Mag ik nu eindelijk een beetje hoop hebben..?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cjms, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Hoi lieve iedereen,

Even iets van me af schrijven hoor...
    We zijn al bijna anderhalf jaar bezig voor een eerste kindje. Gisteren heeft mijn man een vruchtbaarheidstest gedaan (zo'n test die je thuis kan doen) en het resultaat was gelukkig goed.
    Al een tijdje houd ik mijn temperatuur bij. Mijn temperatuur blijft na mijn ovulatie elke ochtend (ja op hetzelfde tijdstip enzo) hoog. Ook op de dag dat ik ongesteld word. Ik word altijd 's avonds ongesteld en als ik de ochtend erop mijn temperatuur meet, is ie wel laag.

Sinds mijn ovulatie deze maand, meet ik 36.7 (en één keer na een slechte nacht 36.6). Gisteren was ie ineens 36.4. Dit terwijl ik pas morgen of overmorgen ongesteld moet worden. Afijn, ik hield er rekening mee dat het eraan zat te komen.

Maar toch nog niets. Vanmorgen was mijn temperatuur ook weer 36.7. Zou het dan toch zijn? Een innesteldip? Ik zal sowieso nog een paar dagen moeten wachten met testen. Maar het zo lastig 20171114_171505.png , dat wachten!

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Die thuistest kun je in de prullenbak werpen, die gaan alleen uit van de hoeveelheid spermacellen. Helaas is het niet zo simpel. Bij de test via huisarts of ziekenhuis wordt gekeken naar hoeveelheid, beweeglijkheid, levend zaad en vorm. Stel even dat je man alleen maar dode spermacellen heeft, dan geeft die test aan vruchtbaar, terwijl het niet zo is.

Mag ik vragen waarom je na anderhalf jaar niet gewoon eens bij je huisarts langs gaat? Want vruchtbaarheid is meer dan temperatuur en hoeveelheid sperma. Buiten dat aan beide zijdes alles moet werken, heb je ook een dosis geluk nodig.

3. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.865
    113
    Vrouw
    Ik zou even aan de ha vragen of je een doorverwijzing mag naar de gyn. Die kan allemaal onderzoeken doen. Zo'n thuistest is idd niet betrouwbaar.

Maaik79 vindt dit leuk.
  4. Iejoor57

Iejoor57 Lid

12 jun 2016
    56
    9
    8
    Mijn advies is ook om naar de huisarts te gaan en om een doorverwijzing te vragen. Als jullie 1,5 jaar bezig zijn is het goed om te kijken wat jullie zou kunne helpen.
    Ik vind het knap dat jullie het al zo lang volhouden. Zelf heb ik na 1 jaar een door verwijzing gevraagd en kreeg die ook meteen. Uiteindelijk bleek dit ook niet voor niets te zijn geweest. Zitten nu in het IVF traject.

5. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.803
    1.619
    113
    Mijn temperatuurkaartjes hebben er ook wel eens heel hoopvol uitgezien. Bleek allemaal niets te zeggen en pas na ivf zwanger geworden. Net als mijn voorgangers hierboven zou ik je echt willen aanraden om die doorverwijzing naar de gynaecoloog te halen.

Deel Deze Pagina