Hallo, Ik vraag me af hoe ik het beste het kolven kan aanpakken. Ik wil graag 1 voeding per dag uit een flesje geven. Zo kan mijn partner dit ook eens doen, kan mijn zoon aan de fles wennen (al doet hij het super) en kan ik eens wat langer weg zonder op de klok te kijken. Nu ben ik deze week begonnen met 1uur na de ochtendvoeding te kolven en dat zet ik dan in de koelkast. Als we het overdag niet nodig hebben gehad omdat ik hem aan de borst liet drinken geef ik hem de fles om 23uur. Moet ik dan om 23uur nog wel kolven om de productie goed op gang te houden of kan ik dan een voedingsmoment overslaan? Of kan ik dan beter de gekolfde melk die ik om 23uur kolf bewaren voor de volgende dag en niet 's morgens na de ochtendvoeding kolven? De productie past zich aan naar de vraag heb ik altijd begrepen. Mijn zoontje is 5 weken en drinkt 6 voedingen per dag. Alvast bedankt!
Hoi, Je kunt oefenen met een flesje tussen twee voedingen door. Of geef een beetje (40 cc ) in een flesje om te zien of hij dat snapt en leg daarna aan. Wanneer je een hele fles geeft, moet je inderdaad wel dat moment zelf afkolven, omdat je anders het signaal aan je lijf geeft dat op dat moment minder melk nodig is. Je neemt het immers niet af. Of kolf een half uur voor je verwacht dat je kindje komt. Wanneer je zelf weg bent, kun je of bij thuiskomst direct weer voeden (of kolven) of neem je kolf mee. Je zult toch een keer moeten kolven, anders krijg je ongemakkelijke stuwing Succes!