Hoe zit dat nu precies? Krijg je dat ook per maand als je t aanvraagt als voorlopige teruggaaf? En ik zit in de ziektewet, heb ik er dan ook recht op?
Mijn moeder kreeg dat idd altijd per maand. Volgens mij maakt het ook helemaal niks uit of je in de ziektewet zit. Als je werkt ben je toch nog steeds alleenstaand? Groetjess
Ja klopt Channie, maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je daar alleen recht op had als je werkt.
ik heb ook een tijdje alleenstaande ouderkorting gekregen ik werkte ook niet en kreeg het ook elke maand
Ik krijg ook alleenstaande ouder korting met een bijstandsuitkering ( de korting word echter wel gekort op de uitkering.). groetjes jose
hoi hoi ik krijg ook alleenstaande ouder korting in combi met de bijstanduitkering .. krijg je per maand uit betaald groetjes yvonne en iris
Laat het wel even weten aan je contactpersoon bij de sociale dienst. Alleenstaande ouderkorting valt onder de "middelen" en moet dus in mindering gebracht worden op je uitkering. Net als eventuele alimentatie. Overigens is de nieuwe kindertoeslag een zogenaamde doelverstrekking. Die mag je dus gewoon houden. groetjes, D
Ik kreeg toen ik alleenstaand was alleenstaande ouderkorting en ook nog eens aanvullende alleenstaande ouderkorting. Idd per maand.
als je belasting betaald over je inkomsten (dus op bijna alles behalve studiefinanciering) dan heb je er recht op
Je kunt het idd via de voorlopige teruggaaf aanvragen. Je moet wel minimaal 6 maanden per kalenderjaar alleen met je kinderen op hetzelfde adres wonen (dus niet inwonend bij ouders bijv.). Let erop dat als er in de loop van het jaar iets gebeurt waardoor je niet aan die 6 maanden komt je de voorlopige teruggaaf laat stopzetten. Je hebt er dan nl. geen recht op en zal moeten terugbetalen.