zwangerschapsyoga, wat doe je daar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anniek, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Hallo dames

ik vind de yoga nogal prijzig en wil graag van jullie weten wat jullie daar doen.

Ik heb bij Kyana een bevalling gehad van 3uurtjes het was een flinke weeënstorm en op het laatst kon ik mij niet helpen met puffen alleen maar met schreeuwen.
    Mijn "wens" is nu dat ik een bevalling kan doen zónder te schreeuwen zodat als de bevalling snachts begint, Kyana niet weg hoeft.
    Maar hoe ik dat ga doen?

Nu wilde ik Yoga gaan doen voor betere ontspanning maar is het daar wel goed voor? of moet ik iets anders doen?
    Wil geen doodgewone pufcursus, die heb ik gehad bij kyana en die sluit alles behalve aan bij een snelle bevalling {info was overigens fijn hoor} en ik kan niet meer zolang op de grond liggen e.d.

nou ik hoor graag jullie ervaring

2. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Nou is het natuurlijk zo dat de yoga in elke plaats verschillend zal zijn. Maar hier in Apeldoorn leren we diverse ademhalingstechnieken om je weeen en je persweeen door te komen. Het gaat om het verleggen van je focus. Je niet focussen op de pijn maar op je ademhaling helpt. Ik vind het zelf wel allemaal heel leerzaam. Het is wel zo dat je een uurtje op een matje op de grond moet zitten. Maar dat is volgens mij nog wel goed te doen!
    Ik vind het een aanrader!

3. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Leuk om te lezen, ik heb me opgegeven (ook in Apeldoorn ;) )maar ook nog niet echt idee wat er gaat komen. Lees dus ff mee.

4. Kimmie27

Kimmie27 Lid

24 jul 2008
    79
    0
    0
    Ik heb nu 3 lessen gehad hier in zaanstad en het bevalt me goed.
    Ook hier een uurtje op een matje, maar vaak ook het eerste halfuur staand oefeningen doen, is iedere keer anders. En dan een half uur ademhaling en ontspanningsoefeningen.

5. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Ik doe ook Yoga. Vooral ontspanningsoefeningen en ademhalingstechnieken om de weeen op te vangen. Verder ook wat massage technieken voor de man zodat je tijdens de bevalling en natuurlijk ervoor :) hiervan kunt profiteren!

Echter wat de yoga docente ons vertelt is dat de technieken heel fijn zijn, maar dat als je een weeenstorm hebt, je aan geen enkele techniek iets hebt. Dan is het gewoon gas erop en uitzitten die storm.

Groeten
    Jille

6. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wat is bij jou tijdens prijzig? Hier is het € 25,- per maand.
    Rest lees ik mee, wou er ook mee beginnen!

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    12,25 per les vind ik prijzig

wt het uurtje zitten op de grond op een matje is waarschijnlijk gezien mijn bi niet te doen...

ik vind het echt een moeilijke keuze

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik doe zelf ook yoga en dit wordt door een erkende en gediplomeerde gegeven bij haar thuis dus ik betaal niet belachelijk veel geld.
    95 euro voor 12 lessen dus dat valt wel mee.
    Ik zit daar gemiddeld 1.5 uur en doe verschillende dingen.
    Ze leert ons het opvangen van rug, buik en persweeen.
    Ook doen we wat oefeningen om soepel te blijven maar alles op ontspannen manier.
    Je leert visueel je gedachte op je ontsluiting te brengen en onderin je buik zodat je kan helpen om de ontsluiting makkelijker te laten verlopen.

Misschien is het voor jou een idee eens verder te googlen naar een goedkopere yoga les.
    Oh en met bi is het niet zo makkelijk omdat je laag zit.
    Hier hebben wij op een zogehete meditatie kussen.

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb me net ingeschreven voor zwangerschapsyoga. Ik kreeg de tip daar, dat er verschillende verzekeraars (een deel van) de kosten vergoeden als het door een erkende instantie wordt gegeven. Zo ook bij mij: ik betaal 68 euro en mijn verzekeraard IZA ( soms best een krent) vergoedt maximaal € 75,- per preventieve cursus ( daar vallen dergelijke cursussen bij hen onder)

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ben pas twee keer geweest en het is even wennen om al mijn gedachten los te laten enzo (ben een echte denkert geloof ik :)) maar ik vind het heerlijk ontspannend. En ik hoop er ook nog wat van op te steken als ik het vaker heb gedaan en meer routine krijg in de ademhalingsoefeningen. Ik betaal 9,50 per uur maar kan geloof ik ook een deel terug krijgen van de verzekering. Vind het het sowieso waard hoor!
    En wat liggen op een matje betreftm tja... Ik heb geen ervaring met bi maar het is absoluut niet zo dat je het hele uur maar ligt, je bent veel aan het bewegen hoor! En als je een goede instructeur hebt, neem ik aan dat ze je tips kan geven voor je bi. Kan geen kwaad om dat even na te vragen!
    Maar een bevalling zonder geluid....? Dat kán natuurlijk wel maar ik denk niet dat je ervan uit moet gaan, ook niet met hele goede voorbereiding met yoga of gym ofzo. Overigens mag je bij Scientology als bevallende vrouw geen geluid maken want dat zou slecht zijn voor het kindje dat meteen een trauma oploopt. Ehm... :confused: Maar dit geheel terzijde en off topic! ;)

11. Florentine

Florentine Actief lid

28 jan 2009
    107
    0
    0
    Mijn vriend en ik gaan samen naar zw-yoga. We hebben nu twee lessen gehad, waarbij begonnen wordt met een rustige warming up en stretchoefeningen, dan staande oefeningen, oefeningen met partner samen, zoals massage- en ademhalingstechnieken en een cooling down. Vervolgens krijgt iedereen die wil een bak thee en wordt er een thema m.b.t. de zwangerschap besproken en kun je vragen of dingen die je hebt ervaren kwijt. Wij betalen 160 euro met z'n 2-en, voor 12 lessen van anderhalf uur, dus dan ben je 80 euro pp kwijt. We komen er allebei heel erg tempo doeloe vandaan, en dat is gezien ons drukke schema met verbouwen en verhuizen een heerlijk rustpunt in de week. Alleen daarom al de moeite waard. Bovendien bouwt ons Spruitje tot dusver altijd een feestje in mijn buik als zijn papa en mama de ademhalingsoefeningen doen. Hij reageert er duidelijk op.

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik ben afgelopen vrijdag voor het eerst geweest. Vond het erg fijn en ontspannend.
    Er wordt veel rekening gehouden met wat je wel en niet kunt. Hebben allerlei soorten kussentjes om op te zitten, dus je moet doen wat je zelf prettig vind. En niemand kijkt raar als je bepaalde oefeningen niet mee doet.
    Het kost hier in Arnhem 9,- per les en een les duurt ongeveer 2 uur. Eerst oefeningen, daarna krijg je thee en doen we een rondje waarin iedereen wat over zichzelf verteld en daarna een onderwerp dat besproken wordt.
    Er ontspannend allemaal en heerlijk om daarna lekker warm in mijn bedje te kruipen (duurt tot 21.30)

Deel Deze Pagina