Hallo, Sinds 1,5 week ben ik bezig met de Weight watchers. Ik eet gezond, eet fruit en drink zeker 2 liter water op een dag. Nu kwam ik er maandag achter dat ik zwanger ben. Moet ik daar nu mee stoppen? De eerste week ben ik 1,6 kg afgevallen. En ik wilde graag afvallen omdat ik veeeeel te zwaar ben en daardoor dacht moeilijk zwanger te kunne worden Nu hoorde ik dat afvallen tijdens een zwangerschap niet goed is ivm de afvalstoffen die daarbij vrijkomen. Kan je mij uitleggen wat ik het best kan doen? Hartlijk dank! Groetjes Safian
hoi Safian, het is niet goed om drastisch af te vallen als je zwanger bent. Maar gezond eten en veel water drinken kan geen kwaad. Ook bewegen is goed. Als je daardoor wat afvalt is dat niet zo'n probleem. Overleg anders met je consulente dat je niet te veel wilt afvallen, maar dat jullie er voor gaan om je gewicht nu je zwanger bent zo stabiel mogelijk te houden. Dan kan zij haar advies daarop aanpassen. Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor je antwoord, heel duidelijk! Ik heb nu nog geen verloskundige maar ik zal het er zeker met haar over hebben. Maar ik heb nog 1 vraagje: Ik weet dat sport en beweging goed ik tijdens een zwangerschap, maar hoe hoog mag je hartslag maximaal zijn? Ik merk wel dat mijn hartslag nu veel hoger is dan toen ik nog niet zwanger was (ik train nl altijd met een hartslagmeter om). Met spinning kan hij soms wel stijgen tot 180 slagen per minuut, dit lijkt me nu niet goed meer.... Groetjes Safian