Aanvraag toestemming reizen met minderjarige naar buitenland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MSL12, 23 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Moet dit formulier ook ingevuld worden voor als je met de auto naar het buitenland gaat en je gescheiden bent? Ik denk het wel gezien buitenland is maar zie vooral luchthaven foto's en ook vragen over vliegtijden erop staan dat ik twijfel. Vader heeft wel per mail toestemming gegeven.

2. libellula

libellula Lid

8 jul 2012
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zou het voor de zekerheid wel laten invullen, kopie paspoort van vader erbij en klaar..ben je toch safe!
    Ben al 2 x met vliegtuig op vakantie geweest en nooit gecontroleerd, maar heb Wel altijd alle papieren mee..

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wij reizen meerdere malen per jaar met de auto naar Frankrijk/ Spanje
    Heb nog nooit toestemming formulier meegenomen.
    Nog nooit ergens aangehouden en/of gecontroleerd, de afgelopen 11 jaar.
    Mijn 2 Oudsten zijn nu 13 en 18 dus hebben ook eigen id.
    Afgelopen zomer ging de jongen van 13 met z'n vader naar Turkije, hij had geen toestemming van mij mee.
    Het jaar daarvoor wel, naar Kaapverdië, daar weet je dat je gecontroleerd wordt.
    Als wij zelf zouden gaan vliegen zou ik voor de 13 jarige het wel regelen, maar met de auto, nee.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee met de auto hoeft dat niet.
    Mijn ex man ging afgelopen vakantie ook met de auto met onze zoontjes.
    En is ook niet aangehouden, werd ook nergens om gevraagd. Reisbureau was er ook niet bekend mee

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vind het echt raar dat het met auto niet hoeft. Wat is dan het nut van die papieren? Als iemand een kind wil ontvoeren, gaat ie dus gewoon met de auto ipv vliegtuig?:(

6. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    ja daar zat ik dus ook aan te denken dus dacht dat het dan misschien toch nodig was..

7. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Het moet altijd als je een minderjarig kind meeneemt naar het buitenland, welk land dan ook. Ook als ze een eigen ID hebben.
    Zodra een van de twee gezaghebbende ouders met het kind reist dan moet het altijd.
    Wij doen het dus altijd gewoon, toestemming vragen met een formulier.
    Je wilt niet weten wat een gezeik je krijgt als je het niet doet en je wordt aangehouden.
    Better safe than sorry wat dat betreft.

8. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Het moet ook ingevuld worden als je met de auto de grens over gaat. Je ex heeft geluk gehad dus.
    Zodra je de grens over gaat met je kind zonder de andere gezaghebbende ouder, is dat formulier nodig.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bron; https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reizen-met-kinderen/vraag-en-antwoord/heb-ik-toestemming-nodig-om-alleen-met-mijn-kind-te-reizen

Vliegtuig of auto, maakt in principe niet uit.

Deel Deze Pagina