Hallo, even een vraag Stel je contract wordt niet verlengd, en je vindt niet tijdig een nieuwe baan waardoor je een WW-uitkering moet aanvragen. Ondertussen ben je ook bezig met een traject voor een maagverkleining. Stel dat de operatie plaatsvindt ten tijde van het ontvangen van een WW-uitkering. Wat dan? Moet je je dan ziek melden bij het UWV ook al wil je tijdens die periode gewoon doorgaan met solliciteren? Moet je bijvoorbeeld vooraf toestemming vragen aan het UWV voor de operatie? Of krijg je dan voor een korte periode een ZW uitkering en daarna evt weer een WW-uitkering? Ik hoor het graag, groetjes
Hallo queen712, Wat een goede vraag over je ziek melden tijdens de WW-uitkering. Wordt je tijdens de WW-uitkering geopereerd? Dan meld je jezelf inderdaad ziek via Mijn UWV op uwv.nl. Wij betalen je WW-uitkering de eerste 13 weken tijdens ziekte door. De hoogte en duur van je WW-uitkering veranderen niet. Je hoeft geen toestemming te vragen om geopereerd te worden. Wel blijf je tijdens ziekte aan de WW-verplichtingen voldoen, zoals solliciteren. Lukt het niet om aan je WW-verplichtingen te voldoen? Geef dit aan ons door. Wij houden dan rekening met je beperkingen tijdens het herstel. Duurt je herstel langer dan 13 weken? Dan stopt de WW-uitkering en krijg je een Ziektewet-uitkering. De regels van de Ziektewet gaan dan in. Ben je nog werkloos nadat je hersteld bent, dan wordt de Ziektewet-uitkering beëindigd en vraag je de WW-uitkering opnieuw aan. Verloopt je recht op de WW-uitkering tijdens ziekte binnen de 13 weken? Dan krijg je de Ziektewet-uitkering zodra je WW-uitkering is beëindigd. Ik wens je alvast een fijn weekend! Met vriendelijke groet, Caren UWV Webcareteam