Hallo, Ik heb afgelopen vrijdag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Ik had een 3 maanden contract. Ik ben hier letterlijk ziek van geworden en heb mij maandag ziek gemeld. Ik ga maandag naar de dokter om erover te praten want ik krijg hele donkere gedachtes. Bij mijn werkgever heb ik nog 5 vakantiedagen staan, maar ze willen mij die nu laten openemen ipv van mij ziek te melden. Als ik niet ziek zou zijn zou ik uiteraard gewoon werken. Nou is mijn vraag, mag mijn werkgever dit mij verplichten. Ik werk in de detailhandel en mijn contract loopt tot eind maart. Ben benieuwd naar t antwoord. Ik kan nu niet werken. Ze zullen het roch wel doen, maar vraag me wel af wat de wet erover zegt. Alvast bedankt
Beste Lailay, Je vraagt of je werkgever je mag verplichten vakantiedagen te gebruiken tijdens je ziekmelding. De algemene regelgeving voor het gebruiken van vakantiedagen tijdens ziekte vind je op Rijksoverheid.nl. Zijn jij en je werkgever het oneens hierover? Dan kan je advies vragen bij je vakbond, rechtsbijstand of het Juridisch Loket. In dit topic vindt je nog andere handige informatie. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare