Hoi meiden, Ik moest gisteren voor een HSG. Ik was enorm nerveus voor wat er komen ging. Half twee was de afspraak en het werd steeds later. Oke kan gebeuren. 5 voor twee kwam de "zuster" er achter dat ik daar nog steeds zat. Ik stond niet op de lijst(foutje!) Dus ik moest nog even wachten en er werd rond gebeld voor een beschikbare gyn. Ondertussen werd ik natuurlijk nog nerveuzer en eindelijk stond alles gereed en mocht ik naar binnen. Onderkleding uit en mocht op het bed gaan zitten. Na een kwartier in mijn blote kont kwam eindelijk de gyn. Ze begonnen met het onderzoek. Ik lag helemaal verkrampt van de zenuwen omdat ik bang was voor de pijn die misschien komen zou. Maar al "snel" werd het duidelijk dat we konden stoppen... Ik schrok me wild. Het blijkt dat ik een kleine baarmoeder heb, dus ook een kleine baarmoedermond. Hierdoor hebben ze het gestaakt. Te pijnlijk? Nu moet ik volgende week op gesprek komen over hoe en wat, omdat ik nu voor het onderzoek onder narcose moet! Ik was zo zenuwachtig geweest dat ik daarna in huilen uitbarste. Ik vind het wel eng, maar weet dat ik er dan in ieder geval niet van voel. Ik moest het even kwijt hoor! liefs
jeetje wat een verhaal zeg ik heb zelf ook hsg gehad en was super bang voor de pijn maar achteraf vond ik het mee vallen ik hoop voor je dat dit hoofdstuk snel gesloten kan worden voor je het komt allemaal goed !
Hoi Ilona, Wat vervelend dat het allemaal zo gelopen is. Ik vind de gang van zaken echt niet normaal, eerst zo lang wachten en dan je ook nog een kwartier laten wachten terwijl je je onderkleding al uit hebt. Ze gaan nu denk ik een laparoscopie doen. Daarvoor meot je inderdaad helemaal onder narcose. Ze kunnen dan je eileiders doorspuiten en kijken hoe alles er 'van binnen'uit ziet. Ik heb de operatie donderdag, ik heb wel de HSG gehad maar was niet 100% zeker of alles goed is. Sterkte en succes alvast. Liefs Zora
He Ilonaa, Wat erg zeg dat het zo moet gaan. Iritant gewoon dat ze je zo lang laten wachten. Kan me voorstellen dat je zo zenuwachtig bent. Ik heb ook een HSG gehad en vond het op dat moment wel meevallen. Toen ik na een half uur thuis was kwam de pijn. Ik hoop dat je volgende onderzoek mee gaat vallen en dat je positief nieuws krijgt. Sterkte ermee! gr Maaike
Oh meid wat vervelend allemaal.. Pff, daar sta je natuurlijk niet op te wachten he? Dikke knuffel! @Zora, veel succes donderdag! Bij mij was HSG ook niet 100%, maar uitslag van de kijkoperatie was goed. Beide eileiders waren toch doorgankelijk.. Hopelijk bij jou ook
Jeetje Ilonaa, Wat een gebeurtenis zeg. Het is altijd naar als je te lang moet wachten op je afspraak, alsof je dan al geen lekker begin maakt. En dan ook nog gelijk staken erachter aan. Narcose is ook niet altijd een pretje maar misschien wel een goede oplossing in deze situatie. Succes meid! Groetjes Vanilia
bedankt meiden voor jullie medeleven Ik weet dat ik niet de enigste ben in dit hoofdstuk. Maar nooit gedacht dat dit al zoveel van mij vroeg. Ik sta nog maar aan het begin. Ik heb sinds die dag een pijnlijke nek met hoofdpijn van de stress. Wat kan een mens zich druk maken @zora, heel veel succes morgen. Zou je als je je daar naar voelt mij willen laten weten hoe het ging en hoe het met je gaat? Dat zou ik heel fijn vinden. @Enise, wil je mij vertellen wat het inhoud een kijkoperatie. Is dit ook via de bmm? En hoe voel je je erna? liefs voor allemaal
Hoi Ilonaa, De kijkoperatie gebeurd via de buik, je krijgt 2 hele kleine sneetjes.. Valt bijna niets meer van te zien. De gyn kijkt dan of er verklevingen enzo aanwezig zijn. Ook gebruikt ze vloeistof om te kijken of de eileiders open zijn of niet. Mijn herstel ging heel goed. Had een paar dagen last van buikpijn en af en toe last van mijn schouders en dat kom door de gas die ze gebruiken. Maar heel weinig hoor. Na een week kon ik weer alles doen, want na de operatie had ik ook last van snelle vermoeidheid en moest ik gewoon rustig aan doen Viel dus echt mee allemaal
Ik zal proberen het te onthouden Ilonaa, en dan doe ik het natuurlijk graag. Als je niks hoort kun je me ook altijd even een pb-tje sturen. Liefs Zora
bedankt dat jullie zo snel antwoord hebben gegeven! Ik heb natuurlijk vanmiddag even op het net gezocht en vond het best eng. Maar door enise ben een beetje gerust gesteld. nog even dit... mogen we nu eigenlijk wel klussen, omdat ik clomid geslikt heb e.d? Je mag tijdens de onderzoeken denk ik niet zwanger zijn. Nu weet ik dat de kans heel klein is op een spontane zwangerschap, maar ja je weet het maar nooit. Zora, ik denk morgen aan je!
Hai, Ik heb ook een kijkoperatie gehad. Ik ben maar een half uur onder narcose geweest en ik voelde me daarna eigenlijk wel prima, net alsof ik geslapen had en goed uitgerust weer wakker werd. Het antwoord was helaas niet zo goed want mijn linker eileider zit dicht met verklevingen en recht swas ook een beetje verkleeft maar toch nog wel toegankelijk. Maar........na 4 IUI's is het toch gelukt en ben ik zwanger Na de kijkoperatie heb ik het een paar dagen wat rustig aan gedaan, had wel een beetje buikpijn maar niet heel erg. Ik had twee sneetjes, eentje in mijn navel en 1 erboven en die hebben ze niet gehecht. Ik heb dus nog het meeste last gehad van de twee sneetjes die vanzelf dicht moesten gaan. Ze hebben me pijnstillers meegegeven maar die heb ik niet nodig gehad. Kortom ik vond het heel erg meevallen en ik zou het zo weer doen als het nodig zou zijn. Veel liefs Nataly
Das ook een vervelend verhaal zeg. Eerst ben je vergeten, dan lig je daar zo lang alleen en dan dit... Voelt dan ook niet erg ondersteunend en betrouwbaar. Ben benieuwd wat er uit dat gesprek komt. Strontvervelend he dat je daar dan op moet wachten en dat ze nooit eens meteen wat kunnen vertellen? Zoals Zora gaat om haar eileiders, maar bij jou gaat het dus om je baarmoeder als ik het goed begrijp? Ik weet niet of het dan dezelfde operatie/ingreep is? Maar ben daar ook nog niet erg in thuis. Als zij niks hebben gezegd over het hebben van seks dan zou ik me daar niet druk over maken en dat gewoon doen (wanneer zoiets niet mag, mag je ervan uitgaan dat ze je dit zeggen, ze snappen dat je een relatie hebt dus dat daar meestal ook sex bij hoort toch?). Wel apart dat jij dan al aan de Clomid bent voor die HSG. Ik moest eerst alle onderzoeken doen voor ze me Clomid gingen geven omdat ze me geen hormonen wilde geven als dit toch geen echte kans van slagen had. Dus eerst moest alles goed zijn en dan pas die procedure in. Maar ik geloof dat dat nogal verschilt per gyn. Ik wens je heel veel succes hou je ons op de hoogte hoe je gesprek is gegaan? liefs
Hoi meis Wat een ellende zeg! Helemaal opgepept voor de hsg en dan dit. Zucht, zit niet mee. Hopen dat er wat uit het gesprek komt volgende week. Hier ook een kijkoperatie ondergaan en ik onderga dat tien keer liever dan een hsg. Twee kleine sneetjes waar je weinig meer van ziet en een dag of 3 wat last van m'n schouders, lekker rustig aan gedaan en that's it. Het wachten voor de operatie vond ik een grotere crime dan de afloop. Bij mij werd niets schokkends gevonden, waarop ik tegen de gyn zei: oh da's mooi toch... die arme man wist niet wat hij moest zeggen, aangezien ik de week ervoor nog had gezegd: het klinkt misschien stom, maar ik hoop dat u echt wat vindt, wat moet het anders zijn? Laten we het maar houden op nawerking van de narcose. Heel veel succes, meis. Liefs Mel
Hoi lieve meiden, Het is zo vaag allemaal. Ik snapte ook niet waarom ik al clomid moest gaan slikken voordat het duidelijk is of alles wel openstaat, maar ja ik ben geen dokter en hoop dus dat hun weten wat ze doen. Wat ik achteraf wel "vreemd" vind is dat ik meestal lees dat meiden met 50gr beginnen en moest 100gr slikken? Ik heb nu wel pijn in mijn baarmoeder(dag 17 van cyclus, 10 dagen na laatste clomid) Ik controleer mijn cervix slijm en als ik bovenaan mijn baarmoedermond voel(tegen mijn baarmoeder aan?) voelt het beurs? Mijn baarmoedermond is niet gevoelig. Ze hebben naar mening amper wat gedaan tijdens het onderzoek dus denk niet dat het daarvan komt. Zou dit dan een aankomende eisprong zijn? Doet dan je baarmoeder pijn? Weet eingenlijk helemaal niet wanneer ik hem zou moeten verwachten. Ps Nataly: helemaal vergeten je te feliciteren! dus alsnog GEFELICITEERD met je zwangershap! Meiden ik hou jullie op de hoogte liefs ilona
nou meiden, Einde van de ochtend krijg ik het laatste nieuws over mij te horen. Ik ga er vanuit dat het idd een kijkoperatie word. Vorige week begon mijn buik op woensdag in de weg te zitten. Donderdag werd het erger. Ik moest zelf 2 nachten mijn bed uit om te plassen. Dat heb ik echt nooit. Als ik bijna klaar was voelde het ook een beetje krampachtig aan. Ik dacht bij mezelf, nee he! Geen blaasontsteking! Vrijdag ochtend een potje gebracht(tupperware bakje ) Het werd gelijk nagekeken, maar niets wees op een blaasontsteking,gelukkig. Einde van de middag liep ik krom van de pijn! Ineens ging er een lampje branden........eisprong ! En ja hoor, de volgende dag geen 1 pijntje meer! Dus nu hoop ik heel stiekem op een klein beetje geluk dit jaar. liefs ilona
Joeppie! 12nov gaan ze een laparoscopie en een hysteroscopie uitvoeren! Dat vind ik sneller als ik dacht. Ik verwachtte dat dat pas volgend jaar zou worden! Als alles er goed uit ziet dan mag ik de volgende cyclus al een IUI poging doen! Dus waarschijnlijk wordt dat in dec. Ik hoopte al zo dat het in december nog zou kunnen(IUI) en dat ik dan misschien een supermooi kerstcadeau aan ons en onze familie kan "geven". (ja, ik weet het.......mooie gedachten,maar het kan zo teleurstellend zijn als het niet lukt, maar ik mag best hopen ) Ik ben helemaal blij en zie tot nu toe helemaal nergens tegenop. Ik riep met oud en nieuw vorig jaar, 2008 wordt ons jaar! Helaas liep dat iets anders. We hebben veel pech gehad. In feb. heb ik een aanrijding gehad. Iemand reed nog even door oranje en zag niet dat ze voor hem stil stonden. Hij heeft toen drie auto's bij mij achterop gedrukt. Ik had wel veel last maar achteraf mag ik niet klagen. Een maand is mijn auto weggeweest voor reparatie. Ik had een week terug en... werden er twee auto's op mij gedrukt. Ja, ik ging idd aan mezelf twijfelen, maar beide keren stond ik al stil! Goed weer de auto weg voor reparatie. In maart was mijn vriend aan het werk en toen kreeg ik een telefoontje. Hij was van een steiger gevallen(6meter hoogte) Zo naar beneden tussen de steiger en het huis. Met zijn hoofd heeft hij een raamdorpel afgebroken. Hij was buiten bewustzijn en met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Nog nooit was ik zo bang. Ik wist ook niet wat ik te zien zou krijgen. Eenmaal in het ziekenhuis zat hij op een stoel te wachten tot ik hem meenam! Hij had alleen een gat in zijn hoofd met een hersenschudding! Ik weet niet wie dat engeltje is, maar ik ben hem of haar eeuwig dankbaar! Tja en toen het nieuws over verminderd vruchtbaarheid bij beiden, maakte het niet leuker. Vandaar dat ik hoop op een mooie afsluiter van dit jaar. Sorry voor het levens verhaal, maar waarschijnlijk zit het toch nog hoog. Mel en Zora hoe is het nu met jullie? liefs ilona
Jeetje wat een verhaal, wat een pechvogel ben je, gelukkig komt alles toch nog op zijn pootjes terecht, hopelijk ga jij zwanger 2009in!
Hoi hoi, super dat je al zo snel terecht kunt. Met mij gaat het goed, ik kan achteraf met recht zeggen dat het heel erg meegevallen is. Weinig pijn gehad en heel snel weer op de been. Mijn wondjes zijn heel mooi dicht alleen de hechtingen jeukn nog een beetje. Wij moeten volgende week vrijdag naar de fert.arts en ik hoop zo dat we dan ook met IUI mogen beginnen.