Aantal vragen over uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door klein hummeltje, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Beste UWV Webcare Team,

Deze week ben ik in een vervelende situatie beland en heb hier enkele vragen over.

Sinds ongeveer een maand zit ik in de ziektewet i.v.m. bekkenklachten. Afgelopen woensdag heb ik te horen gekregen dat mijn jaarcontract niet verlengd zal worden, waardoor ik per 18 februari werkloos word. Mijn uitgerekende datum is op 14 mei, waardoor ik op 3 april met zwangerschapsverlof zou gaan. Voordat ik met deze baan begon, heb ik vanaf 1 januari 2010 t/m 22 februari 2010 WW-uitkering ontvangen (ik had recht op WW gekregen t/m 31 maart).

Nu zijn mijn vragen:
    Hoe lang heb ik nog recht op WW?
    Blijf ik eerst in de ziektewet i.p.v. WW?
    Krijg ik wel zwangerschapsverlof?

Daarnaast kwam ik er pas achter dat ik het gehele jaar niet betaald heb gekregen naar CAO, maar ik begreep uit een eerder antwoord op dit forum dat mijn werkgever dat door moet geven (ik ben bang dat nog even duurt, omdat ze hun fout niet toe willen geven).

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen, in ieder geval alvast hartelijk bedankt!

Groetjes van een bijna-mama.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Klein Hummeltje,

Je hebt een aantal vragen of je recht op uitkering omdat je contract niet verlengd wordt door je werkgever. Als je nog ziek bent op het moment dat je contract eindigt word je door je werkgever ziek uit dienst gemeld bij het UWV. Het recht op een Ziektewet-uitkering wordt dan beoordeeld en het UWV neemt de taken van je werkgever over. Als je voor de ingangsdatum van je zwangerschapsverlof hersteld bent kun je voor de tussenliggende periode een WW-uitkering aanvragen. Hoelang je hier recht op hebt kan ik niet voor je berekenen. Dit is afhankelijk van hoeveel recht je nog overhad en het nieuwe recht dat je hebt opgebouwd. Zowel vanuit de Ziektewet-uitkering als de WW kun je een Zwangerschaps- en bevallingsuitkering aanvragen. Hiervoor kun ongeveer 8 weken voor je uitgerekende datum contact op nemen met UWV-telefoon (0900-9294).

Actuele informatie over het ziek uit dienst gaan vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    hartelijk bedankt voor de info, ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken lees ik al wel!

Groetjes!

Deel Deze Pagina