Ik ben niet negatief, maar reeël. En met geld uit mijn zakken kloppen, daar bedoel ik mee dat ik me niet laat verleiden. En ja ik gebruik shampoo, uit de biologische winkel, omdat ik niet allemaal troep het waterleven in wil spoelen. Ik vind bewust zijn in je dagelijks leven helemaal niet negatief! Sterker nog, vanaf de dag (inmiddels jaren geleden) dat ik besloot van hey dit kan ook allemaal anders (of minder) heb ik me nog nooit zo goed gevoeld als nu. Ik draag mijn steentje bij aanhet behoud van deze wereld en aan onze gezondheid (van mij en mijn kids). Ik loop écht niet de hele dag boterbloempjes te plukken en wortels te kauwen hoor, integendeel! Je leven zo veranderen kost tijd en energie in het begin, veel mensen hebben er geen tijd of energie voor, maar het loont echt! Overigens wil ik nog ff kwijt, dat de TS vroeg of het gezond was nou o.a ik vind dus van niet en dat mag en is in principe niks negatiefs aan dat wordt er van gemaakt door "anderen". Dat is zo jammer, want het is heus niet mijn bedoeling. Ik denk dat het lijkt alsof ik een gezondheidsfreak ben omdat er zo fanatiek een kruistocht gevoerd wordt in alle voedingstopics waar ik op reageer. Hetzelfde geldt voor driksmama trouwens, overal waar zij reageert (allemaal met goede bedoelingen) begin jij een discussie smoekie. Waar 2 "ruzie" maken hebben 2 "schuld" lieve schat
wil me nergens mee bemoeien ofzo ben discussie als deze wel zat maarrr smoekie heeft nooit haar mening opgedrongen en ze zegt altijd doen wat je lekker/goed bij voelt discussie worden heftig wanneer mensen allen hun eigen ding goed vinden en de rest laten zien hoe slecht zij doen ,mensen in waarde laten en wat je goed vind hoef voor mij niet zo te zijn ,uiteindelijk worden meeste kinderen groot en gezond op welke manier ook opgevoed zijn ,denk je mensen in afrika zelfde doen als hier? nee hoor ze hebben heel dingen al niet wat hier gezond word genoemd ,maar toch lopen nog gezonde mensen daar rond
Meiden, Jullie walsen nu gewoon over de opmerking van Prinses heen, en gaan gewoon verder. Zullen we nu gewoon antwoord geven of het goed is ja of nee, ipv lappen discussie teksten schrijven en maar op de ander blijven reageren. Eerlijk gezegd word ik hier een beetje moe van en feit blijft dat meiden niets meer durven posten bij voeding, omdat ze bang zijn dat het topic weer verziekt gaat worden. Graag ontopic, en vecht de rest maar paar PB uit. Elvira
Ik denk niet dat het even 'goed' is, maar dat het, als je graag wilt dat je kind koemelk drinkt en het op een andere manier niet lukt een goede manier is om het toch binnen te krijgen. Persoonlijk vind ik het 'minder goed' om twee redenen: gezondheid-het is niet het pure product (koemelk), maar een afgeleide, met toevoegingen waarvan je je het nut kunt afvragen, opvoedkundig-een kind leert dingen met een smaakje (extra's) aan te zien voor normaal eten. Maar nogmaals: als melk moet en dit helpt daarbij, dan is het een hulpmiddel. Iedereen moet dan zelf maar weten of ze het wel of niet aanschaft.
Dan moet je wel goed uitkijken waar je tuintje ligt want ook groente in je tuintje kunnen 'besmet' raken van de uitlaatgassen van b.v de dichtbij lopende snelweg of het spoor of de fabriek die een eind verder staat. Laatst hebben ze in belgië nog een onderzoek gedaan naar eieren waar uit kwam dat er in de scharreleieren te veel dioxine zat en dat de eieren van een legbatterij kip dus gezonder waren. (arme kippen ) Voor de rest, ach iedereen doet het op zijn/haar manier, die bij zijn/haar levensstijl past. Mamadeluxe in een eerdere post schreef je en later In mijn geval reageer ik wat heftiger op het eerste omdat je dit als een soort feit zijnde schrijft (ook in dikke letters) en ik nergens terug kan vinden dat dit iets is dat jouw mening is (dat jij het vind dus). Als je er dan ik vind of ik ben van mening erbij zet, wordt het allemaal anders (voor mij dan ) wat jij mag vinden wat je wilt en je mag je eigen mening hebben daar kan niemand commentaar op hebben. Groetjes Anita
Nee dus. Ingredienten gemiddelde aardbeienpoeder: INGREDIENTS: SUGAR, MALTODEXTRIN, ARTIFICIAL FLAVORS, CITRIC ACID, RED 40, SALT, BLUE 1. VITAMINS AND MINERALS: SUGAR, MALTODEXTRIN, ARTIFICIAL FLAVORS, CITRIC ACID, RED 40, SALT, BLUE 1.
ik denk dat jij het over heel iets ander hebt dan waar ik het over heb... jij hebt het over "poeder" ik heb het over "verse bananen-aardbeienmelk" zoals je melk van campina in pak koopt,zo heb ik het over de smaak varriant van campina....(zie link onder) http://195.86.22.226/webproxy?siteId=CAMPINA_COM&action=CmsGetContent&bscid=C35616E2-18D-112BD78C526 (al zal de poedervarriant ongetwijfeld ook niet "slecht" zijn zoals jij beweert) tja "goed" lezen is ook een vak apart, en daarin verschillen wij dan van mening,ik geef altijd mijn "eigen persoonlijke" mening over iets, en probeer geen dingen bij mensen door de strot te duwen, zoals dat wel eens het geval lijkt te zijn bij DM en ik ga al helemaal geen twijfel zaaien als een of andere arts iets heeft geadviseerd e.d. tja dan kun je idd wel eens een "discussie" krijgen waar de TS geen boodschap aan heeft... zo zie je het maar weer in dit topic ik geef mijn mening over de bananenmelk die ik gebruik (verse wel te verstaan) en dat er meer vitamines en calcium e.d. inzit dan in gewone "verse" melk en dat als je dan iets moet kiezen uit een bepaald soort produkt je door voor dat te kiezen je een "goede" keuze maakt door het "ik kies bewust" logo, die ze (herhaling herhaling herhaling) niet voor niets mogen opplakken... maar ja "men" vindt het dan nodig om te zeggen dat het "stijf" staat van suikers en zoetstoffen en dat het niet het "gezonde" soort is terwijl ze er totaal niet mee "bekend" zijn...en dan nog "lachwekkend" doen over dat "keurmerk" ik vindt de reacties daaromtrent nog "lachwekkender" eerlijk gezegd.... jij idem dito, waar haal jij de "wetenschap" vandaan om aan te komen dat het een "medisch feit" is dat banenmelk of aarbeienmelk van campina (waar ik het steeds over heb, dus niet over poeder) niet "beter" zou zijn dan de "gewone" varriant ervan... jij weet het klaarblijkelijk beter dan campina zelf, en gezien jouw eigen reacties kan ik er wel van uit gaan dat jij er niet bekend mee bent, maar dat jij dat "denkt" zonder het produkt zelf enigszins te kennen of de ingrediënten ervan te kennen... 8) er werdt enkel gevraagd of het "slecht" was dat ze het aan haar dochtertje gaf omdat ze geen "gewone smaakloze" melk drinkt niets meer niets minder het enige "simpele" antwoord op die vraag is "nee het is niet "slecht"... als het "slecht" zou zijn, zou het niet verkocht worden, en zou het al helemaal geen "gezondheidssticker" mogen dragen... maar ja wat een boer niet kent eet ie niet, en "men" vindt het dan nodig om over iets waar "men" zelf geen "verstand" van heeft toch van zo'n simpele vraag iets negatiefs te maken en letterlijk te vertellen dat het niet van het "gezonde soort" is terwijl dat wel degelijk zo is... dus tja, tis net wat Elvira al schreef, er zijn er genoeg die straks geen topic meer durven te openen...ik heb genoeg pb'tje gehad van "moeders" die geen topic meer "durfde" te openen (over voeding) uit angst voor de negatieve reacties van DM (voornamelijk over bijvoeding etc)... lijkt mij best wel vervelend geen topic meer durven openen uit angst voor de negatieve reacties die men "inmiddels" wel kent..kijk naar dat topic waarin iemand "denkt" iets leuks te vertellen dat ze bij de Mc zijn geweest en dat de kleine een frietje heeft gehad, jeetje zeg wat een reacties een kind van 6 mnd aan de "junkfood" bla bla bla...kijk hoe dat topic vergaan is (zie hieronder) http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=91198&postdays=0&postorder=asc&start=60 , en kom dan niet bij mij aanzetten met dat ik een "discussie" start met DM want 9 van de 10x is het andersom en tja, ik zou ook af en toe gewoon mijn "mond" moeten houden maar dat lukt niet altijd omdat ik het vaak genoeg gewoon betweterig en negatief vindt overkomen..... enne trouwens jij kan er anders ook aardig wat van hoor (vlak jezelf niet uit zeg) ..... maar goed daarin verschillen we dan "gewoon" van mening dus nogmaals het enige simpele antwoord op de vraag van ts is gewoon dat het niet slecht is om het aan je kleine te geven...heel simpel
Aan die melk is puur vruchtensap toegevoegd. Daar komen die extra vitaminen vandaan en dus niet an kunstmatige rotzooi.
Hoezo zakt jou de broek ook af? Jij doet ook mee aan deze discussie, net zo "heftig" als ik hoor jij hebt hier minstens zoveel posts als ik staan. Mijn eerste post hier was simpelweg dat het niet gezonder is. Laat mij dan ook in mijn "waarde" ON TOPIC: In allebei de aardbeienmelk soorten (dus de poeder en de verse van campina, zitten naast de al dan niet nodige toegevoegde vitamines, óók extra suiker en (in sommige) ARTIFICIAL (kunstmatige) smaakstoffen en kleurstoffen. Naar mijn mening is die melk dus níet gezonder als gewone melk.
Dan nog zakt ook mijn broek af, omdat men simpelweg niet in staat is gewoon antwoord te geven Jij vindt dat het niet gezonder is terwijl je het hele produkt niet kent, hoe kun jij over iets waarvan de fabrikanten vertellen dat het een zeer gezonde keuze is, zeggen dat het niet goed is, wat zeg ik dat het slecht en ongezond is Als ik jou zo hoor, zouden ook de potjes van olvarit e.d. waarvan ook bewezen is dat ze gezond zijn, niet goed en slecht en ongezond zijn volgens jou optiek Ik laat jou heus wel in je waarde hoor, vindt het enkel gewoon onzinnig om te zeggen dat het niet gezonder is, terwijl er gewoon werd gevraagd of het slecht was Het antwoord daarop is inmiddels wel bekend, en dat wordt er een welles nietes spelletje gestart waar de ts niets mee op schiet Kijk eens een keer voor de grap op de pakken voordat je er je oordeel over uitspreekt zou ik zeggen Gr.smoekie
@Smoekie: Ts vraagt of de melk slecht is. MamaDeluxe geeft daar gewoon antwoord op. En jij zegt: kijk een op de pakken. MamaDeluxe heeft de ingredienten opgezocht. Waar moet ze dan nog verder naar kijken ?
Mijn dochter krijgt nog friso 3 melk en ik verwacht wel dat veel mensen hier dat ook niet goed vinden omdat ze al 3 is maar ze eet niet veel en in friso 3 zitten nu eenmaal meer vitamines etc dan in andere drankjes (ze drinkt ook gewone melk) en ze vind het gewoon nog lekker...waarom dan eraf doen, ze is tenger zat en we geven het niet in de plaats van gewoon eten want dat staat voorop dat ze eerst gewoon eet, dus ontbijt/lunch/diner maar ze eet gewoon niet veel.
Nemo, mamadeluxe kwam binnen vallen met onderstaand antwoord... ik zeg op mijn beurt hoe kun je antwoord op iets geven waar je niet "bekend" mee bent, ik persoonlijk geef geen oordeel over iets waar ik "niet bekend mee ben" zij geeft antwoord gevoelshalve volgens mij , en niet omdat zij "weet" of het wel of niet slecht is, en zoals ik je eerder al zei, is het gewoon een heel goede en "gezonde" keuze om bananenmelk en of aardbeienmelk te drinken... "jullie" zijn zelf degene die het "beter denken te weten" dan de fabrikanten zelf of dan de personen die er mee bekend zijn...(zoals ik) de "ingrediënten" die zij hier neergooide zijn van poeder waarmee je bananenmelk kunt maken, en daar ben ik niet bekend mee, dus ik kan daar niet over oordelen, heb het wel eens gehad hoor die pakken van nesquick maar ik ga toch echt niet overal alle pakken nakijken wat er in staat... dan nog gaat het bij de "gewone, goede, gezonde, verse" melk er bij in, wat is daar dan weer "slecht" aan? dus ja ik zeg kijk op de pakken...de pakken van campina welteverstaan.... op die manier zoals zij redeneert zijn de potjes van olvarit ook niet goed-gezond en misschien zelfs ook wel slecht ook... tis gewoon een heel kinderachtig iets geworden waar ik zelf nog deel aan neem ook gr.smoekie