Baby wat harder laten groeien ;-)

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Korenbloem86, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    #1 Korenbloem86, 20 jan 2015
    Laatst bewerkt: 20 jan 2015
    Beste voedingsdeskundige,

onze dochter groeit de laatste tijd niet heel hard, de kinderarts in het ziekenhuis vindt het nu toch wel zorgelijk worden. 8 dec. woog ze 6180 gram en op 14 jan. 6380 gram, ze is nu 9,5 maand oud.
    We hebben nu afgesproken om het nog 1 maand aan te kijken en wanneer het niet verbeterd, krijgen we een verwijzing voor een (kinder)diëtist. Maar misschien hebben jullie al tips?

Dit is het schema nu:
    ± 6.30u borstvoeding, drinkt ze erg goed
    9.30u. 1 bruine boterham met boter en fruit
    12.00/12.30 1 bruine boterham met boter en fruit
    17.00 groentehapje (150-200 gram)
    19.00 borstvoeding (over het algemeen drinkt ze dan ook goed)
    21.30 borstvoeding (drinkt ze ook goed)

Het fruit is totaal zo'n 150 gram per dag, doen we op brood om de eetmomenten wat te clusteren. Rond 11.00u en 15.00u krijgt ze borstvoeding, maar dat is wisselend hoe goed ze dan drinkt. De ene keer heel goed, de andere keer vindt ze het na een paar slokken wel weer mooi geweest.
    Verder tussendoor (een stukje) rijstwafel, soepstengel, cracotte, ontbijtkoek, maar dat is meer sabbelen dan dat ze wat binnenkrijgt.

Hoelang mag ze over 1 maaltijd doen? Ik heb zojuist om 15.00u extra fruit gegeven, zo'n 50-60 gram, daar ben ik ruim 5 kwartier mee bezig geweest. De laatste dagen doet ze ook heel lang over een boterhammetje, ik heb het gevoel dat ik de hele dag eten aan het geven ben.
    Soms is ze met 20 minuten klaar, maar meestal is het veel langer.

Ik hoop dat u tips heeft, want vandaag weet ik het even niet meer.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Dankjewel voor je vraag op het forum. Goed dat je even contact opneemt over de voeding van je dochtertje. Mooi dat je al zo'n lange tijd borstvoeding geeft aan haar :). Haar dagmenu ziet er verder ook keurig uit. Wel mag je de vaste voeding uitbreiden naar 200 gram fruit (1,5 a 2 stuks) en 200 gram avondmaaltijd (100 gram groente, 50 gram vlees/kip/vis/vleesvervangers en 50 gram aardappeltjes/pasta/rijst). Eventueel kun je de borstvoeding nog verrijken met een babypap vanaf 8 maanden. De vezeltjes in de pap geven verzadiging en stimuleren de darmpjes.

Groetjes,
    Anne-Lotte-Nutricia voor jou

3. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Hallo Anne-Lotte,
    alvast bedankt voor je antwoord, fijn om te horen dat ik op de goede weg zit. Heb je ook ideeën hoe ik dit binnen een redelijk tijd naar binnen krijg?
    Wipstoel, kinderstoel, vork, lepel, zelf eten, wisselen we af maar we zitten enorm lang met 1 maaltijd. Als ze nu goed aan gewicht was, zou ik het zo laten, maar ik heb het idee dat ze alles moet opeten waardoor we allebei behoorlijk gefrustreerd raken.

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Goed dat je nog een berichtje stuurt. Ik zou je willen adviseren om haar voedingsmiddelen niet op te dringen, dit werkt vaak alleen maar averechts. Blijf rustig onder de situatie en dan zal je hopelijk vanzelf zien dat ze stappen gaat maken.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina