Rhesus D negatief

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Zolief, Jan 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Twee vragen

Ik heb zon Anti D prik gehad met 15 weken (in Amerika) omdat ik toen een bloeding kreeg (van hematoom). Ik heb 3 miskramen gehad voor deze zwangerschap en in Amerika leek het ze beter om voor de zekerheid dan zon prik te geven zodat ik geen antistoffen aan zou maken tegen deze zwangerschap. Dit omdat ik na de miskramen nooit zon prik heb gehad terwijl ik negatief ben.

Ik vraag me nu af of ik daardoor die twee volgende miskramen heb gekregen. Of die andere foetussen dan positief waren. Dat ik nu geluk heb dat deze baby in mijn buik negatief is (dat is onderzocht in de 27e week)?

Kan die spuit met 15 weken geen invloed hebben op de uitslag van die test met 27 weken?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Danssie,

nee, dat heeft geen invloed op de uitkomst van het bloedonderzoek van de baby. Hooguit worden er antistoffen in jouw bloed gevonden die duiden op de eerder gekregen antiD spuit. Verder dnek ik ook niet dat die miskramen komen van rhesus verschillen: dan hadden ze in jouw bloed in het eerste trimester al antistoffen moeten vinden tegen positieve D. Fijn dat je nu al zo ver bent in ieder geval; zet m op!

Groeten Brigitte

3. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

die miskramen komen niet daardoor. De reactie kan pas later in de zwangerschap plaats vinden en levert ook alleen dan problemen op, of na de geboorte. Maak je hier geen zorgen over. De prik die je krijgt is ook niet gevaarlijk voor de zwangerschap. het is een middel wat er voor zorgt dat wanneer er wel bloedcontact komt tussen de baby en jou, er geen antistoffen tegen het bloed van de baby worden gemaakt. Als het goed is is er in het begin van je zwangerschap ook al onderzoek gedaan of er toen misschien al antistoffen waren, maar uit je verhaal maak ik op dat dit niet het geval is.

Groeten evelien

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Helder! Bedankt voor jullie reacties.

Share This Page