Aanvullende verzekering voor zwangerschap/bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pregnantje, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Oh dat wist ik niet maar dat vind ik wel bizar! Lekker misleidend dan... :$

2. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    #22 Ranu, 28 dec 2012
    Laatst bewerkt: 28 dec 2012
    Dat wordt wel duidelijk aangegeven op de site dat er een wachttermijn op zit. Maar dat is pas wanneer je de module later aansluit en niet tegelijkertijd met de basis, dan heb je wel gelijk recht op vergoeding, als ik het goed heb.

Zelf ben ik overgestapt naar Agis (gezinnen). In eerste instantie was ik het niet van plan omdat ik het puur alleen dan zou doen, omdat ik in de ziekenhuis wil bevallen. En dat wordt zonder medische redenen niet volledig vergoed bij mijn oude verzekeraar. Ik zou dan 316 euro zelf moet betalen en daarnaast ook eigen bedrage van kraamzorg. Dus zou uitkomen rond de 512 euro wat ik uit eigen zak moet betalen. Als ik alleen daarnaar zou kijken, dan zou ik bij mijn oude verzekeraar toch voordeliger uitzijn. Maar heb me verder verdiept en gekeken wat er nog meer vergoedt wordt en heb uiteindelijk toch de keuze gemaakt om over te stappen. Ik krijg nu kraamzorg en ziekenhuis volledig vergoedt. Ook zit een kraampakket erbij en cursussen, fysio, TENS, sensormat en huur kolf zit ook in de pakket. Dit had ik allemaal niet bij mijn oude verzekeraar.
    Daarnaast hebben ze ook een actie als je je voor 1 jan je aanmeldt je 75 euro terug krijgt gestort. Alles bij elkaar gerekend, krijgt ik dat wat ik nu extra moet betalen in de maand er dan wel uit.

3. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ja op de site zal het wel duidelijk staan maar in de (enorme hoeveelheid) reclames die ze ervoor maken wordt het er niet bij verteld... Klinkt dus leuker dan het uiteindelijk is... Ach dat geldt helaas voor meerdere dingen...

4. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    @IngeM, dat is waar. Daarom ook altijd goed de kleine letterjes lezen ;)

5. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Ik had op depender.nl gekeken wat het beste bij mij past. En ik ga nu naar ohra.

6. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf gewoon wat zitten rekenen, wat kost het en wat brengt het op?
    Mijn aanvullende verzekering kost me 400 euro per jaar en ik krijg daarvoor vergoeding van de eigen bijdrage kraamzorg (200 euro), vergoeding voor een bril die ik volgend jaar nodig heb (200 euro) en volledige fysio. Geen idee hoeveel dat anders zou kosten maar dat komt er dus bij.

Verder zou ik in jou geval even kijken naar:
    -kraampakket
    -vergoeding voor een poliklinische bevalling ziekenhuis zonder medische indicatie als je in zkh wil bevallen

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat is bij meerdere zo dat is gekomen omdat veel mensen gingen overstappen naar een ander ivm de bevalling kraamzorg etc(bijvoorbeeld) en daarna de aanvulling weer uit zette.

ja als je pas na dat half jaar bevalt heb je geluk dan kun je het wel doen. anders krijg je dus de rekening alsnog. dat moet je wel ff goed nakijken.

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Volgens mij kost een kraampakket iets van 20-30 euro. Daarom zou ik geen aanvullende verzekering nemen.
    Wil je in het ziekenhuis bevallen zonder medische noodzaak dan zou ik goed naar je verzekering kijken. Bel/mail desnoods naar je verzekering om duidelijkheid te krijgen.
    Reken goed uit wat je per maand/per jaar kwijt bent aan premie en wat je daadwerkelijk vergoed krijgt en wat je (denkt) nodig te hebben. Vaak is het voordeliger om een minder duur pakket te nemen en zelf een potje te maken. Heb je het nodig dan is het geld er, heb je het niet nodig dan laat je het op je rekening staan en trek je er vrolijk rente van.

9. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Iedereen heeft dus iets anders, haha. Het zal dus ook niet gauw verkeerd zijn :) thanx allemaal!

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb zojuist ook weer een aanvullende verzekering afgesloten bij mn verzekeraar voor de bevalling maar goed hier duurt het nog wel ff :D

11. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat klopt niet!
    Bij de module gezinsplanning kan je er gelijk gebruik van maken, de enige uitzonderig is sterilisatie, daarvoor is een wachttijd van 6 mnd na inschakeling van de module.

En na het uitzetten van de module gezinsplanning hoef je ook niet 3 mnd door te betalen.

12. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik begreep toen van FBTO dat het iig zo werkte dat je 6 mnd moest aan hebben staan! Behalve als ik er heen zou overstappen vanaf 1 januari en dan meteen gezinsplanning zou pakken dan zou het meteen gelden... Van die 3 mnd doorbetalen heb ik toen niks gehoord, maar wel dus van die eerste 6 mnd!

13. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat je nog 3 mnd moet doorbetalen heb ik nergens kunnen terugvinden? En ik heb toch echt een paar dagen alle voorwaarden zitten uitpluizen.

Ik zit nu op 120,- per maand bij FBTO inc fysiotherapie tot 350,-. tandarts tot 250,- en de module gezinsplanning.

14. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik begrijp gaat het dan alleen om sterilisatie waar een wachttijd voor is.

Stukje van hun website:

Zet je de module aan? Dan betaal je wel premie, maar je krijgt voor sterilisatie nog geen vergoeding. Na 6 maanden krijg je wel vergoeding. Je hebt dus een wachttijd voor sterilisatie. Sluit je deze module tegelijk met je FBTO basisverzekering? Dan kun je de module meteen gebruiken. Je hebt dan geen wachttijd.
    Aanvullende module Gezinsplanning - FBTO

15. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Gek, ik heb toen met iemand gebeld van FBTO, en die gaf dat aan. Daarom heb ik uiteindelijk toch voor Interpolis gekozen.

16. schorpioen87

6 nov 2012
    63
    0
    0
    Ik ben overgestapt naar IK ZORG, een voor mij onbekende zorgverzekering. Ik heb op google gezocht, het is van Achmea en ik kan geen slechte verhalen vinden.

Ze vergoeden alle eigen bijdrage van bevalling en kraamzorg. Ook hebben ze een lage maandpremie

17. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    ik heb ook CZ +gezinnen.
    Wat voor mij belangrijk was:
    - fysio tot 325,-
    - zwangerschapsgerelateerde cursus (zwanger fit en babymassage) 200,-
    - eigen bijdrage kraamzorg
    - eigen bijdrage zkh bevalling
    - tandarts 250,-
    - bril 200,- (per 2 jaar)
    - kraampakket
    en de rest weet ik niet meer, nog veel meer.

ik maak van allemaal gebruik dus vond het het waard.

Deel Deze Pagina