ok ik spoor niet!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Paula28, 2 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    ff een misschien raar vraagje..

    ik wiebel al een hele tijd met mijn linkerbeen echt de hele dag door, behalve als ik op bed lig of loop...
    het is niet wiebelen met benen over elkaar en dan Zwaaien met je been maar het is echt..de onderste been wiebelen/bewegen plus bilspieren heen en weer bewegen....
    Word er zelf helemaal gek van en heb er ook geen controle over..toch als ik het door heb en ermee stop voel ik me wat raar in me hoofd...gelijk ook mijn vraag...ben ik gewoon ff mijn evenwicht kwijt als ik wiebel?
    ook omdat ik me niet naar wil voelen in me hoofd ga ik door met wiebelen!....zo blijf ik in het domme cirkeltje! :(

    Wilde eerst ff jullie advies en ga daarna naar de huisarts..........

    Liefs Paula
     
  2. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Het klinkt mij een beetje naar RSL Restless legs syndrome....

    Heb je ook pijn in je benen of een naar gevoel wat verdwijnt als je beweegt of is dat alleen dat gevoel in je hoofd?
     
  3. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Jeetje Paula, klinkt zwaar irritant. Ik heb het wel eens heel kort, als ik hard gesport heb als het koud is of zo. Dan trekken mijn bil-/ en beenspieren onwillekeurig samen. Dat vind ik altijd heel irritant.
    Als ik jou was zou ik het even bij de huisarts navragen. Misschien kan hij je er wel vanaf helpen.

    Succes ermee,

    Groetjes Noralien
     
  4. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Een vriendin van mij heeft het ook gehad tijdens de zwangerschap, ze kon er zelfs niet van slapen had er totaal geen controle over. Na de zwangerschap gaat het vanzelf over, maar het is behoorlijk lastig voor je.

    Ik zou het even aan de ha of vk vragen, misschien hebben ze tips voor je.

    Succes Sas.
     
  5. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    ik heb ook al vanaf begin van mijn zwangerschap last van "onrustige benen" zoals ik het maar zeg, ik kreeg op denk duur ook last van mijn bekken en bij fysio bleek dat ik een verkeerde houding aan nam door de zwangerschap (was wel later dan met 10 weken toen) en nu gaat het wel beter. Heb zelf ook wel het idee dat het aan de door bloeding in je benen ligt.

    Liefs Carry
     
  6. Sas

    Sas Actief lid

    12 jun 2005
    106
    0
    0
    Er zit wel verschil in rusteloze benen en dat stuiptrekken van de benen, ik heb zelf ook erg veel last van rusteloze benen.

    Maar mijn vriendin had echt een soort spatische trekken van de benen. Ik weet niet hoe dat bij jou voelt Paula? Ben je al bij de ha geweest?

    Sas.
     
  7. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Tja is een typisch zwangerschapskwaaltje, mijn vriendin had het ook, voor haar supervervelend en zelfs nu heeft ze er nog last van van tijd tot tijd.

    Dit heb ik even opgezocht op internet:
    Restless Leg Syndrome
    Het restless legs syndrome, oftewel onrustige benen, is een kwaal die tot slaapstoornissen kan leiden. Mensen die aan dit syndroom lijden, hebben last van een branderig en kriebelend gevoel in de benen. Dit nare gevoel houdt pas op als de benen worden bewogen. De aandoening kan met medicatie worden verholpen. Het is dus verstandig met rusteloze benen even langs de dokter te gaan, wanneer dit tot slaapproblemen leidt. Overigens hebben veel zwangere vrouwen met deze kwaal te kampen.

    Groetjes Wendy
     
  8. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik had vorig jaar dat ik mijn benen en armen "moest" bewegen omdat ik anders gek werd. Uiteindelijk bloed laten prikken. Hier kwam niets uit, geen afwijkende waarden of zo. De huisarts zei dat het ook met griep te maken kon hebben. Yeah right, dacht ik toen, maar na ruim een week was het over.

    Groetjes, Ellen
     

Deel Deze Pagina