden uit dat hij moet praten als hij alleen maar papa kan zeggen?:( Hij doet het echt overal en altijd lijkt het wel... Als we boodschappen doen, als ik bij een vriendin langs ga, zei heeft een dochter van 17 maanden doet ie het ook... Zo hard dat zij gaat huilen van angst...

Toch maar negeren? Maar dan echt bij iedereen hameren dat ze niet mogen reageren?

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Praat hij ook heel hard? Mischien hoort hij niet goed?

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Nog geen ervaring mee, maar mijn gevoel zegt zelf heel zachtjes te gaan praten/fluisteren. Verder het gegil negeren en positieve aandacht geven als hij ook zachtjes gaat doen.

Succes, hopelijk snel over!

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Als dat hier zo is ( maar heel af en toe dus eigenlijk geen probleem ofzo), dan ga ik heel zachtjes praten en dan zeg ik ' doe maar zachtjes praten, dat kan je wel, heee goed'. Zoontje wil wel eens uit enthousiasme gillen als er een van de twee katten naar hem toe komt om te knuffelen omdat hij dat leuk/spannend vind. Hier is het dus ook een vorm van emotie uiten....

11. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag een goeie dag, weinig tot geen gegil... En als hij het deed hebben we het genegeerd... Dat lijkt tot nu toe de beste oplossing... Maarja in het openbaar kijken mensen toch echt wel vreemd als je er niks van zegt...

Waar is mijn dikke olifanten huid:( Hihi

12. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hier was mijn zoontje in Ballorig ook heerlijk aan het gillen.
    Tsja, kinderen gillen in mijn ogen nou eenmaal.
    Hoe meer weerstand ik ga bieden, hoe leuker hij het vind.
    Dus laat hem maar gaan.

13. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Wat snapt hij al wel, en wat niet? Zou je hem bijv. kunnen zeggen dat hij alleen buiten mag gillen, en niet binnen? Ik bedoel, als hij zo vaak gilt in zo veel verschillende situaties, gilt hij misschien niet omdat hij iets leuk vindt, maar omdat hij gillen leuk vindt.. of dat hij alleen in zn kamertje mag gillen. En dan heeeeel consequent hem steeds in zn kamer neerzetten als hij gaat gillen..

14. Porsche

Porsche Niet meer actief

Zoals ik het lees is het een soort van enthousiasme ..
    Mijn nichtje doet dit ook ben ik ook niet gewend van mijn eigen kids en wij doen san steeds sssssftttttt
    En gaat vanzelf over een fase

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Och... Hier schreeuwt hij alles bij elkaar.
    Ik zeg altijd heel droog er achter aan..."oh ja joh is dat zo?!"
    Of "zo en nu is iedereen op de hoogte dat dit een feit is"
    Mensen moeten dan vaak lachen...

Vooral niet te druk maken erom.. Je maakt er zlf een invulling van dat mensen "raar" kijken. Vaak kijken ze alleen omdat het geluid trekt en mensen dat uit reactie doen...
    Vooral lekker laten gaan ze houden er vanzelf mee op..

16. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Nee ze kijken echt uit frustratie, vandeweek was ik bij bakker Bart en daar keek een oudere vrouw (die overigens net binnen kwam) en zei; zo kan jij niet met die schreeuwlelijk naar buiten gaan! Zo ik werd kwaad en heb alleen maar gekeken... De vrouw probeerde zich eruit te maneuvreren door te zeggen, ik ben er al zo lang uit en ik heb geen kleinkinderen... Deed voor mij helemaal niks tenopzichte dat ze mijn kind van nog geen anderhalf een schreeuwlelijk noemd:x ohh wat was ik kwaad!
    En zo hoor ik ook regelmatig, zoo die heeft goeie longen. Of iets in de trant van zo we zijn weer wakker... Ach het zal wel een keer overgaan... Toch;)

17. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ja in ballorig vind ik het ook totaal niet erg! Maar daar gillen alle kindjes en hoor je hem dus niet eens... Maar dan nog probeer ik hem ook daar in met het gillen te negeren...

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Van zo'n zure reactie van een oude bes zou ik me echt niets aantrekken. Die heeft geen kleinkinderen (waarschijnlijk is ze daar zelf niet gelukkig mee) en denkt zo te mogen reageren. Ik zou ook gewoon niets gezegd hebben en als je zoontje nog eens zou gillen er stiekem om gelachen hebben. Wat denkt ze wel.

Verder denk ik ook dat het echt een fase is en dat, als hij zich beter kan uitdrukken, het gillen ook vanzelf over zal gaan.

19. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ff bekertje koud water in zijn gezicht ;) :p

20. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    :( Al zou ik dit doen... Water vind hij geweldig dus dat zal ook geen indruk maken... Of dit nu koud is een verschil maakt geloof ik niet...

Deel Deze Pagina