Intakegesprek voor 1ste IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Monatoetje84, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monatoetje84

Monatoetje84 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wie gaat er ook binnenkort met de 1ste IVF poging beginnen..
    Ik heb 28-3 mijn 1ste gesprek over Ivf.. Heb al vernomen dat het niet zoveel voorsteld... Wat vragen doornemen en bloedafnemen en dan wachten tot je eindelijk mag beginnen...
    Wie kletst er gezellig met me mee....

Liefs Mona

2. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Wij hebben 14 maart een intake gesprek voor IVF. Ik weet ongeveer wat me te wachten staat omdat ik met mijn ex ook in de mmm heb gezeten. Maar ben toch wel weer benieuwd hoe ik het nu ga ervaren en of het eindelijk mag lukken.

3. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Ik heb donderdag mijn eerste gesprek, ik weet alleen niet zeker of ik het al en intake kan noemen :) Het is een gesprek met de gyn. die ook de ivf doet dus...denk het wel dan. Ik ben nu nog in de race voor IUI nr 5....maar vanwegen de exteme pijn erna gaan we nu al door zeg maar.

Gezellig meiden...ben benieuwd hoe het ons zal vergaan.

4. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Debby de Debster, ook hier!!

Hallo Naomi en Monatoetje, ik start binnen nu en 1,5 week met spuiten voor IVf!! De koelkast is gevuld!! Ben ook erg benieuwd!! Spannend jongens, nu gaan we op naar de grote kansen!!!

Liefs, Elvi

5. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej meiden,

Dan zijn jullie allemaal eerder aan de beurt dan mij, handig kunnen jullie mij vertellen hoe het in zijn werk gaat ;)!

In welk ziekenhuis zitten jullie? Wij gaan naar Maastricht.

Ik zit nu op het wachtbankje van mijn 4de IUI en zijn bijna 3 jaar gestopt met de pil.. Na een jaar zijn we naar de gyn gegaan maar gelukkig kwam er niet zo heel veer schokkends uit.. Het zaad van mijn man is wat aan de lage kant, daardoor zijn we begonnen met de IUI..
    Tijdens de IUI bleek dat er na bewerking van het zaad teweinig zaadcellen over bleven vandaar dat we na de 4de poging doorgestuurd worden voor IVF..

Wat is jullie verhaal??

Liefs

6. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Elvi de pelvi....wij zijn altijd samen in een topic :D

Mijn verhaal heel kort (probeer ik)
    Pilstop januari 2010 na een jaar zonder resultaat via de ha naar het zh. Daar bleek niets mis, 18 milj zwemmers, mooie gelijkmatige cyclus dus kregen we echo's en huiswerk. Ik heb wel iets wat dik slijm. Na 3 maanden kreeg ik mei 2011 een laparoscopie, ook niets gevonden. Naar huis met advies zelf klussen voor 6 maanden. Daarna dus de IUI ingegaan. Zie mij handtekening.

Knuff

7. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Shit, net ongesteld geworden dus IVF is een feit voor ons... Had er wel op gerekend, maar toch baal ik...
    Laat het maar gauw 28-3 worden....

Lfs

8. Balou1

Balou1 Actief lid

5 mrt 2009
    111
    0
    0
    Hoi meiden.

Mag ik ook gezellig mee kletsen?
    Wij hebben 16 maart onze intake voor IVF, donderdag hebben we de laatste IUI dus we blijven stiekem hopen dat het toch niet nodig is.

9. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Debster, haha, ja idd, we lopen ook wel bijna gelijk (ongeveer)!!!

Balou1, ook welkom hier!! En wie weet is het idd helemaal niet nodig om door de IVF-molen te gaan, he, geef de moed niet op Meis!!

Mona.:He gats, balen Meissie, toch jammer dan he!! Maar goed, nu wel op naar de serieuze kansen!

@All: Simpel verhaal:
    Iets langer dan een jaar geloof ik aan 't proberen geweest (weet 't al niets eens meer, haha, dus lang), toen zwanger (zelf) dat ging mis en met 8 wkn. curettage. Daarna weer een tijd lang niks! Toen IUI (inmiddels dus laatste en 7de IUI) en volg. week start prikken IVF!

Liefs, Elvi

10. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Balou: welkom hier, fijn dat je met ons mee wilt schrijven..

@ Babywens: Jullie mogen al snel beginnen met IVF.. Welk ziekenhuis zitten jullie? Heb je ook al een intake gesprek gehad en bloedgeprikt enzo??

Ik moet voor IVF naar een anders ziekenhuis dat dat ik nu voor de IUI zat.. Dus ze kennen mij daar nog helemaal niet.. Dus de intake is het eerste wat we krijgen, en wat ik begrepen heb moeten we dan bloedprikken, naar verplichte infoavond en daar op de wachtlijst voor de 1ste IVF, hopelijk is de wachtlijkst niet zo heel lang... Maar ik ga er maar vanuit dat het juni/juli wordt voor we mogen starten...

X

11. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Mona, ja, alles al gehad, dan begin volg. week met spuiten!! Echt spannend hoor!! maar ben er na 7x IUI ook wel echt een beetje aan toe!! Ik hoop voor jou ook dat de tijd snel gaat Meis!!

Liefs, Elvi

12. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ha babywens..

Hoelang heeft het bij jouw geduurt tussen alle onderzoeken en tot je mag beginnen met spuiten voor ivf?
    Welk ziekenhuis zit jij?

Liefs

13. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    1,2,3 groen lichtje, binnen nu en 2 weken de brief op de mat om de afspraak te maken en IVF te starten. Ben helemaal happy :D

14. Balou1

Balou1 Actief lid

5 mrt 2009
    111
    0
    0
    @ ALL. is het misschien een idee om een afspraken lijst te maken?

@ grotebabywens. Wouw volgende week al beginnen spannend.

@ debby: hoe dubbel ook maar super dat jullie verder kunnen, vond het ook een verademing toen we groen licht kregen

@ monatoetje: moet je nu ver gaan reizen voor het nieuwe ZH?

@ ons verhaal.
    In het kort, ben in sept 2008 geopereerd aan endometriose gelukkig in een heel vroeg stadium. Vanaf dat moment besloten om voor een kindje te gaan. Na 5 VMK met IUI begonnen in april 2011 en nu na 2 MA gaan we door voor IVF. We hebben gisteren onze laatste IUI gehad en hebben dus nog een beetje hoop dat IVF niet meer nodig is voor ons.

15. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Hallo Mona,

Spannend 28 mrt een gesprek.
    Ik heb afgelopen woensdag bij mijn gyn aangegeven dat wij door willen naar de IVF. En omdat er een wachtlijst is van 2 maanden, krijgen we nog 2x IUI. Dus ik hoop dat we in de tussentijd een uitnodiging krijgen voor een intake gesprek. IVF is nl niet in mijn eigen zkh maar in het LUMC.

16. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej Meiden,

Een tabel lijkt mij een goed plan, ik ben alleen niet zo heel handig daar mee dus weet niet of er iemand anders weet hoe dat moet??

@ natascha73, Wat fijn dat jullie alvast aangemeld worden, maar hopelijk hebben jullie dat niet nodig en raak je gewoon van de laatste iUi's zwanger!!

@ Debby: Wat super dat je groenlicht hebt om te gaan starten!! Ben benieuwd wanneer je mag beginnen! Brief al binnen gekregen?

Liefs

17. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Mona, nee nog niet. Maar ze hebben nog een week hihi vandaag eerst nog IUI nr 5 ik ga zoooooo hopen dat deze raak is

Knuff

18. Monatoetje84

1 mrt 2012
    1.591
    0
    36
    NULL
    NULL
    Debby: Ik duim en hoop met je mee!! Spannend! Zou toch te gek zijn he!! :)!

X

19. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Wij hebben gisteren ons intake gesprek gehad voor IVF. We kregen te horen dat we meteen als ik ongesteld wordt mogen starten met de pil. Dit moet tussen de 3 en 6 weken en dan beginnen met hormonen spuiten. Gaat lekker vlot dus.
    Ook kregen we te horen dat het ICSI wordt i.v.m. de kwaliteit van het zaad.
    Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen en hoe ik me ga voelen met al die hormonen.......

20. Nicky86

Nicky86 Actief lid

29 feb 2012
    268
    5
    18
    Hoi dames,

Hier ook icsi...
    Ik heb de eerste 2 intake gesprekken al gehad, de echo en het bloedprikken was allemaal goed. Mijn eerst volgende menstruatie (die verwacht ik rond de 20ste) mag ik gaan beginnen met de pil en de rest van de afspraken krijg ik allemaal via de post. Wel hebben wij 4 april een informatie bijeenkomst.
    Wij zijn helaas aan icsi gebonden door het slecht zaadkwaliteit van mijn vriend. Ik sta onder behandeling bij het fertiliteits kliniek Twente.

Deel Deze Pagina