Ik was in de veronderstelling dat aardappels nietmochten bij 4 maanden. NU kocht ik vandaag bij c1000 potjes en zag toen ik thuis kwam dat er aardappel met bloemkool in zit. Vergis ik me nu zo dan?
Eigenlijk mag je alles geven. Er is niks wat verboden is om te geven aan je kindje(s). Je moet alleen zelf kiezen of je dat al wil of dat je wil beginnen met gewoon alleen pure groenten en puur fruit. Zo ook aan jezelf de keuze of je met 1 dag, 1 week, 1 maand, ....., 4 maanden, 6 maanden, 8 maanden begint met de bijvoeding.
in sommige 4 maanden potjes zitten idd meerdere dingen. zelf heb ik eerst potjes met 1 soort gegeven, en vanaf 5 maanden die met meerdere dingen erin zoals aardappel of rijst. toen ben ik door de potjes met 1 soort zelf een aardappeltje gaan prakken. groetjes, Miranda
Er zitten verhoudingsgewijs maar weinig aardappels in die potjes, lees maar op het etiket. En wat Bolbuikje zegt, ben ik het helemaal mee eens. Je moet geven wat je zelf goed vind voor je kindje. Op het CB geven ze je richtlijnen, maar bepalen doe je zelf! En als jij denkt dat je kindje met vier maand al behoeften heeft aan groenten, dan moet je dat gewoon proberen. Het ene kind is het andere niet. Zo ben ik zelf al met 10 weken begonnen met een paar theelepeltjes fruit. Natuurlijk heb ik dat op het CB nooit gezegd.
O maat het gaat er niet om of ik het wil of niet hoor maar ik dacht echt dat er een stof in aardappel zat die niet mocht maar blijkbaar heb ik me daarin vergist. Nee die discussie van wel/niet bijvoeden voor 6 maanden trek ik me weinig van aan. Een ieder moet doen wat hij/zij denkt dat goed is. We willen tenslotte allemaal het beste voor ons kind!
ik ga eerst groente los geven en daarna pas mengen met aardappel. Dit ivm allergieeen. Ze adviseren om te wachten met aardappel omdat er gluten in zitten.
How how ! Ik wilde ook geen discussie starten ofzo hoor! Ik wilde met dat 1 dag, 1 week etc verhaal duidelijk maken dat dat aan jezelf is en zo ook wat je geeft, aardappels, groente, fruit, koek ! Alles mag, er worden alleen bepaalde adviezen gegeven en je mag zelf bepalen of je daarna luisterd ! Overigens heb ik nooit gehoord dat er een stofje in zou zitten wat niet mag. Liefs, Hanneke!
Doelde ook niet op jou persoonlijk of op dit topic hoor maar gewoon over het algemeen over de discussie die hierover gaande is