Muis in konijnenhok :$

Discussie in 'De lounge' gestart door haailena, 17 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Van de week zag ik hem/ haar voor het eerst! Een schattig bruin muisje. In het konijnenhok in de tuin.
    Ik vind het leuk! Maar manlief vindt het niks.. Straks komt hij/ zij binnen of nog erger... straks is het een zij met een aantal muisjes in dr buik ;)

Dus nu de vraag.. Hoe kom ik van die muis af?

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Muizenval naast het konijnenhok?
    Of muizengif?

Ja voor je het weet heb je ze in hus en zie er dan maar vanaf te komen. ;)

3. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik gebruik zelf altijd muisvriendelijke vallen..

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou muizenvallen plaatsen, en dan de diervriendelijke zodat je het muisje ergens anders weer kan uitzetten. Gaan wij morgen ook doen. Hebben een muizenfamilie in de tuin, heel schattig, maar ben bang dat ze binnenkort binnen zitten ;)

5. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    En hoe ver moet je hem dan uitzetten? Andere zit die volgende week weer in het hok, Haha!

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Geen muizengif. Is ook gevaarlijk voor andere dieren.

En je moet 'm heel ver uitzetten. Ze komen op het konijnenvoer af.
    Anders lekker in het weiland, buiten de stad of dorp.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had ergens gelezen verder dan een km. Wij gaan ze hier in het bos verderop uitzetten. Hebben ze genoeg ruimte om verder te leven ;). Morgenavond de vallen zetten en dan woensdagochtend hopelijk 2 muizen in de vallen :). Ze zijn echt zo schattig dus ik vind het hartstikke jammer eigenlijk...

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier al jaren muizen in t konijnenhok. Ben bang dat je er niet 123 af bent anders dan met gif. Kans is groot dat er al ergens een nest zit.
    Dat is de reden dat wij altijd wel een muisje hebben. Komen niet binnen en t blijft hier beperkt.
    Laatst een rat gehad en die hebben we wel geëlimineerd met een val.
    Sindsdien geen muizen meer gezien

9. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier ook wel eens muisje in het konijnenhok in de winter. Eigenlijk nooit aan gedacht om ze te vangen en uit te zetten. Haha

Wij hebben wel een binnenkat dus de muisjes zijn nooit binnen gekomen daarom denk ik.

Met uitzetten inderdaad ver weg doen lijkt me

10. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zou de muis naar binnen komen? Buiten is al het eten en genoeg stro en hooi om een lekker warm nest te maken. Maar even zonder gekheid. wij hebben jaren muizen gehad in het konijnenhok en ze zijn nooit binnen gekomen. we hadden wel altijd een muizengat onder het vaste hok in de ren.

11. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Wij hebben ook muizen gehad toen de konijnen nog op het balkon stonden, en ik vind het heel leuk om die kleine beestjes te zien, maar niet bij mijn konijnen, maar het lijkt of ik de enigste ben 🙈 als ze plassen in het voerbakje kan je konijn daar ziek van worden, dus wij hebben fijn gaas op het rooster vastgemaakt, op het balkon prima, maar liever niet in het hok :)
    Nu hebben we een tuin en 2 huizen verderop kippen, hier nog geen muis gezien, maar daar valt vast meer te halen :p

Deel Deze Pagina