Beste, Ik sta niet ingeschreven bij de kvk, maar heb wel inkomen uit overige werkzaamheden. Heb ik dan ook recht op een zez uitkering? Groeten
Beste Mopselmans, Je wilt graag weten of er recht bestaat op een ZEZ-uitkering als je inkomen uit overige werkzaamheden hebt. Er zal worden gekeken of 1 van de volgende situaties voor jou geldt. Situatie 1 Je werkt als zelfstandige, met of zonder personeel. Bijvoorbeeld als je: - een eigen onderneming hebt; - meewerkend echtgenoot of partner, directeur- grootaandeelhouder, freelancer, huisarts, artiest, gastouder, zorgverlener via persoonsgebonden budget ( pgb ) bent; - medeaandeelhouder bent van het bedrijf waar je werkt. Situatie 2 Je werkt als beroepsbeoefenaar met een arbeidsovereenkomst als alfahulp of particuliere huishoudelijke hulp. Staat jouw situatie hier niet tussen? Dan is het toch verstandig de ZEZ-uitkering aan te vragen. Mijn collega?s kunnen dan beoordelen of je behoort tot de doelgroep. Met vriendelijke groet, Mariƫl UWV Webcare Team