Goedemiddag, Ik hoop dat je mij een beetje verder op weg kan helpen. Ik denk dat mijn zoontje (1 maand oud) en ik spruw hebben. Mijn zoontje heeft witte plekjes in zijn mondje en er blijft een wittig laagje over zijn tongetje zitten. Ook drinkt hij ineens veel korter en blijft maar loslaten. Mijn tepels zijn na het voeden erg gevoelig (steken) en ik kan weinig meer verdragen aan aanraking van mijn tepels. Nu is het natuurlijk weekend en weet ik eigenlijk niet of het wel zo nodig is om hiervoor een huisartsenpost te bellen. Het voeden gaat wel, maar is een stuk vervelender omdat hij steeds blijft loslaten en ik erna toch behoorlijk last heb van mijn tepel(s). Ik heb hiervoor overigens sinds de eerste dag geen enkel probleem met de borstvoeding gehad zelfs nog geen kloof. Kan jij mij wellicht een tip geven om de pijn te verzachten of moet ik toch in het weekend de huisartsenpost bellen. Alvast bedankt!! Cindy
Beste Cindy, Ik zou zeker de huisartsenpost bellen en zorg ervoor dat je zowel iets voor jezelf als voor je zoontje krijgt. Kijk ook eens op borstvoeding.com wat nog verder te doen aan hygiene