UMC startgesprek IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Help85, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    hallo meiden,

Iemand van jullie bekend met IVF of ICSI behandeling in het UMC. In december heb ik mijn beleidsgesprek gehad. Hierin hebben we het uitgebreid gehad over ICSI. Vervolgens heb ik de voorlichtingsavond bijgewoond. Op 20-1 had ik telefonisch consult met de gyn en moest ik van haar alvast ter voorbereiding aan de pil. Het start gesprek en prikinstructie is nu ingepland op 11-2. Maar las nu net op de site van het UMC dat hierin alleen behandelplan wordt besproken, recepten etc worden geven maar dat je eerst weer aanvullend bloedonderzoek moet doen.

Wanneer start de behandeling dan daadwerkelijk? En welke aanvullende bloedonderzoeken moeten er gedaan worden en hoelang duurt dat voordat de uitslag er is?

Ik had gehoopt gelijk na gesprek te kunnen starten...

2. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wij hebben eerst een intakegesprek gehad waarin er allerlei vragen aan ons gesteld werden en een algemene uitleg over het traject zelf. Wij hebben aansluitend direct bloed laten prikken (was voornamelijk om te zien of we hepatitis B of HIV hadden). Ook moest mijn man bij de vervolgafspraak, 4 weken later, een potje inleveren, zodat ze konden bepalen hoeveel zaad er bij elke eicel gedaan moet worden (dichtheid per ml). Tijdens dit vervolggesprek werd het behandelplan verder doorgesproken (uitslag bloedonderzoek was daarbij ook bekend), kregen we alle medicatie mee en voor de cetrotide nog een korte prikinstructie (ik was vanuit de IUI al gewend te spuiten, dus hoefde geen uitgebreide prikinstructie). In diezelfde week werd ik nog ongesteld en kon ik direct starten met de eerste poging...

3. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Dat is fijn om te horen! Ben benieuwd

Deel Deze Pagina