Ja Lotte, dat snap ik ook niet hoor er wordt simpelweg gevraagd of het slecht is om aarbeienmelk te drinken voor een kind van 13 mnd, nou ja het antwoord is heel simpel, nee dat is niet slecht, en sterker nog, de melken van campina die 2 smaken heeft aardbei en bananen bevat zelfs nog meer vitamines e.d. dan de gewone simpele maar ja dan kan het niet nagelaten worden om daar weer commentaar op te leveren dat het stijf zou staan van de suikers en smaakstoffen, terwijl dat dus bewezen niet waar .en dan vindt men het idd om zijn gelijk te halen door Labels die niet iedere fabrikant mag dragen weer in twijfel te trekken alsof je een of ander verzinsel verteld Nog even en er kan geen topic meer geopend worden die hetzij door de 1 wordt betwist, hetzij door de ander Elke keer wordt je er op gewezen dat je niet alles klakkeloos moet geloven wat men je verteld (ha-ka-cb-med.sp etc etc) nee dan maar lekker uitgaan op de adviezen van sommige moeders hier want zij weten het beter dan je eigen arts, zij weten het beter dan de fabrikanten zelf etc etc etc . Gr.smoekie
Giovanna krijgt s'ochtends en s'avonds een flesje volle melk met chocopoeder er door heen! Gewone melk lust ze niet en bananen en aardbeien melk ook niet. Ik ben allang blij dat ze het nu wel neemt.
NEE AARDEBEIENMELK IS NIET BETER! Simpel toch.. @lotte, het gaat er helemaal niet om wie wat VINDT, het zijn medische FEITEN, wat moet je met al dat kunstmatig toegevoegde vitamine en weet ik wat poedershit in je melk, dat hóórt er niet, what happened to gewoon normaal eten tegenwoordig De een sluit er gewoon de ogen voor en de ander niet, dát is het verschil! En ik geloof NIET in die keuringsdiensten enzo, allemaal geldwolven, ik kan zelf wel bepalen waar ik een "keurmerk" op wil plakken met een beetje common sense
Ik zeg ook niet dat ik het niet met je eens ben.. Alleen dat het altijd zo lang door moet gaan. Ik denk zelf ook niet dat ik het mijn kind iedere dag zou geven. En niet alleen om de toegevoegde vitamine e.d. maar meer omdat ik vind dat hij moet leren hoe dingen echt smaken. Zoals mijn vriend alleen appelmoes uit een potje lust want verse smaakt teveel naar appel Maar en dat bedoelde ik sommige mensen vinden het niet slecht en die mogen ook hun mening zeggen en andere mensen vinden het heel erg slecht en die 2 zullen het nooit of te nimmer eens worden.
Ach ja even een kleine zoektocht op google en hup 2 dingen gevonden die weer goed in mijn straatje passen Lotte je hebt helemaal gelijk, je hebt voor en tegenstanders en die zullen het nooit met elkaar eens worden. Maar goed ik gebruik wel de poedershit dus zal ik moeten gaan oppassen waar ik loop want schijnbaar heb ik dan mijn ogen gesloten en ach ja ik heb ook geen common sense want ik geloof wel in de keuringsdiensten want ik heb letterlijk de energie niet om overal ? bij te zetten. Groetjes Anita
Volgens mij weten de mensen die er tegen zijn niet eens wat aardbeienmelk en bananenmelk is. Het is namelijk geen yogi-drink of iets dergelijks. En nee het is dus niet slecht om het je kind te geven, ik denk ook niet slechter als gewone melk, maar ik denk ook niet beter. In jou geval trouwens wel want anders krijg je het er niet in. Lekker blijven geven dus.
Ik moet die poeder er zelfs bij doen van het ziekenhuis omdat ze haar melk nodig heeft! Dus zo kan het ook nog...
vraag me enkel af als je zo bekend bent met de inhoud (ingrediënten e.d.) van campina bananenmelk of aardbeienmelk... waar basseer jij je mening dan op dat het niet beter is dan "gewone simpele melk".... ik kan beide pakken zo voor me neer zetten en zien wat er in "gewone" melk zit, en wat in "bananenmelk" zit (beide van campina) ik heb geen blindgeleide hond nodig om te zien dat er in (o.a.) bananenmelk meer vitamines-calcium e.d zit gr.smoekie
Dames astjeblieft! Er kan ook op een volwassen manier gediscussieerd worden. Dus probeer eens open te staan voor elkaars opmerkingen ipv steeds een tegenargument op de ander te geven. Ook de manier van schrijven, kan wel met iets meer respect. Gebruik anders emoticons om het geheel wat vriendelijker te laten lijken. Volgens mij is het nu wel duidelijk, dat sommige mensen lijnrecht tov de ander staan qua voedselovertuiging. Leef en laat leven, zou ik zeggen!
Tja maar die drinkt vaak het restje aardbeienmelk op van Kylian dus die ziet ook geen steek 8) Groetjes Anita
misschien laten ze die koeien eerst wel hun bananen en of aarbeidenmelk drinken... maar antwoord op je vraag, precies zoals ze dat ook met ander vitaminerijk voedsel cq drank doen...ja zelfs ook bij die vitaminebommen van drankjes e.d. bij de reformwinkels...die stoppen ze er uiteraard zelf in... "does it make any difference" hoe iets erin komt, of gaat het erom "wat" er ergens inzit...denk jij dat "simpele" melk "puur" is ofzo? of denk je dat ze daar zelf ook nog het een en ander aan toevoegen... vindt het gewoon belachelijk dat "men" beter denkt te weten wat er in een of ander soort drank zit dan de fabrikant zelf, en dat men denkt dat een "ieder" zomaar zonder pardon-onderzoek etc etc dat "ik kies bewust" logo op zijn produkt mag "stempelen".... gr.smoekie
Ik ben niet zo goedgelovig. Ik denk zeker dat er dealtjes zijngemaakt binnen het zogenaamde "ik kies bewust" logo, zaken blijven zaken hoor, dat weet iedereen, zodra er een beetje grof geld mee te maken is, zijn er altijd ergens kleine lettertjes of mooie, net even iets anders dan de echte waarheid slogans. Wat denk je, ze spelen psychologisch op je in via tv, de allerhande en weet ik wat voor magazines ze allemaal hebben. Ze weten dat het iemands onderbewustzijn prikkelt als je een reklame(bord) ziet met mooie blije, blozende kindertjes of mensen, men gaat automatisch het product dat zij promoten associeren met de uitgestraalde "gezondheid en blijheid". En wie wil dat nou niet? Ze kiezen toch ook van die standaard model blije gezinnetjes uit om reklame te maken voor een product, ze zullen niet snel een vermoeide werkende moeder met 3 vervelende kindertjes (wat véél dichter bij de werkelijkheid staat voor de meeste mensen rond etenstijd) een danoontje reklame laten maken hoor, want dan trapt er geen hond in. Neem eens die yakult en activia drankjes, hey, ik moet toegeven, het klínkt echt geweldig en proffesioneel, maar hebben zij de uitwerking van die culturen en bacterien uit die potjes die je extra toevoegt in je lichaam (en heeft je arts ooit gezegd dta je dat nodig hebt voor je darmen?) al 15 jaar onderzocht op de effecten op lange termijn? Ja natuurlijk zijn die bacterien "niet schadelijk" , niet direct nee, maar wie zegt dat ze niet schadelijk zijn op langere termijn (als je dat spul dus niet nódig hebt). Je kan van vitamines (met name A en D) een overdosis krijgen, wie zegt dat je dat niet van al die drankjes kan krijgen, je lichaam maakt het als het goed is ook al zelf aan. Nou ben ik van mening dat koemelk uberhaupt niet voor de mens is bedoeld, maar dat is weer een hele andere discussie. Maar wat de fuck, waarom zouden zij dat aan je neus hangen? Zij maken moneeyyy man, big business, al die mensen die zo graag gezonder willen leven maar "geen tijd" of geen zin hebben. Hetzelfde geldt trouwens voor alle smeerseltjes voor op je gezicht en shampoo's waarvan ze je stiekem de illusie geven dat je ook zo mooi haar krijgt als de dame van de gliss kur reklames. Ik zeg altijd, en zál altijd blijven zeggen: they don't fool me! ze kloppen mij m'n geld niet uit mijn zak hoor
@MamaDeluxe Lieve schat, dat heb je toch overal, als je bij alles als consument je vraagtekens bij moet gaan zetten, mag en kun je nergens meer van uit gaan, niet van de suikervrijedingen, niet van de dieëtdingen niet van de zuigelingenvoedingen etc etc . Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik niet zo negatief ingesteld ben als jij (tenminste, zo komt het nu even over op mij) (smiley) Die campagne van ik kies bewust is mede gesponsord door de overheid, en geloof me (neem aan dat je dat zelf ook wel degelijk snapt) dat doen ze niet zomaar . Je kan l*llen tot je een ons weegt, jij hangt toch ook datgene aan wat in jouw straatjepast, wat let jou om een ander niet datgene te doen wat hen in het straatje past? Zo komt het nu op mij over eerlijk gezegd (smiley) Ik trek me nooit iets aan van welk reclame spotje dan ook, ik koop datgene wat ik lekker vindt, of wat mijn kinderen lekker vinden, en als daar toevallig het ik kies bewust logo opstaat, waarvan ik zeker ben dat je die niet zomaar hier in Nederland mag opplakken mag ik en moet ik er van uitgaan dat het wel degelijk een gezondere keuze is wbt de groep waaruit ik het kies (melkprodukten w.o. simpele melk).. Met yakult e.d. heb ik niks mee omdat ik het gewoon niet lekker vindt simpel, maar ik ga er wel van uit dat als je het wel lekker vindt, of te pruimen dat het een goed en gezond iets is, wat je naar binnen werkt En zo kun je bij alles wel je vraagtekens gaan zetten . Er zijn tig onderzoeken die iets goeds uitwezen, maar waarna naar pakweg 10-15 jr. iets anders weer naar voren kwam om dat weer te moeten veranderen zo blijf je aan de gang Precies hetzelfde om maar 1 voorbeeld te noemen dat rapley gebeuren, tis iets, nieuws, vele zijn er vol lof over, maar weet jij wat het effect is van dat continue kokken van je kleine (ja eerder het risico lopen op een darm-maaginfectie) maar buiten dat, weegt dat dan zoveel op tegen datgene wat maar 1 (ja 1) persoon heeft uitgevonden ik vindt van niet, maar andere vinden van wel, nou ja prima, behalve dat ik het levensgevaarlijk vindt doe ik iets anders en zo werkt het toch met alles (smiley) Zoals je de bacteriën binnen krijgt dmv vreemde drankjeskrijg je die ook binnen dmv de entingen die je moet ondergaan daar zijn de onderzoeken toch ook al overduidelijk in, dat het beter is om ze wel te laten doen, dan niet ..is precies hetzelfde En zoals je zegt overal in welk vlak dan ook wordt grof geld mee gemoeid, maar als je daaraan moet gaan denken, bij alles wat je naar binnen werkt kun je beter je eigen groente tuin beginnen en niets anders meer eten en drinken, maar goed, tis maar net wat je zelf graag wilt natuurlijk Je kan wel zeggen dat ze jou je geld niet uit je zak kloppen, maar jij wast je haren toch ook met shampoo jij doucht toch ook met douchegeld e.d., jij houd toch ook van lekkere parfum e.d. dus ja ook jou kloppen ze geld uit de zak Bij alles wat je in de winkel koopt, kloppen ze je je geld uit je zak, zo niet, dan moet je lekkker op het platteland gaan wonen, en alles lekker zelf gaan telen Gr.smoekie (smiley)
Pfff, wat een discussie weer over aardbeienmelk/bananenmelk. Ach, ik zou het inderdaad ook niet elke dag geven en ik word eerlijk gezegd gek van de producten waar extra vitamines aan toe zijn gevoegd. Ga nog maar eens iets zoeken, vooral voor kinderen, waar geen extra vitamines aan toe zijn gevoegd. Vla, vruchtenyoghurt, melk, boter, vruchtensap of zelfs koekjes. Van teveel vitamines kan je lichaam ook uit balans raken en als je normaal eet heb je dat ook helemaal niet nodig. Maar goed, ik zou het gewoon af en toe geven als ze dat nou lekker vindt. Ik zit zelf ook niet de hele dag op een wortel te knagen en houdt ook wel van wat lekkers. Maar ik wil dat Robin gewoon leert eten, zonder allerlei gekunstelde smaakjes en toevoegingen, dat gaat er allemaal lekker in en daarnaast krijgt ze ook wel dingen met suikers etc., maar meer als een lekker extraatje.