Ik heb dit onderwerp zo tussendoor voorbij zien komen, maar geen goed antwoord gevonden. Ik ben 11 sept gestopt met de pil en een eerste ongi gehad van 15-18 sept. (van de pil nog) Maar nu ben ik nog steeds niet ongi, al enkele keer een test gedaan, maar omdat ik niet wist hoe mijn cyslus was, blijf je testen. Duur grapje dus... Maar hoe weet ik nu of ik moet wachten(wat ik eigenlijk niet wil) en hoelang ik moet wachten? Of wanneer kan ik de huisarts bellen om meer informatie?!
dit is een antwoord wat je waarschijnlijk liever niet leest maar je zult toch moeten wachten ben ik bang. Je bent net van de pil af en je lichaam is aan het resetten. Sommige meiden hebben gelijk een regelmatige cyclus van 27 dg maar er zijn ook meiden die pas na 6 mnd de eerste echte menstruatie hebben en waarbij de cyclus ook nog eens erg rommelig verloopt. Ik vrees dat je gewoon even geduld moet hebben
Ook ik vrees dat je gewoon geduld moet hebben, omdat het kan zijn dat je nog moet ontpillen. Ook kan het langer wegblijven door de spanning (eigen ervaring...) Succes meis...... Liefs Gobje
ik denk dat je de ha pas kan bellen na een paar maanden. een vriendin van mij werd na een klein half jaar nog weggestuurd met de mededeling dat ze af moest wachten, al vond ik dat wel heel erg lang. maar blijkbaar is dat niet abnormaal.
6 maanden? jeetje zeg, dat wordt nooit verteld natuurlijk... Is het wel zo dat je dan zwanger kan worden of komt je ei dan maar 1x vrij, met 3 maanden dan ongeveer?
Toen ik na 70 dagen na het stoppen nog niet ongesteld was geworden ben ik ook naar de HA geweest. Die zei toen dat het wel een half jaar tot een jaar kan duren. En als ik na een half jaar nog niet ongesteld was geworden, ik terug kon komen. Ik ben vlak daarna ongesteld geworden, maar ik denk dat je idd moet afwachten.... Lastig he. Succes ermee
Er komt in principe maar 1 ei vrij en ongeveer 14 dagen later wordt je ongesteld. Maar het kan heeel lang duren voordat er een ei komt, het kan zelfs zijn dat je helemaal geen eisprong hebt en dat je opgegeven moment wel een keer ongi wordt. Dit soort verschijnselen vlak na het stoppen met de pil wordt ook wel ontpillen genoemd. Er zijn veel meiden hier die er last van hebben. Als je je erg ongerust voelt mag je altijd de huisarts bellen alleen de kans is zeer groot dat hij je zegt dat je rustig moet afwachten. Succes!
ik lees ook berichten over teunisbloem olie? Kan ik dat slikken om mijn cyclus op gang te laten komen en regelmatig te krijgen?
Ik werd na het stoppen met de pil pas na 3 mnd ongesteld. Dus ik zou gewoon maar afwachten als ik jou was...
Ik werd pas op dag 77 ongesteld nadat bij mij Implanon eruit gehaald is, en nu nog weer een hele lange cyclus gehad, denk dat de huisarts nu nog niet zoveel voor je kan doen, ik zou als ik jou was het nog paar maanden de tijd geven, dat is echt niet raar dat het allemaal nog op gang moet komen. Duurt het echt weeeken dan zou ik eens naar huisarts stappen
Tja, ik werd ook pas na 126 dagen na pilstop voor het eerst echt ongi. Was al bij de huisarts geweest na een paar maanden, maar die zei ook dat ik gewoon geduld moest hebben. Dat het veel vaker voorkomt dat men pas na 3 tot 6 maanden na pilstop weer ongi werd. Ook kunnen je cyclussen daarna eerst nog onregelmatig zijn. Gewoon (on)geduldig afwachten dus. Ik weet hoe moeilijk dat is! Desnoods test je 1x per maand.
er is op dit forum al veel te vinden over teunisbloemolie, tarwekiemolie en bijv etos Zwanger worden. je kan dan het beste even de zoekfunctie gebruiken. hopelijk komt je ongi snel en ben je één van de gelukkige die snel zwanger is!
Ik heb de pillen gehaald, ga die gewoon slikken en we proberen gewoon om de dag ongeveer te klussen. Hopelijk missen we hem dan niet?!