aanvechten of laten gaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ja doen!! Heerlijke tv :D

Ik zou het echt aanvechten hoor TS.

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Aangifte doen en aanvechten! Jij hebt alle bewijs dat je daar niet was en het is dus een valse aangifte....je hebt misschien wel schade gehad door bijv. Niet werken vakantiedagen inleveren hiervoor doordat hun jou gewoon willen terug pakken voor dat jij jouw auto op een openbare parkeerplaats zet...laat ze maar leren dat ze dat niet zomaar kunnen doen!

3. Mnon

Mnon Niet meer actief

Damay ik snap je gedachten maar je moet het niet zien als met hangende pootjes heen gaan. Ze zijn inderdaad aan het zieken en dit kan nog heel lang door gaan, tenzij dag zij zien dat je best redelijk bent. Desnoods doe je het in eerste instantie via een brief, met daarbij een uitnodiging dat ze bij jou kunnen komen voor een gesprek(zodat zij met hangende pootjes bij jou kunnen komen) als je de situatie van jou kant beschrijft zonder direct aanvallend te zijn en daarin ook begrip voor hun situatie te hebben. Als je bij ze aangeeft dat je het erg jammer vind dat ze aangifte hebben gedaan en daarbij jou als dader hebben aangewezen, terwijl je een vandalistische daden nooit zou doen en durven. Dat je vervelend vind hoe het nu gaat en dat de vraag gesteld is door de politie of je zelf aangifte wil doen en dat je dit liever niet doet omdat uiteindelijk niemand hier wijzer van wordt, maar echter is dit wel noodzakelijk zolang de aangifte van bekrassing door jou blijft staan, omdat je anders onterecht een streepje achter je naam heb staan. De enige manier om dit streepje weg te krijgen is als de aangifte wordt ingetrokken of door zelf aangifte te doen.
    Aangezien een goede buur beter is dan een verre vriend mogen zij de keuze maken (slechter wordt je relatie echt niet als je een brief stuurt, dus je kan niks verliezen!

4. koffiekoekje

koffiekoekje Actief lid

1 jun 2013
    167
    0
    0
    Lio Wiskunde
    Overijssel
    Ja en nee. Wanneer jouw eigendom is bekrast en je voor de verzekering aangifte moet doen, gaat het slechts om het invullen van een formulier en klaar is clara. Daar wordt dan verder niets mee gedaan. Dan zou de aangifte kloppen.

In dit geval hebben zij iemand aangewezen die volgens hun de dader is van het bekrassen. Dit lijkt me een integraal onderdeel van de aangifte - is er dusdanig mee verweven dat je die niet los van elkaar kunt zien.

Ik kan me niet voorstellen dat de politie werkelijk die uren in deze 'zaak' zou steken als de dames in kwestie hadden gezegd "wij hebben het vermoeden dat het die en die is geweest". Dat is nl geen enkel bewijs, toch?

Dan zouden ze TS 'uitnodigen' voor verhoor, rond gaan bellen of wat TS heeft gezegd wel klopt, etc, etc, etc. Allemaal vanwege een 'vermoeden'? Lijkt me heel sterk, juist omdat de politie het ook druk heeft met andere zaken.

Ik blijf erbij: ik vind het raar dat de politie zelf niets doet om de (extra) kosten te achterhalen van deze valse aangifte. [gooische aardappel]De belasting betaler draait hier dus blijkbaar voor op! [/gooische aardappel]

Alleen daarom zou TS al aangifte moeten doen :D

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk dat de politie wel degelijk een aantekening heeft gemaakt, dat de getuigenis gelogen was. Dit in elk geval voor een dossier, voor het geval er meerdere soortgelijke aangiftes binnenkomen.

TS, kan het niet zo zijn, dat de dochters hebben gezegd dat ze jou het hebben zien doen? En dat de dochters dus gelogen hebben en de ouders heb geloofd hebben? In dat geval treft die ouders geen blaam. Maar dan lijkt het me alsnog van belang om hen de vertellen, dat degene, die beweert jou gezien te hebben, heeft gelogen. Waarom zou je daarover liegen? Misschien hebben ze het zelf wel gedaan of een bekende van hen!

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Aanvechten!

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    ik heb je verhaal meegelezen inderdaad ik zou zeggen aanpakken!!

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    thanks allemaal. ik ben eruit en ga het zeker aanvechten als het mogelijk is. ik heb gisteren het bewijs ingeleverd dat ik het niet gedaan KAN hebben. ik was even bang dat ik te laat was met inleveren. het was al naar justitie en de agente zou de hele week vrij zijn...
    gelukkig belde ze me vanmiddag. ze had mijn bewijs ontvangen en ze ging dat naar justitie sturen. het bewijs maakte volgens haar veeeeel duidelijk;)
    justitie had "ineens" een achterstand van 2 a 3 weken dus de uitspraak kon nog wel even duren. minimaal 2 weken. ze vond het een heel goed plan om aangifte te doen. ze moest alleen met haar chef overleggen of daar genoeg bewijs voor was. ik ga er maar even vanuit van niet en dat dit het smoesje gaat worden van " geen tijd hebben/geen prioriteit".;)
    ALS er wel genoef bewijs is dan heb ik geen advocaat nodig. dan gaat het op dezelfde manier als wat ze mij geflikt hebben. ik geef ze aan en daarbij mn alibi en hun moeten op het matje komen en vervolgens gaat het naar justitie.
    sowieso komt er een goed gesprek tussen politie en de aangevers. dus ook al kan ik geen aangifte doen of zie ik er vanaf, ze worden dus sowieso opgeroepen waar hun duidelijk gemaakt gaat worden dat ik een alibi had en dat ze dit (de volgende keer) grote gevolgen voor hun kan hebben. agente gaf aan dat er veel van hun tijd verloren is gegaan door een valse aangifte.
    ze zou me hier nog over bellen. ik ben benieuwd. maar ik denk dat het niet tot een aangifte gaat komen ivm te weinig bewijs.
    ze gaf wel aan dat ij zeker niet over me heen moest laten lopen.

9. Evientje

Evientje Niet meer actief

Door het bewijs dat je met je werk dus jouw alibi hebt aangegeven hebben ze kant en klaar bewijs. Het hangt er nu vanaf hoe ze in de aangifte hebben geschreven dat jij de dader zou zijn geweest! Of te wel het verschil tussen een algemene aangifte met vermoedens dat jij het was, ofwel het stukje we hebben zelf gezien dat zij het was. Afhankelijk hoe de desbetreffende agent het opgeschreven heeft (meestal een andere als die het onderzoekt is mijn ervaring). Ben wel benieuwd hoe het bij jouw vergaat. Gaat in ieder geval een stuk sneller als bij mij 😉 duurde bij mij ongeveer 6 maanden voor het doorgestuurd werd naar justitie, en van mijn ex 3 maanden! Laat je weten hoe het afloopt? Mag ook via pb als je dat liever doet!

10. Evientje

Je hebt deels gelijk, als Ts een tegen aangifte doet betekend het niet dat ze er constant mee bezig hoeft te zijn. Simpelweg een principe kwestie om het zo uit te leggen.
    Als ze het 'vandalisme' al zo snel oppakken vermoed ik dat ze de tegenaangifte wss ook op zullen pakken. Maar dan wel met bewijs!
    Bij mijn mishandeling door de buurvrouw hebben ze uiteindelijk 6 maanden later een keer het dossier doorgestuurd naar justitie (op verzoek van mij), tussentijds geen getuigen gehoord niks dat gebeurde allemaal alsnog daarna! Bij mijn ex voor ontvoering en mishandeling na 3 maanden, ook zonder getuige verhoren. Bij Ts binnen 1,5 maand na het zogenaamde plegen, lijkt mij meer dan genoeg zeggen, zeker aangezien mishandeling/ontvoering qua straffen etc hoger staat als vandalisme! Als ze het eerste serieus nemen zullen ze het gevolg ook eerder serieus nemen, omdat ze anders het vertrouwen van de mensen kwijt raken.

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Dat klinkt als een fijn en verhelderend gesprek met de agent. Ben benieuwd wat ze met jouw ik wil aangifte doen deel gaan doen. Succes nog even en goed dat je voor jezelf opkomt

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    De politie maakt zelf een aangifte op van valse aangifte nadat het OM een uitspraak heeft gedaan welke in jou voordeek is.

Jij kan aangifte doen van smaad, niet van valse aangifte.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tegen mij is het toch echt anders gezrgd. Zowel de jurist als de agente hebben me gezegd dat ik aangifte kon doen tegen valse aangifte. En de jurist schreef dat de politie niet altijd wat doet ivm prioriteit en tijd. Ook al hebben ze het bewijs. Dat ze dat niet uit hun eigen doen maar dat ik dat moet doen:(

En de agente vertelde dat ze alleen sowieso een gesprek aan gaan met ze en met haar chef gaat overleggen of een aanklacht van mij, zin heeft.of er bewijs genoeg is. Ik begreep eruit dat als ik geen aangifte zou doen, er niks gedaan werd aan de valse aangifte.
    Alleen een gesprekje

14. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Moeilijke vraag eigenlijk, vooral omdat jij er zelf in zit dus meerdere gevoelens met zich mee brengt. Hou er rekening mee dat als je het wel doet dat het veel energie kan gaan kosten. Aan de andere kant hoef je je natuurlijk ook niet zomaar te laten beschuldigen.
    Doe wat je verstand zegt.
    Veel succes.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #75 Devilschase, 24 jan 2014
    Laatst bewerkt: 24 jan 2014
    nou wij maken normaal een valse aangifte op, altijd al gedaan. Wij nemen namelijk een aangifte op en tegen ons zijn ze dan niet eerlijk, daarom maken wij deze op.

Jij zal, als je aangifte doet van "valse aangifte" als eerste al de beschikking moeten hebben van de aangifte om precies te weten wat er in de aangifte staat, en die krijg je niet. Bij ons wordt een aangifte gedaan en alleen wij kunnen door onderzoek het vermoeden krijgen dat deze vals is en daarop vervolgens stappen ondernemen. Niet het slachtoffer,

16. Evientje

@damay77
    Hoe is het afgelopen? Heb je nog iets gehoord?

17. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Ik zou o k k aanvechten hier al ander half jaar gezeik met de buren links gehad dat is rustig geworden door buurtbemiddeling.sinds dien is de andere buurvrouw aan de gang gloor over was.continu kids uut hore mij in gaten houde en sinds gister ook bellen ophangen en dat 50x i half uur....heb meteen ander nummer gehaald en wijkagent weer ingeschakeld. ..

laat niet met je sollen en doe aangifte

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Waarom hebben je achterburen die aangifte gedaan? Waren zij in de veronderstelling dat jij die vernieling echt hebt gedaan, dan zou ik het laten gaan. Als het een of andere misselijke actie is om jou te pakken te nemen, dan zou ik eerst goed onderzoeken of je uberhaupt kunt hard maken of zij een valse aangifte hebben gedaan.

Je zegt dat dit grote gevolgen had kunnen hebben voor jou, maar dan had eerst bewezen moeten worden dat jij het echt gedaan had, die vernieling. Dus je had er een hoop last van gehad met en rechtszaak mogelijk, maar een strafblad zou dit je nooit opgeleverd hebben, want dit hadden ze natuurlijk nooit bewezen gekregen.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ze zouden "gezien" hebben dat ik die kras gemaakt had. Met zn tweeen en ze hebben een tijd genoemd. Ze wisten dit dus zeker. Helaas voor hun was ik op dat tijdstip dus op mn werk wat ik ook kon bewijzen.
    Ze hebben die aangifte dus doel bewust gedaan om mij te pakken. De agente begreep het dat ik aangifte tegen ze wjlde doen van de valse beschuldiging. Als ik niet had kunnen bewijzen dat ik op mn werk was, dan was ik hoogstwaarschijnlijk veroordeeld omdat 2 "getuigen" het gezien zouden hebben. Dan had ik volgens de agente zeer zeker een strafblad gehad. Aantekening bij mn goed gedrag gebeuren, hoge kosten voor reparatie auto enz.
    En dat allemaal terwijl ik niks gedaan heb!

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Heb van de week een brief gehad dat er vanwege gebrek aan bewijs, ik niet veroordeeld word. Ik ga van de week het bureau bellen dat ik aangifte wil doen. Kijken wat ze zeggen. Even vragen of ze zelf nog actie ondernomen hebben. Er zou namelijk nog een stevig gesprek komen met de achterburen.
    Achterburen sprinten nou schichtig hun huisje in als ze me zien:D
    Ik heb het hele parkeerprobleem aan de wijkagent gemaild. Vokr het geval dat ze verder willen gaan met jennen. Hij wil volgende week langs komen om het verhaal te horen en de parkeerplaatsen te zien.

Vorige week sprak ik mn buurmeisje die daar ook regelmatig parkeerd. Heb haar gevraagd of zij nooit problemen met ze had. Wel dus. Ze heeft al een paar x gehad dat ze s ochtends bijna niet weg kon komen omdat ze hun auto ervoor gezet hadden. EN, ze heeft al een paar x gehad dat haar antenne eraf lag. Precies als de auto op "hun" plekje stond;) ze zei ook dat als er problemen waren met de politie, ze haar zegje ook wel wilde doen. Dus, dit verhaal heb ik uiteraard ook naar de wijkagent gemaild en ik ga haar vragen of ze zelf ook melding wilt maken.

Deel Deze Pagina