Hallo, Volgens de nieuwe wetgeving sinds 1 Juni 2013 kijkt het uwv bij de berekening van het dagloon naar het loon dat je tijdens je laatste dienstverband over een jaar hebt verdiend. Hierbij wordt er dus niet gekeken naar inkomsten uit andere dienstverbanden. Ik werk als invalleerkracht in het basisonderwijs en heb geregeld voor verschillende stichtingen gewerkt. Bij mijn laatste werkgever had ik van 19-8-2013 tm 18-12-2013 eem tijdelijk comtract van 18 uur. Bij de hoogte van mijn ww is er wel gekeken wat ik bij deze stichting over een jaar heb verdiend, maar de maanden voor augustus heb ik niet of nauwelijks bij deze stichting gewerkt omdat ik toen meer voor andere scholen heb gewerkt. Nu is mijn sv loon van die ene werkgever van een heel jaar gedeeld door 261 terwijl dit niet een reeel beeld geef. Ik heb heel veel dagen niet gewerkt en heb toen wel inkomsten uit andere dienstverbanden ontvangen. Op basis van mijn dagloon nu ga ik er gemiddeld 700 euro maandelijks op achteruit, een heel erg groot gat dus. Ik kom niet in aanmerking voor een toeslag. Welk advies kunt u mij hierin geven ?
Beste Kwessels, Je wilt weten hoe de WW omgaat met jouw werk als invalkracht omdat de WW nu te laag uit lijkt te vallen. Om je goed te kunnen helpen, zou ik je dossier willen in zien. Zou je jouw telefoonnummer willen doorgeven via een privébericht? Dan belt één van onze medewerkers je terug. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Het lukt me niet om jullie een prive bericht te sturen, krijg een melding dat de ontvanger niet wordt herkend ?