Hallo, Binnenkort starten wij met het ICSI traject, nu heb ik nogal een stressvolle baan als leidinggevende. Ik wil het liefst van mijn functie af omdat ik bang ben dat de stres tegen gaat werken op het traject. Ik heb een vast 0 uren contract omdat ik een aantal jaren geleden ben begonnen als bijbaan bij deze werkgever. Nu ben ik sinds 2 jaar leidinggevende alleen krijg ik hier telkens tijdelijke aanvullingen voor. Ik heb een tijdelijke aanvulling op mijn 0 uren contract. Deze aanvulling houdt in dat ik tijdelijk 32 uur werk en de functie gewijzigd is naar leiding. Ik neem aan dat als ik van de functie af wil, ik automatisch ook mijn uren in moet leveren omdat de functie en uren samen in een aanvulling staan. Dan val ik dus terug op mijn 0 uur contract. En weet eigenlijk wel zeker dat ze dan weinig tot geen uren voor me beschrikbaar hebben ze zijn geloof ik ook niet verplicht mij uren te laten werken omdat het een 0 uren contract is. Is het zo als ik van mijn functie af wil omdat ik het niet aankan bij het traject dat ik dan ww ontvang voor zolang ik er recht op heb? Of heb ik dan geen recht op ww omdat ik zelf van de functie afwil waardoor ik waarschijnlijk ook mijn uren verlies? Ik wil graag blijven werken maar ben bang dat het zonder de functie niks word omdat er overal veelte veel uren ingezet worden. Groetjes bo
Hoi Bo, Wat spannend, een ICSi traject. Ik begrijp dat je lange tijd meer werkt dan je nul-urencontract. Je wilt weten welke mogelijkheden je hebt om je huidige functie op te zeggen en of je in aanmerking komt voor een WW-uitkering. Om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering moet je voldoen aan de voorwaarden van de WW-uitkering. Om zelf te beoordelen of je daaraan voldoet, is het belangrijk om uitgezocht te hebben wat er gebeurt met je contract als jij je functie opzegt. Mijn advies is om, over het opzeggen van je functie, juridisch advies in te winnen. Dit kun je doen bij een vakbond, advocaat, rechtsbijstandverzekering of bij het Juridisch loket. Veel succes! Met vriendelijke groet, Jantina UWV Webcareteam