Mirena spiraal vragen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Vintage35, 24 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Ik heb nu sinds 1.5 jaar een mirena spiraal. Toendertijd geplaatst door de huisarts. Na het plaatsen drie maanden achtereen gevloeit.
    Daarna elke 4,5 a 6 weken een menstruatie, die een week duurd. Laatste maanden zelfs om de drie weken. heb altijd wel lichte buikklachten gehad met de mirena, maar de laatste tijd wel meer en pijnlijker.
    Ben verder wel te spreken over de mirena, omdat je nergens aan hoeft te denken. Ben bij de huisarts geweest en kan binnenkort voor een echo om te beoordelen of hij goed recht en hoog genoeg in de baarmoeder zit.
    Uitstrijkje paar weken geleden gehad, was goed.

Meer meiden nog vaak ongesteld met een mirena? En gelijke ervaring?

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik had gewoon mijn eigen cyclus met mirena, dus vrij regelmatig ongesteld, 6 dagen lang. Inclusief flinke PMS klachten van te voren.

Na een tijdje werden mijn menstruaties met mirena steeds langer: 10 dagen, 12 dagen, 14 dagen... En kreeg ik ook tussendoor nog spotting. Op een gegeven moment was ik het beu ;). Heb mirena ingeruild voor koperspiraal en dat bevalt me veel beter.

Ja, menstruatie is nu weer ouderwets, 7-8 dagen met ook een dag heftig verlies, maar nu ik mirena kwijt ben heb ik veel minder last van misselijkheid, opgeblazen buik, slecht slapen, rommelende darmen en vermoeidheid. Ik denk dat ik toch wel wat bijwerkingen had, ook al heet het lage concentratie hormonen te zijn.

Oh ja. Heb ook weer wat libido terug gevonden ;)!

3. Lilian2016

Lilian2016 Actief lid

15 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was gewoon maandelijks ongesteld wel
    Minder heftig dan voorheen

4. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Eerste keer mirena hield ik mijn eigen natuurlijke cyclus en na de geboorten van mijn zoon was ik elke dag van de maand ingesteld. Hier ook kijk operatie voor gehad maar het lag echt aan de mirena

5. Puckeltje

Puckeltje Niet meer actief

Hier dik 2 jaar de mirena gehad. Altijd ongesteld geweest, netjes 28 dagen elke maand. En toen viel die eruit 😉
    Ook hier klachtjes gehad. Opgezwollen buik... minder libido en pms klachten vooraf.. hier nu niks meer van te bekennen... word vanuit t niets ongesteld en een stuk minder lang.. nu 3/4 dagen ipv 7.... en minder heftig!

6. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vond de mirena ook fijn om het feit dat je nergens op hoeft te letten. Echter, ik kreeg op een gegeven moment vage buikklachten. Later bleek dat een van de bestandsdelen een stofje bevat waar ik niet tegen kon. Ik ben toen overgegaan op een implanon. Die is gezet door een gyn en dit ging heel goed. Nergens last van, ondanks de dosering hormomen en een normale menstruatie (net als bij de mirena) maar dan zonder pijnklachten.

Implanon eruit halen bleek een heel ander verhaal helaas maar dat terzijde haha :)

7. xZoe

xZoe Actief lid

9 jul 2014
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb nu 3 jaar een mirena, dit is eigenlijk altijd wel goed bevallen.
    Met zo nu en dan een beetje zeurende buikpijn, maar niet echt pijnlijk dus, eerder een beetje vervelend.
    Kan best zijn dat dat met m'n "menstruatie" te maken had (sinds t spiraaltje ben ik eigenlijk nooit meer echt ongesteld, 1x in de zoveel tijd een beetje bloedverlies wat 2 dagen aanhoudt).
    Aan de ene kant prettig, maar aan de andere kant niet. Ik wil graag weten of alles nog werkt, dus had liever wel gewoon menstruatie gehad.
    Om deze reden neem ik ook geen nieuwe spiraal meer als deze eruit is :)

Deel Deze Pagina