Hoi meiden, Advies gevraagd om het volgende: Op dit moment gaat het erg slecht op mijn werk. Vandaag zijn er 4 (van de 12) werknemers ontslagen en er dreigt faillissement. In eerste instantie ben ik gelijk vacature-sites aan het afstruinen. Nu heb ik wat leuke dingen gevonden en ben gelijk bezig met brieven en cv te maken. Maarrr, we zijn nu dus in de 7e ronde bezig voor een 2e kindje. Ik wil deze wens natuurlijk liever niet uitstellen. Stel, ik vind een andere baan en word ook nog eens aangenomen en ik raak zwanger na een tijd. Dan loop ik de kans dat mijn contract niet word verlengt als ik zwanger blijk. Ik weet dat ik het niet hoef te melden tijdens sollicitatie ed. De functie waar ik erg in geïnteresseerd ben is in een heel klein team. Stel, ik blijf bij mn huidige werkgever en wacht het nog even af (wie weet loopt het nog een maand of 3?) als ik binnen deze drie maanden zwanger raak..en dán word het bedrijf failliet verklaard..krijg ik dan via het cwi het verlofgeld uitbetaald (100%?) of gewoon een ww-uitkering van 70%? En als je zwanger raakt met een ww-uitkering? Ik zit zo in dubio.....een zwangerschap is natuurlijk niet te plannen..Maar ik heb het gevoel dat het het 'gunstigste' is als ik zsm zwanger raak en meld bij mn huidige werkgever zodat ik recht heb op uitkering tijdens mn verlof. Weet iemand raad? Alvast bedankt! Edit moderator: Verplaatst naar zwangerschap en werk. Hier kan je ook je vragen mbt werk kwijt als je nog niet zwanger bent.
Ik zou niet afwachten totdat het bedrijf daadwerkelijk failliet gaat, grote kans dat je dan dus ook helemaal geen geld meer krijgt totdat alles met het CWI rond is.. Als je contract bij een eventuele nieuwe baas niet verlengd word heb je recht op een ww-uitkering en een Wazo-uitkering (bij zwangerschapsverlof) zoals dat in een normale situatie ook zou zijn zeg maar.. Het is inderdaad een moeilijke keuze die je moet maken geen idee hoe het met die aantal procenten uitkering zit, ww is in ieder geval maar 70% en dan krijg je een x aantal maanden ww afhankelijk van het aantal jaar dat je gewerkt hebt.. Ik heb nu ook een ww uitkering, heb 10 jaar gewerkt en krijg dus ook maar 10 maanden ww. Wel heb ik dalijk recht op 4 maanden Wazo uitkering en schuift de gewone ww uitkering 4 maanden op, die word als het ware tijdelijk stop gezet.. Succes met keuzes maken
Hey, misschien kan je even bellen naar het UWV en vragen hoe dat zit? Zeg voor de veiligheid gewoon een andere naam. Als je wel 100% krijgt zou ik zelf denk ik wachten tot t bedrijf eventueel failliet gaat.
Je weet nooit van te voren wanneer je zwanger raakt, dus ik zou mn leven er niet op vast leggen. Dan had ik mn leven wel 7 jaar in de wacht kunnen zetten, beetje zonde van je tijd/leven. Dus gewoon lekker op zoek naar een andere baan en blijven proberen zwanger te raken. Alles komt zoals het komt
ik ben nu 7 weken zwanger en mijn contract zou omgezet worden naar een vast contract in mei. Dat is net rond de tijd van mijn verlof. ik ben misschien wel bewust van de feit dat ze mijn contract dan mogelijk niet verlengen, maar maak me nu niet echt meer druk om. ik heb lang gewacht op zwanger worden en het werk situatie is nooit ideaal geweest en bedenk net. werk is maar werk. kan je overal vinden. maar een kindje is iets dat je echt voor moet gaan en is levenslang.
Hoi Alice, Hoe is het nu met het bedrijf? Weet je al wat meer? En zie dat je over 1 dag kan testen... Ben benieuwd... succes in ieder geval groetjes Kiwi