Vraagje over een puppy

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 17 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Afgelopen mei vakantie hebben we dan eindelijk een Puppy aangeschaft. Een prachtige Franse Bulldog is ons nieuwe gezinslid. Ze doet het echt heel goed en heeft zich al helemaal aangepast. Het is een echte Franse Bulldog :roflmao: Eigenwijs, lui, speels en zo ontzettend lief.

Maar goed, ze is nu 9,5 week en we zijn dus druk bezig met het zindelijk maken. Gaat ook echt heel goed, na ieder slaapje meteen naar buiten, in de avond om 22:30/23:00u laatste rondje en dan om 07:00u weer. Op hier en daar een klein ongelukje na gaat het echt super.

Wat ik mij alleen afvraag, ik lees overal dat ze moeten leren dat ze hun plas in moeten houden. Hoe kan het nou dat ze van 23:00u tot 07:00u alles op kan houden maar dat ze overdag dan nog wel eens moeite heeft met het ophouden? Het is niet zo dat ze de nacht volledig slaapt want ik hoor haar wel eens spelen met haar knuffel in de nacht. Misschien ben ik te hard maar ik ga er dan niet uit, ze zit in de bench en ik wil haar duidelijk maken dat ze in de nacht daar gewoon moet blijven, gaat helemaal top. Ik vind het alleen zo gek dat ze dan in de nacht wel '' zindelijk '' is maar overdag dan toch nog eens een plasje in de kamer doet.

Weet iemand hoe het kan?

Gewoon puur een nieuwsgierigheid vraagje, die ongelukjes op zich maken voor mij echt niet uit, ze is en blijft nog een kleintje die het moet leren natuurlijk ;)

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik denk omdat ze snachts ook niet eten en drinken en daarom ook minder vaak hoeven te plassen.

:) maar dat ik ook maar gewoon een logische gedachte hoor. Zelf plas ik snachts ook nooit en overdag heel vaak :roflmao:.

Debaky vindt dit leuk.
  3. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Tot hoe laat in de avond krijgt ze drinken? Als ze bijvoorbeeld tot 20:00 drinken krijgt dan is de laatste plas er meestal wel uit tegen bedtijd. Overdag drinkt ze dan weer dus dan kan ze het niet zo lang ophouden.

Hier helpt het om nacht na te bootsen als we wat langer weg zijn. Gordijnen dicht.

4. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ligt ze in een mand of bench?
    Meestal doen ze daar geen behoeftes in omdat ze hun eigen plekje netjes willen houden.

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat klinkt inderdaad heel logische hahaha

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Om 20u haal ik het water weg, om 17:00u ongeveer eet ze voor het laatst.

Ow dat is inderdaad wel een goede voor overdag, heb wel een dekentje over de bench gedaan zodat het wat meer op een holletje lijkt en ze slaapt dan heerlijk. Maar dat kan ik inderdaad overdag ook doen met de gordijnen dicht.

DN2017 vindt dit leuk.
  7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    In de bench en die heb ik verkleind ( kreeg die tip van de fokker )

Rosy90 vindt dit leuk.
  8. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Inderdaad wat @Roosie91 zegt, ze willen hun eigen ruimte niet vies maken. :)
    In de kamer heeft de hond genoeg ruimte, dus zelf er geen last van als hij daar zijn behoefte doet :rolleyes:.

Debaky en Rosy90 vinden dit leuk.
  9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Bedankt voor de antwoorden. Weer wat geleerd ;)

10. yaro

yaro Niet meer actief

Wij hebben een pup van 3 maand (nu een week, daarvoor in asiel in Spanje). Die wil overdag nog wel eens een plasje in huis doen als hij buiten te druk is geweest, maar we lopen echt heel regelmatig met hem. Snachts doet hij echt niets in de bench, deze is niet verkleind en hij heeft altijd water in de bench.

Denk eerder dat het dus komt omdat ze hun bench schoon willen houden. En daarnaast zijn ze overdag teveel afgeleid? Te druk soms? Als je heel nodig moet en je gaat het rustig ophouden dan werkt dat toch beter dan wanneer je druk aan het spelen bent met de nodige beweging van de blaas denk ik.

11. Marchella

Marchella Niet meer actief

En nu dan een foto van jullie nieuwe aanwinst? :p

DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Hier sinds januari een pup. Ook de nachten eerst zindelijk. Puur omdat er dan geen eten en drinken beschikbaar is (drinken in het hele begin wel.. maar op een gegeven moment dronk hij zrlf niet meer s nachts dus die bak wordt er niet meer ingezet) en hij de bench schoon wil houden.

Overdag komt vanzelf. De blaas moet nog getraind worden.

13. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Als aanvulling, overdag is er vaak ook zoveel meer afleiding en prikkels waardoor ze gewoon minder controle kunnen hebben op de spieren die met het plassen te maken hebben.. Je ziet heel vaak bij puppy's dat ze wanneer ze iets heel leuk of heel spannend vinden ze ook druppels laten lopen. Daar kunnen ze dan dus ook echt niks aan doen. Dan is het trainen op rustig omgaan met spannende situaties (dus bijvoorbeeld in de mand blijven wanneer bezoek binnen komt)

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hihi oke, hier is dan onze kleine, luie maffe draak :roflmao: vraag mij trouwens af of het wel een hond is :roflmao::roflmao::roflmao:

IMG_20180516_212614_113.jpg

Indire, Pinkblossom, Yvke86 en 14 anderen vinden dit leuk.
  15. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ach gossie:)

Debaky vindt dit leuk.
  16. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Wat een dottie

Debaky vindt dit leuk.
  17. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Oh wat een schatje .
    Het si echt een super ras. Hebben er 2 geahd en mis ze tot op de dag van vandaag nog heel erg.

Wij hebben ondertussen een bordeaux dog pup.
    Maar die is niet zindelijk te krijgen lijkt wel. Snachts gaat het goed. Maar overdag is 1 groot drama. Ga je naar buiten wandelen doet ze niets, kom je thuis laat ze alles meteen gaan. Het is frustrerend. Ze is 13 weken nu. Dus nog best klein. Maar toch iets van zindelijk zou je moeten zien. Af en toe een plasje vind ik prima. Maar niet nadat we gewandelt hebben dan niks doen en thuis hoppa zet die kraan maar open. Pff ook geen idee wat ik kan doen.

Debaky vindt dit leuk.
  18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het is inderdaad een heerlijk ras. Ben opgegroeid met die beesten maar mijn man heeft serieus 13 jaar volgehouden dat hij geen honden wilde. Nu kwamen we deze tegen en hij was verliefd, ik was zoooooo blij en heb echt als een klein kind staan janken van blijdschap. Het is zo'n schatje, ze is ook zo lief tegen de kinderen en ze is enorm sociaal naar andere honden.

Wat gek joh dat ze dat dan zo doet. Soms blijft het een raadsel. Misschien vind ze het eng buiten? Heb zelf geen ervaring met dat ras, komt het vaker voor bij hun dat het misschien wat langer duurt? Of is ze misschien eens geschrokken buiten waardoor ze niet meer durft?

19. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wat een leuk hondje! Vind het zo'n leuk ras! Verder weinig tips met zindelijkheid.

Debaky vindt dit leuk.
  20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Even een aanvulling: nooit water weghalen. Een hond moet gewoon kunnen drinken als hij dorst heeft.

joepy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina