Zwanger gedurende WW

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door abeltje1202, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abeltje1202

12 sep 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Best webcare team

Het bedrijf waar ik werk loop momenteel niet goed. Er is een kans dat ik binnenkort in de WW kom. Nu probeer ik ook zwanger te raken. Wat gebeurt er wanneer ik gedurende mijn WW zwanger raak en ook in die periode moet bevallen? Ik weet dat ik gedurende mijn zwangerschapsverlof 100% van het dagloon krijg en dat dit 16 weken duurt. Maar die 16 weken verlof, gaan die dan van mijn totale recht op een WW uitkering af? Of komt het erbij?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Abeltje1202,

Je hebt recht op zestien weken betaald zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) op basis van je WW-uitkering, als je uitgerekende datum tijdens of maximaal tien weken na het einde van je WW-uitkering ligt.

De WAZO komt in plaats van de WW-uitkering. Je WW stopt op het moment dat je verlof begint. Als je na afloop van het verlof nog geen ander werk hebt gevonden, kun je het resterend deel van je WW-uitkering laten voortzetten. Het verlof gaat dus niet van je WW-recht af.

Actuele informatie over zwangerschap tijdens de WW vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina