BV en KV combineren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 11oktober, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Teddy,

Ik heb ongeveer dezelfde vraag als Isa1986. Ik wil ook graag BV met KV combineren. Maar heeft het dan inderdaad nog wel meerwaarde?
    Ik geef nu 6,5 week BV aan mijn zoon. BV is sowieso niets voor mij maar ik wilde het doen omdat ik weet dat het gewoon beter is. Maar ik voel me er niet helemaal prettig bij. Ik wil geen BV geven in het openbaar dus het beperkt mij enorm. Ik zit de hele dag aan huis gekluisterd en kan dus maar maximaal 2 uurtjes weg van huis (ook met de baby). Een dagje uit met hem is er dus ook nog niet van gekomen. Meer dan een rondje wandelen ofzo is er niet bij. Dat is dus voor ons allemaal niet fijn en ik zou zo graag lekker een dag met hem op stap gaan. En om ergens achteraf op een wc te gaan zitten voeden lijkt me ook helemaal niets.

Dus, daarom zou ik graag BV met KV combineren. Zo krijgt mijn zoon hopelijk alsnog de vele voordelen van BV mee (want dan zou ik alsnog tot 6 maanden BV willen geven) maar kan ik overdag KV geven zodat we ook lekker op stap kunnen gaan.
    Is dit mogelijk? Hoe begin je met zoiets? Heeft de BV dan nog (net zoveel) meerwaarde als wanneer je alleen BV geeft?

Mijn zoon woog vorige week maandag op het CB 5kg en was 58cm.
    Bij de geboorte (18 oktober) was hij 54cm en 4160 gram. Hij groeit goed, heeft 6 a 7 plasluiers per dag en de laatste 2 weken over het algemeen 1 poepluier per dag. Hij heeft geen krampjes of andere klachten.
    Hij krijgt ongeveer 6 voedingen per dag en slaapt de nacht al door sinds hij 2,5 week oud was.
    Voedingsschema (ongeveer):
    7.30/8.00
    11.00
    13.30/14.00
    16.30/17.00
    20.00
    23.00/00.00

Ik hoop dat je zo genoeg info hebt. Alvast heel erg bedankt voor de informatie!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Borstvoeding heeft altijd meerwaarde. De antistoffen in borstvoeding haal je uit geen enkel ander voedingsmiddel en dus heeft borstvoeding altijd zin!

Je baby is nog jong en je lichaam zal extra moeite moeten doen om de productie op gang te houden. Meestal betekent dit dat je 3-4 voedingen zelf moet blijven geven, omdat anders de productie helemaal stopt. Maar je kunt altijd proberen en kijken hoe jouw lichaam het oppakt. Alleen 's ochtends en 's avonds voeden is op deze jonge leeftijd vaak niet haalbaar.

3. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke voeding kan ik dan het beste vervangen? Als ik de middelste van 14u vervang en een week later die van 17u, is dat een optie? Dan blijf ik de andere 4 voedingen zelf geven. Zou ik zo de productie gewoon goed op gang kunnen houden? En hoe begin je met een voeding overslaan? Ga je dan direct op KV over of moet ik die voeding dan nog wel (gedeeltelijk) kolven in het begin?

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Prima om te starten met die van 14 uur. en dan een week later die van 17 uur. Probeer eerst maar eens of ze de KV wil hebben. Vindt ze dat nog lastig, dan kun je haar laten wennen door de KV te mengen met moedermelk. Dat bijmengen bouw je dan langzaam af. Kolven is niet nodig, je lichaam moet wennen aan het stoppen met die voeding en dan moeten de borsten eerst een paar dagen erg vol gaan lopen. Dat is voor het lichaam het signaal om minder melk te gaan maken. Als je harde plekken gaat voelen of koorts krijgt, dan wel gaan kolven om die harde plek weg te krijgen.

Deel Deze Pagina