WW en ouderschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Sunshine813, 15 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine813

Sunshine813 Actief lid

8 jan 2015
    482
    0
    16
    Op dit moment heb ik ouderschapsverlof en zoals het er nu uitziet zal ik over 4 maanden geen baan meer hebben. Mijn ww uitkering wordt berekend over mijn salaris minus ouderschapsverlof. Wat ik mij afvraag is hoe lang kijkt het UWV terug om mijn uitkering te berekenen? Heeft het bijvoorbeeld zin om mijn ouderschapsverlof zsm te beëindigen zodat de uitkering hoger is?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sunshine813,

Je vraagt over welke periode je toekomstige WW-uitkering wordt berekend.

De hoogte van je WW-dagloon wordt berekend op basis van het sociale verzekeringsloon (sv-loon) dat je verdiende in alle dienstverbanden in het jaar voordat de werkloosheid begon. We gaan hiervoor vanaf de voorlaatste maand/4 weken 1 jaar terug. De uren die je met ouderschapsverlof bent tellen gewoon mee als gewerkte uren voor de berekening van het WW-dagloon.

Is de periode van het ouderschapverlof korter dan 18 maanden? Dan heeft het verlof geen invloed op de hoogte en duur van de uitkering.
    Langer dan 18 maanden met ouderschapsverlof? Dan kan dit wel gevolgen hebben voor de hoogte en duur van de uitkering.

Actuele informatie over de berekening van je WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je veel succes bij het vinden van een nieuwe baan!

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina