Hallo, Ik vroeg mij wat af... Ik zit na te denken om zsm aan de slag te gaan bij een ander bedrijf, maar zit nu nog in mijn zwangerschapsverlof. 23 juni zou ik officieel weer aan de slag moeten, maar heb nog 2 weken vakantie opgenomen wat zou inhouden dat ik 7 juli weer aan de slag zou gaan. Mijn bedrijf houdt een opzeg termijn van 1 maand aan. Stel ik zou voor 7 juni mijn ontslag indienen, dan zou ik 7 juli bij het andere bedrijf aan de slag kunnen. Heeft dit dan nog gevolgen voor mijn zwangerschapsuitkering? Als ik hetzelfde aantal uur zou gaan werken, maar minder verdienen? Als ik minder uur zou gaan werken? Of ligt dit geheel aan het bedrijf waar ik momenteel in dienst ben?
Beste Bulakgirl, Je wilt weten of het invloed heeft op je bevallingsuitkering als je tijdens je verlof van werkgever wisselt. Je zwangerschaps- en bevallingsuitkering is gebaseerd op het dienstverband en de inkomsten daaruit voor je verlof. Wisselen van werkgever tijdens je verlof heeft geen invloed op je uitkering. Wissel je tijdens het verlof van werkgever? Geef dan aan UWV door wat er gewijzigd is. Wissel je pas na je verlof van werkgever? Dan hoef je UWV niet informeren. Actuele informatie over het doorgeven van wijzigingen voor de WAZO/Ziektewet vind je hier. Ik wens je veel succes bij je sollicitaties. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare