Bekkenklachten...

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Baco, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap bekkeninstabiliteit gehad. Toen ik 26 weken zwanger was zat ik voor de volle 100% in de ziektewet.
    Nu, 9 weken na de bevalling, heb ik nog steeds bekkenklachten.

Ik ga nog steeds na de bekkenfysio en bezoek de osteopaat.
    Mijn verlof stopt na 2.5 week en dan moet ik weer aan het werk. Aan de ene kant heb ik weer zin om te werken (ik ben er al zo lang uit) maar aan de andere kant vraag ik me af of ik het ook vol kan houden wat mijn bekken betreft.
    Ik kan al wat meer dan voor die tijd maar moet mijn werkzaamheden echt verspreiden over de dag en dat stukje bij beetje verder opbouwen.

Ik werk in de zorg en begeleid mensen met een verstandelijke beperking.
    Ik coach meer maar help hun ook met lichte huishoudelijke werkzaamheden.
    Ook is er sprake van lichte verzorging.

Mijn vraag is of ik mijn werkgever moet in lichten over de stand van zaken nu.
    Ze weten van mijn bekkenklachten.
    Toch wil ik graag beginnen met werken, kijken hoe het gaat. Maar als het niet gaat is mijn werkgever dan het recht kwijt van 100% vergoeding?

Graag hoor ik van jullie,

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Baco,

Je wilt weten of je de werkgever moet inlichten over je gezondheidsklachten en of de werkgever een Ziektewet-uitkering voor je kan aanvragen. Als je na je verlof nog niet volledig beter bent kan je dat melden bij je werkgever. In overleg met je werkgever bepaal je hoeveel je wel zou kunnen werken en of er wellicht aangepast werk zou moeten komen. De werkgever kan voor jou een Ziektewet-uitkering aanvragen als je klachten gerelateerd zijn aan de zwangerschap of bevalling. De inkomsten die je verdient met gedeeltelijk werken worden gekort op de uitkering.

Wanneer je deze melding doet aan je werkgever bepaal je zelf. Uiteraard dien je je wel te houden aan de algemene regelgeving die bij je werkgever geldt voor ziekmeldingen.

Actuele informatie over de Ziektewet-uitkering vind je hier.

Ik wens je een spoedig herstel.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina