Hallo UWV, Ik zit sinds eind juni van dit jaar in de ZW ivm zwangerschapsklachten en ben gedetacheerd via Randstad echter word ik per 29.9 ziek uit dienst gemeld. Moet ik alsnog mn Wazo aanvragen of gaat dat in vanuit mn ZW die ik na 29.9 van UWV hoor te krijgen? Ik zou graag willen weten wat ik nog allemaal moet doen om vertraging te voorkomen. Groet, Bolletoet
Beste Bolletoet, Je geeft aan dat je per 29 september ziek uit dienst wordt gemeld. Ik begrijp dat je zwangerschapsverlof half oktober in moet gaan. De aanvraag voor de zwangerschapsuitkering kan je zelf doen. Je belt hiervoornaar UWV werknemerstelefoon, 0900 9294. Het formulier Aanvraag WAZO-uitkering wordt naar je opgestuurd. Deze moet je ondertekend terugsturen. Het kan zijn dat Randstad de WAZO voor je aanvraagt bij de ziek uit dienst melding op je laatste werkdag. Controleer dit eerst even. Actuele informatie over het aanvragen van de zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een goede zwangerschap toe verder. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare