Hoi meiden, Waarschijnlijk zijn er hier al 100 topics over geweest, maar ik kan het nergens vinden. Ik hoop dat jullie een antwoord voor me hebben. Ik hoor steeds over de inkomensafhankelijke combinatiekorting. En als ik op de site van de belastingdienst kijk heb ik er wel recht op. Maar hoe vraag je dit aan? Of is dit gewoon inbegrepen bij de normale inkomensaangifte die ik nu doen over 2016? Ik hoop dat jullie een antwoord voor me hebben. Alvast bedankt! Groet Jupke
En hoe weet je of dit automatisch mee berekend is? Ik weet dat er onder aan de aangifte stond dat ik wellicht in aanmerking kom voor de combinatiekorting. Maar kon niet vinden hoe ik dat moest aanvragen enz
Bij ons is het niet automatisch meegerekend. We kregen het wel alsnog, maar het is het controleren wel even waard.
word automatisch mee gerekend. even naar de laatste bladzijde gaan waar de totaalberekening staat. en dan staat er ergens heffingskortingen. als je daarop klikt dan verschijnt die combinatiekorting.
Als je bij je werkgever in dienst komt moet je een loonbelastingsverklaring invullen. Daar heb ik het op ingevuld en dan wordt het idd automatisch verrekend met de belastingaangifte
gewoon bij de belastingaangifte. daar wordt ergens gevraagd of je een kind hebt en of die minimaal 6 maanden bij je woont. zodra je daar ja op invult dan krijg je de heffingskorting.
Hier ging het ook automatisch. Althans ga ik vanuit. Kon het nergens aanvinken, maar krijgen nu eindelijk na jaren wat geld van ze terug.
Dat is nu dus verrekend met de aangifte. Heb het wel gelijk bij mijn werkgever recht gezet. Ging vanuit de boekhouder verkeerd.
Als je op je aangifte onder het kopje algemene heffingen kijkt staat er ook een regel combinatie korting bij.