aardappel aanbieden

Discussie in 'Voeding' gestart door heppiedepeppie, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh oke, hij moet dus geen stukjes. Jammer hoor, scheelt een hoop tijd.;)
    Enne ... koken is mijn hobby en ik vind het dus ook heel leuk om voor mijn kleine man te koken, maar gladgepureerde prut daar ligt mijn passie niet.;)

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ikzelf ben niet van het prutten maar wat een werk hihi.
    Kun je het niet met een vork prakken?

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    haha bij mij ook niet hoor!!

Was het bij jullie trouwens ook zo dat jullie kindjes in het begin ook maar weinig aten van de warme hap? Lucas eet maar een paar hapjes...misschien krijgt hij nog te veel melk....

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn dochter at direct best veel, hele stukken aardappels en brocolli verdwenen verdwijnen in haar mondje ;)

Maar te veel melk???? Joh, het is het beste voor het buikje van je kindje dat melk nog ff goed doorloopt. Bijvoeding heet niet voor niets bijvoeding! Als ie 1 wordt hoort dat een beetje omgedraaid te zijn, maar nu is je kindje nog zo klein!!

Hier een kindje van bijna 1. Inmiddels is de (moeder)melk erbij en niet meer de hoofdvoedsel. Dat is heel gelijdelijk gegaan.

5. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Komt omdat de dietiste dus net gebeld heeft en we weer terug moeten naar Pepti 1. We moeten hem weer wakker gaan maken om 22u zodat hij 's nachts niet meer komt. Zij heeft overlegd met het CB en die willen gewoon zo snel mogelijk op 3 flessen zitten, terwijl hij er nu nog 5 heeft.
    En volgens hun eet hij dus niet genoeg warme hap omdat hij te veel melk krijgt en daardoor geen honger heeft.

want: "Als hij honger heeft dan eet hij wel"....nou sorry, dat gaat er bij mij niet op die manier in...

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Z snel mogelijk op 3 ipv 5....

Hmm, al eens een andere dieetiste geprobeerd?
    Je loopt daar toch vanwege de kma?
    Ik vind het een onwijs gezeur dat hij te weinig zou eten naast de melk. Wij zijn gewoon met zes maanden gestart. Jij zou nu dus pas weekje dan begonnen zijn... Ik vraag me echt af waar ze zo over zeuren en waarom. Snap jij het zelf wel?

Kindjes groeien niet ineens vanaf zes maanden alleen maar van aardappelen ed, melk blijft heel belangrijk. En waarom de maag zo willen oprekken dat hij het uit 3 keer haalt ipv uit 5 kee?

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    nou ze willen niet dat ik zn maagje ga oprekken maar dat hij gewoon minder melk krijgt.

Hij zit nu op 3x180/6, 1x210/7 en dan 's nachts soms 120/2,5
    Dat vinden zij veel te veel. Tja, hij eet sinds 2 weken idd pas vast voedsel, hij is behoorlijk groot en zwaar voor zn leeftijd en hij begint al te kruipen, dus....die heeft mijn inziens die energie nodig!

Ik neem het maar met een korrel zout, als ik ieders mening blijf volgen wordt ik echt gek. Dus ik zal voor mezelf een manier moeten vinden! Ik ben alleen wel blij dat ik nu weet hoe het zit met opvolgmelk en de hoeveelheid daarvan.

En nu maar even een aardappeltje en bloemkoolroosje klaarmaken voor vanavond :)

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Kookse!!

Ik denk dat als je gewoon langzaam aan start, je na een maandje vanzelf wat minder melk en wat meer vast eten gaat aanbieden.
    Je kindje krijgt dan gewoon ff de tijd om om te schakelen. Zo te lezen heb jij als mama zijnde meer geduld dan de dieetiste/cb. Gelukkig bepaal jij het en niet zij.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Heel goed dat je je eigen gevoel volgt en het rustig aan doet...
    Het cb en de diëtiste kan veel willen, maar je kan niet van je kindje verwachten dat ie van 1 liter melk in twee weken tijd naar 600cc melk gaat en volle maaltijden gaat!
    Hier duurde het ook een hele tijd hoor, voordat het noemenswaardige hoeveelheden waren. Bij 7,5-8mnd zijn we over gegaan op 3 flessen, omdat ze ZELF de fles van 16u liet staan.

Zou in ieder geval de hoeveelheid flessen zou houden, desnoods 's middags een kleinere fles geven...
    Twijfel niet aan jezelf, je bent goed bezig!

10. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    We zijn wel weer terug naar Pepti 1 in plaats van 2, omdat hij wel te ver boven de 800ml zat.
    Ook moeten we hem weer wakker maken om 22u zodat hij de rest van de nacht doortrekt.

Dat hebben we gisteren geprobeerd en hij heeft doorgeslapen tot 6u! Dus daarmee zijn we wel heel blij!

Maar het is dus niet gek dat hij niet veel van de warme hap wil? Hij begint al te huilen als ik hem in de wipstoel zet en het bakje erbij pak :(
    Wordt dit vanzelf beter?? Hij eet nu misschien 10-20 gram meer niet...

11. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Heb je de eetstoel al eens geprobeerd? Mijn meisje eet beter sinds ze niet meer in de wipstoel zit. En wat betreft die warme hap: dat duurde hier ook even, fruit ging veel beter. Ik weet niet hoe je dieetschema is, maar hier ging het beter toen we gingen mengen met aardappel/pasta/rijst. Wortel, erwtjes en sperziebonen gaan hier erg goed. Vooral de biologische, die zijn lekker zoet. Scheutje voeding erdoor om het smeuiig te maken. In het begin voegde ik regelmatig zoete aardappel toe om de smaken wat toegankelijker te maken. Dat ging hier erg goed en tegenwoordig hoef ik het niet meer te doen.

Verder varieert de zin in groenten hier met het humeur: wat ze de ene dag na 3 happen laat staan, vliegt een paar dagen later naar binnen. Niet druk om maken, gewoon blijven aanbieden. Eet hij niet, dan niet.

Deel Deze Pagina