Aantal zetpillen in 1e jaar

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Feye, Mar 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoeveel zetpillen heb jij in het 1e jaar gebruikt?

1. Geen

2. 1-5

3. 6-10

4. 11-15

5. 16-20

6. Meer dan 20

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

In het begin echt maar 1 keer een halve toen hij prikjes had gehad en hoge koorts kreeg en heel pijnlijk ging jammeren.

Toen heel lang niet want ik vind het eigenlijk niks. Tot hij steeds erge pijn leek te hebben, wederom hoge koorts, had hij oorontsteking. Toen dus 3 in 24 uur een paar dagen.

Ik zelf neem overigens wel af en toe ibrufen. Met name als ik hele heftige koortslip heb (toevallig had ik dat vorige week weer) dan heb ik het niet over één blaasje maar echt mijn lip van links naar rechts volledig onder de gevulde blaren. Dan heb ik best wel pijn, hoofdpijn alles en dan neem ik er ook zo 3 a 4 op een dag.

Dus ik ben er niet heel makkelijk in maar als het nodig is dan vind ik het prima ter verlichting.

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Geen, in drie jaar heeft ie er denk ik 2 gehad...

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Mijn dochter is in het eerste jaar niet ziek geweest, wel wat last van tandjes etc, maar niet zo erg dat we haar zetpillen moesten geven. Ze heeft nu 1x griep gehad en 1x een zetpil voor het slapen. Ik ben zelf trouwens ook niet van de paracetamol.

4. tuc

tuc Niet meer actief

De oudste: ontelbaar..elke maand oorontsteking

de jongste: 5-10 denk

5. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,344
    10,308
    113
    1 uk is(nog) weinig ziek, verkouden 5 de ziekte.in de nacht dat hij een zetpil heeft gehad schreeuwde hij juist alles bij elkaar, noem het toeval maar als het niet nodig is gebruiken we het niet.
    Uk piept ook niet snel of is snel weer goed wanneer je hem vast hebt en wiegt.bij tandenpijn veel het tandvlees masseren.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben zo'n beetje eigenhandig de producenten van paracetamol in leven gehouden met ons verbruik hier... Wekelijks oorontstekingen op een gegeven moment, waarvoor 4 keer per dag een zetpil. Ging heel hard dus, haalde hier elke week 3 doosjes op een gegeven moment :(

7. Query

Query Actief lid

Sep 17, 2013
    278
    0
    16
    Geen.

Onze dochter is laatst nog ziek geweest, maar papa en mama waren voldoende, kleine bikkel!

8. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,344
    10,308
    113
    Uk is trouwens ruim 11 maanden

9. Melief

Melief Niet meer actief

10. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ik gok 11-15. Hij heeft rs virus gehad met 3 maanden en zesde ziekte met 7 maanden waarbij hij erg hoge koorts had. Daarna nog een x of twee ziek geweest en toen zetpilletjes voor de nacht gegeven om hem net even wat beter te laten slapen. Ben zelf ook vrij terughoudend met het geven (of zelf nemen) van paracetamol, maar er zijn momenten dat bij er toch beter bij gebaat is.

11. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    #31 Purk, Mar 29, 2015
    Last edited: Mar 29, 2015
    Bij de oudste 0, die was gewoon nooit ziek en had ook niet enorm last van tandjes.
    Bij de jongste ben ik de tel kwijt, denk nu stuk of 8 a 10? Ze is om de haverklap ziek geweest, reageerde heftig op vaccinaties, heftig waterpokken gehad, veel last van tandjes...

Edit; 8-10 kan niet kloppen, eerder 15...

12. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
  13. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Nu al meer dan 20. Meisje is veel ziek geweest deze winter.

14. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

Feb 8, 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb meer dan 20 gekozen en het zijn er echt veeeeel meer....
    Door oorontstekingen, koorts, ziek zijn, heeeeel veel last van tandjes slaapt hij met periodes niet. De pm is dan echt nodig hem een iets comfortabeler gevoel te geven...

15. mizz

mizz Actief lid

Nov 15, 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier al 20 in 1 week. Fikse oorontsteking gehad, ze had gedurende bijna een week wel de maximale dosis nodig. En ook met koorts, tandjes en een keer na de vaccinatie. Dus ik denk wel een stuk of 30? Is dat zo'n drama dan?

16. Ises

Ises Actief lid

Mar 26, 2012
    255
    0
    0
    Nu al een hele tijd niet meer eigenlijk, maar ik denk het eerste jaar wel rond de 20 hoor. Bij ziek zijn, koorts na prikjes en erge tandjespijn, dan zit je daar best snel aan.

Share This Page