Mijn vriend studeert nog en ik werk parttime. Weet iemand hoe het zit met de partnertoeslag van de IB groep? Als ik hen een vraag stel krijg ik elke keer van die vage antwoorden terug. Wat mag ik nou max. maandelijks netto verdienen zodat we in aanmerking komen voor de partnertoeslag? Waar wordt precies naar gekeken? Alleen naar mijn netto inkomen of ook naar andere toeslagen, bijbaan van mijn vriend e.d.??? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want van de ib groep wordt ik niet veel wijzer.
Ik heb even op de website van de IB-groep gekeken. Je vriend heeft recht op partnertoeslag als: - JIJ geen stufi krijgt - JOUW bruto inkomen per jaar niet hoger is dan 8.317,86. Dit bedrag is inclusief vakantiegeld en evt. eindejaarsuitkering. Het gaat dus om jouw inkomen en niet die van je vriend. En er wordt naar bruto inkomen gekeken, niet naar netto. Hoeveel je bruto verdient, kan je vaak zien op je loonstrook bij 'belastbaar loon'. Je vriend mag met zijn 'gewone' stufi tot een bepaald bedrag bijverdienen en krijgt dan ook tot de maand dat hij daar overheen gaat stufi (dit moet je overigens wel zelf tijdig stopzetten). Ik weet niet hoe dat zit met de partnertoeslag. Dus of je dat krijgt totdat jij over je maximale bruto inkomen heen gaat. Ik denk dat je het gewoon aan moet vragen en dan hoor je vanzelf wel of je ervoor in aanmerking komt of niet. Toch? Ik hoop dat ik je zo een stukje verder geholpen heb.
zit er geen ib winkel bij je in de buurt? zo heb ik steeds dingen geregeld, want via de mail of de telefoon kwam ik ook steeds niets verder.
ik zit inhet zelfde schuitje alleen studeer ik en werkt mijn vriend fulltime.. ze hebben mij verteld pas als mijn vriend minder dan 800 netto in de maand heeft kom je hier voor in aanmerking
Ik wil graag 2 dagen gaan werken en dan kom ik uit rond 550 euro netto. Zouden we er dan voor in aanmerking komen?
je zou bijna zeggen van wel.. maar ja ik ben natuurlijk niet de persoon die dat kan gaan zeggen... ik weet alleen dat ze dat toen tegen mij hebben gezegd.. en ja ik weet niet wat je vriend kwa studiefi krijgt maar je zou zeggen dat je daar niet met een kind van rond kan komen... dus lijkt me heel sterk als ze dat niet doen... maar ja je weet maar nooit... zo kijken ze ook nog steeds naar het inkomen van mijn ouders kwa wat ik dan krijg.. terwijl ik al zelf een gezin heb... daardoor loop ik weer 100 euro mis omdat ze dr gewoon van uit gaan dat mijn ouders dat aan mij gaan geven... aparte regeling hoor
De IB-groep is er natuurlijk niet voor om te zorgen dat je rond kan komen met een kind.... Futuremama, als je je bruto (maand)loon deelt door het aantal uur dat je nu werkt. Dat getal vermenigvuldig je met het aantal uur dat je wil gaan werken. Dat wordt dan je bruto maandloon als je 2 dagen gaat werken. Als je dat x12 doet, heb je je bruto jaarloon. Daar tel je 8% bij op voor je vakantie-uitkering. Dat is dan jouw bruto jaarinkomen totaal. Als dat dus minder is dan 8.317,86, dan heb je er recht op en anders niet....
Ja, wat ga je BRUTO verdienen? Inclusief vakantiegeld etc? Aan jouw netto bedrag heb ik niets. Verder is de website van de ib-groep heel duidelijk hoor. Kijk daar eens. Het antwoord is hier overigens al gegeven. En je vriend, is hij 5 volle dagen per week bezig met zijn studie? Naar mijn mening zou hij best een parttime baan kunnen nemen naast zijn studie. Ik ben in ieder geval geen 5 dagen per week kwijt aan studeren.
ik bedoelde van die 550 euro daar kijken ze naar.. wij hebben dr geen recht op.. vriend verdient daarvoor te veel maar ja als hij ook dat bedrag had gehad was ik ook niet meer naar school gegaan denk ik.. Ik moet wel de hele week naar school weekends kan ik niet bijwerken omdat mijn vriend moet werken en als je dan ook nog oppas moet regelen werk ik alsnog voor niks..