Aarchhhhh zilvervisjes!!!!

Discussion in 'De lounge' started by Mamamarin, Sep 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    We wonen in een 9 jaar oud nieuwbouwhuis en hebben zoals zovelen papiervisjes in huis. Ze zitten in de gootsteen, lopen over de vloer en zitten op het plafond. het is (nog) geen plaag, maar heb er ook weinig trek in dat dat het gaat worden.
    Waar kan ik bestrijdingsmiddelen kopen? Ik ken de site www.papiervisje.nl maar ben vooral op zoek naar de gewone winkel waar ik mijn bestrijdingsmiddelen bijelkaar kan shoppen.

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

er was nog een meisje die er last van had en heeft een topic geopend hier in de lounge met: wat is dit? daar staat een site vermeld die tips heeft ze te bestrijden (zonder chemische middelen begreep ik)

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    dat zal die zilvervisje.nl zijn. Wordt veel naar verwezen. Ik zou graag een winkel weten waar ik gewoon etiketten kan lezen ipv meteen pakketten van dik 60 euro te moeten bestellen.

4. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Oh ik lees even mee (en ga het andere topic ff zoeken), want ik heb er ook last van en vind ze zoooooooo smerig.

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Luchtvochtigheid onder de 40% houden. Bij de dierenwinkel spray halen tegen kruipende insecten (15 euro?) en daarmee langs/onder de plinten gaan en in eventuele openingen naast leidingen spuiten. Geen kleding of papier op de grond laten slingeren en troep opbergen in plastic bakken ipv verhuisdozen.
    Ik had er behoorlijk wat, maar zie er nu 's avonds nog maar een of twee.

Enne, je moet het probleem het hele blok oplossen, alleen lukt het je niet. Maar grote kans dat ze terugkeren. De huizen zijn tegenwoordig zo lekker geisoleerd.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zet thuis rond deze tijd vochtvreters neer. Dat helpt ook. Je ziet er dan nog wel een paar maar driekwart verdwijnt. Succes!!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hm, ze zien er niet echt gezellig uit ;), ik heb ze nog nooit in het echt gezien, moest even googlen!

We wonen in een huis van zo'n 30 jaar oud, het zal daar wel aan liggen dat we er geen last van hebben.

8. diaantje17

diaantje17 VIP lid

Jun 21, 2007
    5,319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Hier ook één * van de velen* die zilver visjes heeft...maarrrrrrr..nu we een vochtvreter hebben staan lijkt het minder..
    Ze kwamen volgens mijn man uit de meterkast..daar hebben we nu zo'n vochtvreter staan en in plaats van elke dag een stuk of 8 per dag in de keuken, badkamer, wc zijn het er nu stuk of 3 per week...
    Of het nu door dat ding komt, geen idee...maar het lijkt te werken !

die krengen zijn echt ranzig...;)

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Juist een huis van 30 jaar oud kan vochtig zijn toch?

10. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Hier ook echt veel last ervan:x. Kan er zo slecht tegen. Vieze beestjes. Ze komen volgende week van de woningbouw om valletjes te zetten en als dan blijkt dat er sprake is van een plaag gaan ze het bestrijden. Heel de flat heeft er last van. Hopen dat het helpt. Maar denk toch dat er dan weer nieuwe voor terug komen.

11. Ik heb ze ook gehad in huis, huis is uit 1960 en kan erg vochtig zijn. Maar sinds we vochtvreters hebben, zie ik ze niet meer.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Nee hoor, dit huis in ieder geval niet en de meeste huizen van 30 jaar oud ook niet volgens mij, dan moet een huis nog wat ouder zijn.

Maar ik las hier dat de mensen die veel last hebben van zilvervisjes in redelijk nieuwe huizen wonen, waarschijnlijk omdat het goed geisoleerd is?

20 jaar geleden woonden we trouwens in een huis uit 18 nog wat en daar zaten wel veel beestjes (vooral spinnen en pissebedden), maar ik heb nog nooit een zilvervisje gezien! Gelukkig, want ik vind ze er echt vies uit zien!

13. debs

debs Actief lid

Nov 19, 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    wij hebben ze ook, huis is nu 5 jaar oud. Maar we hebben ze nu pas voor het eerst. vind ze ook zo smerig....

maar als vochtvreters kunnen helpen....

*rent naar de winkel*

14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Dit huis is 9 jaar oud en het probleem is er sinds een jaar of drie denk ik.
    Typische is dat het hier eigenlijk altijd onder de 50% is qua luchtvochtigheid. Ook funest voor je meubilair trouwens. En ze hebben het over veel luchten. Nou, hier staan ramen en roosters altijd wagenwijd open. Zal blij zijn als het weer wat kouder wordt, dan zijn ze boven tenminste weer weg aangezien wij met ijspegeltjes aan onze neus slapen.
    Wist trouwens niet dat die spray voor kruipende insecten hielp. Ga straks meteen bij de winkel kijken!

15. Tink

Tink Niet meer actief

Klopt, als je buren niet ook bestrijden heeft het weinig zin.

16. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Huh dit huis is nog niet zo oud en ook niet vochtig..

Toch heb ik ze regelmatig, vooral op het toilet en in de keuken :(

Terwijl toen in Dordrecht woonde, bij mijn ouders, had ik er nog nooit van mijn leven 1 gezien.

Vind het nogal gore beesten, blech!

Share This Page